fbpx

W świetle wyzwań i regulacji. Jaka jest przyszłość crowdfundingu?

Avatar photo
29 lipca 2022 roku weszła w życie ustawa z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom. Ustawa ta uzupełnia regulacje dotyczące finansowania społecznościowego zawarte w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1503 z dnia 7 października 2020 r. w sprawie europejskich dostawców finansowania społecznościowego dla przedsięwzięć gospodarczych oraz zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1129 i dyrektywę (UE) 2019/1937.

Zgodnie z ustawą działalność dostawców usług finansowania społecznościowego prowadzących platformy finansowania społecznościowego (platformy crowdfundingowe), zarówno w modelu inwestycyjnym, jak i pożyczkowym, podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). 

10 listopada 2023 skończył się okres przejściowy, co w praktyce oznacza, że na dziś tylko platformy, które uzyskały zezwolenie KNF mogą świadczyć usługi finansowania społecznościowego na cele gospodarcze.

Już 17 listopada br. w budynku Szkoły Głównej Handlowej przy alei Niepodległości 128 odbędzie się druga edycja konferencji Crowdfunding 4.0: Przyszłość Polskiego Crowdfundingu w Świetle Wyzwań i Regulacji. Jest to wydarzenie dedykowane zarówno praktykom, jak i teoretykom rynku crowdfundingu w Polsce.

Głównymi tematami tegorocznej konferencji będą kwestie stojące przed polskim crowdfundingiem, analiza ostatnich zmian regulacyjnych oraz przygotowania, jakie powinny podjąć spółki przed rozpoczęciem kampanii. Konferencja skupi się także na pytaniu, jak skutecznie przeprowadzać kampanie crowdfundingowe w zmieniającym się otoczeniu prawnym, ekonomicznym i społecznym.

W programie konferencji znajdą się wystąpienia przedstawicieli świata nauki, instytucji finansowych, właścicieli platform crowdfundingowych, spółek i start-upów. To wyjątkowa okazja dla uczestników, aby zdobyć wiedzę z różnych perspektyw i zrozumieć wyzwania oraz możliwości stojące przed różnymi uczestnikami rynku crowdfundingu.

Jednym z kluczowych celów konferencji jest merytoryczne wsparcie dla startupów planujących lub przygotowujących się do przeprowadzenia kampanii crowdfundingowej. Liderzy spółek, które odniosły sukces w tego typu kampaniach, odpowiedzą na pytania dotyczące kosztów prowadzenia kampanii crowdfundingowej. Panelistami będą m.in.:

  • Maciej Kowalski – CEO Spółki Kombinat Konopny 
  • Tomasz Laskowski- CEO Spółki Inside Park
  • Aleksander Sierżęga – CEO Spółki No Gravity Games (spółka notowana na NewConnect)
  • Paweł Czarnecki – CEO Spirit Games Studio
  • Arkadiusz Talun – Członek Zarządu Spółki Emplocity 

Paweł Czarnecki z Spirit Games Studio podkreśla: “Dzięki kampaniom crowdfundingowym małe spółki mogą osiągnąć sukces dużo szybciej niż korzystając z tradycyjnych ścieżek finansowania. To nie tylko pozyskiwanie środków, ale także budowanie społeczności wokół projektu, co jest kluczowe dla długofalowego sukcesu spółki.”

Z perspektywy naukowej głos zabiorą naukowcy z trzech polskich uczelni: Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Konferencja jest organizowana przez Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz FindFunds S.A., przy współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu i Politechniką Warszawską. To wydarzenie z pewnością może otworzyć nowe perspektywy i inspiracje dla wszystkich zainteresowanych rozwojem crowdfundingu w Polsce.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Ukończono I etap farmy PV Jeziórko

Następny Wpis

Sam Altman i Gregory Brockman dołączają do Microsoftu

Powiązane wpisy

Coraz więcej firm w Polsce wprowadza nielimitowany urlop

Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na wprowadzenie nielimitowanego urlopu. Wśród organizacji, które wdrożyły nieograniczoną liczbę dni wolnych, znajdują się m.in. Traffit, Bitpanda czy Syzygy Warsaw. Pracodawcy zwracają uwagę, że rozwiązanie sprawdzi się wyłącznie wśród pracowników rzetelnych i odpowiedzialnych, z jasnym podziałem obowiązków w organizacji. Ważny element to wyznaczenie celów w perspektywie miesięcznej, kwartalnej i rocznej. 
Avatar photo
Więcej

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek w Unii Europejskiej? Podstawowe wymagania i zasady

Ekspansja międzynarodowa pozwala skalować biznes i stanowi jeden z najważniejszych kroków w rozwoju startupów. Obecność na nowych rynkach umożliwia realizację satysfakcjonujących wyników zarówno dla founderów, jak i inwestorów. 85 proc. spółek planuje ekspansję na rynkach Unii Europejskiej w 2022 roku wynika z danych przedstawionych w raporcie Polskie Startupy 2021. UE to pierwszy kierunek dla większości polskich spółek. Jak wprowadzić nowy produkt na rynek w krajach Unii Europejskiej?
Avatar photo
Więcej