fbpx

Twierdza: Edycja Ostateczna. Czy to się może udać?

Avatar photo
Firefly Studios prezentuje remaster Twierdzy – Stronghold Definitive Edition, strategicznej gry skupiającej się na budowaniu i ekonomicznym zarządzaniu średniowiecznym miastem. Seria gier zgromadziła ogromną liczbę fanów na całym świecie. Już 7 listopada tego roku, będziemy mogli pograć w pierwszą, klasyczną Twierdzę w całości odświeżoną przez producenta.
1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy

22 lata po premierze gry Twierdza (2001) wreszcie doczekała się pełnoprawnego remasteru. Oryginał osiągnął komercyjny sukces, sprzedając ponad 1,5 miliona egzemplarzy do roku 2004. Gra zyskała przychylność fanów między innymi dzięki funkcjom odróżniającym ją od innych popularnych RTS-ów, jak np. Age of Empires. Wśród nich można wymienić specjalny system zarządzania zasobami (wieśniacy tworzeni są automatycznie i sami starają się znaleźć sobie zajęcie), czy liczne możliwości personalizacji fortyfikacji obronnych.

Czym się różni klasyczny Stronghold od Remasteru?

Zdecydowanie na plus możemy zaliczyć o wiele lepsze animacje, korektę audiowizualną w 4k oraz zaproszenie oryginalnych aktorów głosowych do odegrania kwestii nagraniowych.
Pełne wsparcie trybu wieloosobowego oraz Warsztatu Steam, oraz możliwość pobierania map od innych użytkowników to coś, co ucieszy graczy nastawionych na grę online, a ulepszone oraz prostsze w obsłudze narzędzie edytora map w szczególności przypadnie do gustu kreatywniejszym graczom Twierdzy.

Do boju! Podboje i kampanie

Twórcy Stronghold: Definitive Edition zapowiedzieli wielowymiarowość podbojów oraz kampanii. Gracze otrzymają dwie kampanie fabularne, każda zawierająca 26 misji. Nowość, której nie doświadczyliśmy w wersji z 2001 roku to autorska kampania fabularna z 14 misjami stworzona przez współzałożycieli FireFly Studios: Simona Bradbury’ego oraz Erica Ouelette’a. Kampania ta opierać się będzie o wyprawę w poszukiwaniu bratanicy sir Długorękiego. By ją uratować, przedrzeć się będzie trzeba przez zgliszcza zrujnowanej Anglii.

Źródło: Steam

Prócz tego przewidzianych jest dziesięć scenariuszy oblężniczych inspirowanych prawdziwymi, historycznymi wydarzeniami (“Zamkowy Szlak”). W grze oczywiście pojawią się doskonale znani nam antagoniści: Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk.

Studio Firefly informuje, że rozgrywka będzie opierać się w dużej mierze na pierwowzorze Twierdzy z 2001. Od gracza zależy, w jaki sposób poprowadzi rozgrywkę: czy ruszy na podbój wrogiego zamku, czy będzie raczej po drugiej stronie barykady, broniąc murów swego zamczyska i umacniając swe królestwo fortyfikacjami w razie ataku mściwych lordów. Strategia bojowa, ekonomiczna i zarządzanie zasobami mają tu ogromne znaczenie dla przetrwania królestwa.

Aby zagrać w Twierdza: Edycja Ostateczna na najniższych ustawieniach potrzebne będą procesor Intel Core i5-3330 3 GHz lub odpowiednik AMD, 8 GB pamięci RAM, karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 680 albo AMD Radeon HD7970 (2 GB VRAM). Gra zajmować ma 6 GB na dysku komputera. Rekomendowana konfiguracja nie jest jeszcze znana.

    Total
    1
    Shares
    Poprzedni wpis

    European Chips Act. Co to? 

    Następny Wpis

    Zmiany w obowiązku podatkowym PCC

    Powiązane wpisy