fbpx

Tuż po premierze Marvel’s Spider-Man 2. Czy rzeczywiście jest się czym zachwycać? 

Avatar photo
Wierni fani Człowieka-Pająka wreszcie mogli usiąść spokojnie, a Insomniac Games odetchnąć z ulgą – 20 października studio wypuściło kolejną część Marvel’s Spider Man. Czy dwójka faktycznie jest lepsza od jedynki?
5 lat od premiery pierwszej części

Marvel’s Spider-Man to przygodowa gra akcji wyprodukowana przez studio Insomniac Games, a której wydawcą jest Sony Interactive Entertainment. Gra doczekała się swojej premiery 7 września 2018 roku, a główną inspiracją do stworzenia gry była seria komiksów wydawnictwa Marvel Comics o nastolatku Peterze Parkerze, który posiada nadludzkie zdolności dzięki ugryzieniu przez radioaktywnego pająka. Fabuła również opiera się o inne treści medialne — filmy i seriale produkcji Marvel z naszym głównym bohaterem. 

Gra spotkała się z bardzo dobrym odbiorem wśród krytyków i została okrzyknięta jedną z najlepszych gier o superbohaterach w historii, a Andrew Reiner z Game Informera stwierdził, że Marvel’s Spider Man podniósł poprzeczkę wyżej niż klasyczny Batman: Arkham Asylum. 

Pierwsza część wg recenzentów okazała się sukcesem dzięki świetnej grafice, rozgrywce, narracji czy charakteryzacji. Chwalono otwarty świat i intuicyjne przemieszczanie się za pomocą pajęczych sieci pośród drapaczy chmur Nowego Jorku. Walka z antagonistami była oceniana jako płynna i szybka dzięki wszechstronnemu wachlarzowi gadżetów bojowych Parkera, a użycie elementów środowiska, by pokonać przeciwnika, była zasadna oraz skuteczna, dzięki czemu walka w grze była często uznawana za jedną z lepszych w grach na PC i PS. 

Gra otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, a wg statystyk na maj 2022 liczyła sobie ponad 33 mln kopii sprzedanych egzemplarzy zarówno w formie pudełkowej jak i cyfrowej. 

Po dużym sukcesie gry twórcy nie próżnowali i 2 lata później, w czerwcu 2020 roku, wydali spin-off o nazwie Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (do zagrania zarówno na PS4 jak i  PS5) – fabuła gry rozgrywa się rok po wydarzeniach z pierwszego Spider-Mana od Insomniac i opiera się na wątku Milesa Moralesa, kolejnego superbohatera ugryzionego przez radioaktywnego pająka, a więc i nowego Spider-Mana

Czy zachwyt nad jedynką przyćmi dwójkę? 

Porównując do wersji z 2018 roku, w Marvel’s Spider-Man 2 na pierwszy rzut oka można dostrzec bardziej dopracowaną sferę wizualną. Znane nam budynki z części poprzedniej są znacznie bardziej dopracowane, ale też nie zabrakło nowych dzielnic (mapa została rozszerzona o Queens). Przemieszczając się po Manhattanie możemy dostrzec rozwój świata gry – zostało dodanych więcej przechodniów, samochodów, a nowe, jak i znajome budynki z pierwszego Spider-Mana otrzymały więcej szczegółów, m.in. możemy dostrzec przez okno wygenerowanego mieszkańca rozmawiającego przez telefon czy oglądającego telewizję, po części dzięki technologii Ray Tracing. Odbicia RT wyrenderowane są w wyższej rozdzielczości i dodają grze więcej autentyczności. Również roślinność, mosty i pozostałe elementy tła wyglądają o wiele bardziej naturalnie. 

Czy 2 wygląda lepiej niż 1? Pod względem estetyki na pewno, rozbudowy świata także. Również zremasterowany Marvel’s Spiderman, czy odsłona z przygodami Milesa Moralesa są o wiele uboższe niż tegoroczna premiera. 

Najszybciej sprzedająca się gra studia PlayStation Studios w historii

Oficjalna premiera Marvel’s Spider-Man 2 miała miejsce 20 października, a już może pochwalić się wyśmienitymi recenzjami i wysokimi przychodami ze sprzedaży gry. Sprzedaż cyfrowa i pudełkowa osiągnęła wynik ponad 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy w ciągu 24 godzin stając się jednocześnie najszybciej sprzedającą się grą studia PlayStation Studios w historii, mimo solidnej konkurencji, do której zalicza się na przykład głośny God of War. 

Według najnowszej analizy firmy Ampere PlayStation w roku 2022 zdobyło aż 45 procent udziałów na światowym rynku konsol do gier, stawiając tym samym konkurencję w cieniu. Warto zaznaczyć, że Xbox Microsoftu oraz Nintendo również odnotowały znaczące noty, jednak z niższym wynikiem – odpowiednio 27 i 28%. 

W kontekście sprzedaży najwięcej można spodziewać się w zbliżającym się okresie świątecznym. Eric Lempel, jeden z dyrektorów Sony jest optymistycznie nastawiony na świąteczną sprzedaż PlayStation 5, Spider-Mana 2 oraz tytułów wydanych w ciągu 3 lat od powstania piątej wersji konsoli PS. 

Wolverine w tym samym uniwersum?

Bohater kolejnej z nadchodzących gier w świecie Marvela, Wolverine podzieli uniwersum Petera Parkera z drugiej części Spider-Mana. Pojawiają się głosy o planowanym kolejnym projekcie, tym razem na warsztat studio ma wziąć głównego antagonistę Człowieka-Pająka, czyli Venoma. Zapowiedziany został już również solowy projekt dotyczący Iron Mana.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Podatek od garażu za wysoki? Zmiana wysokości opłaty 

Następny Wpis

5G ogólnodostępne. Rozstrzygnięto aukcję  

Powiązane wpisy

Czas na złotą erę streamingu? 3 kierunki rozwoju branży gamingowej

Gaming to jedna z najszybciej rozwijających się branż w segmencie cyfrowej rozrywki. Co roku odnotowuje kolejne rekordy, a na rynku pojawia się coraz więcej wysokiej jakości produkcji dla graczy w każdym wieku. W jakim kierunku rozwija się rynek gier? Popularnością cieszą się niemal wszystkie typy gamingowej rozrywki - od klasycznych produkcji na konsole, przez mobile aż po VR i streaming.
Avatar photo
Więcej

Metaverse, innowacje i konkurencyjność w branży gier. Główne motory napędowe gamingu

Eksperci szacują, że w wynikach za 2022 r. dla sektora gamingu prawdopodobnie można będzie zauważyć spadek w porównaniu do roku ubiegłego. Niewielkie spowolnienie nie wpłynie jednak na realizację globalnego celu założonego na 2025 r., jakim jest 211 mld dolarów. W Polsce po gry sięga nawet 20 mln odbiorców, jak podaje raport The Game Industry of Poland 2021. Jakie są najważniejsze motywatory, które w najbliższych latach będą kształtować gaming?
Avatar photo
Więcej