fbpx

Tuż po premierze Marvel’s Spider-Man 2. Czy rzeczywiście jest się czym zachwycać? 

Avatar photo
Wierni fani Człowieka-Pająka wreszcie mogli usiąść spokojnie, a Insomniac Games odetchnąć z ulgą – 20 października studio wypuściło kolejną część Marvel’s Spider Man. Czy dwójka faktycznie jest lepsza od jedynki?
5 lat od premiery pierwszej części

Marvel’s Spider-Man to przygodowa gra akcji wyprodukowana przez studio Insomniac Games, a której wydawcą jest Sony Interactive Entertainment. Gra doczekała się swojej premiery 7 września 2018 roku, a główną inspiracją do stworzenia gry była seria komiksów wydawnictwa Marvel Comics o nastolatku Peterze Parkerze, który posiada nadludzkie zdolności dzięki ugryzieniu przez radioaktywnego pająka. Fabuła również opiera się o inne treści medialne — filmy i seriale produkcji Marvel z naszym głównym bohaterem. 

Gra spotkała się z bardzo dobrym odbiorem wśród krytyków i została okrzyknięta jedną z najlepszych gier o superbohaterach w historii, a Andrew Reiner z Game Informera stwierdził, że Marvel’s Spider Man podniósł poprzeczkę wyżej niż klasyczny Batman: Arkham Asylum. 

Pierwsza część wg recenzentów okazała się sukcesem dzięki świetnej grafice, rozgrywce, narracji czy charakteryzacji. Chwalono otwarty świat i intuicyjne przemieszczanie się za pomocą pajęczych sieci pośród drapaczy chmur Nowego Jorku. Walka z antagonistami była oceniana jako płynna i szybka dzięki wszechstronnemu wachlarzowi gadżetów bojowych Parkera, a użycie elementów środowiska, by pokonać przeciwnika, była zasadna oraz skuteczna, dzięki czemu walka w grze była często uznawana za jedną z lepszych w grach na PC i PS. 

Gra otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, a wg statystyk na maj 2022 liczyła sobie ponad 33 mln kopii sprzedanych egzemplarzy zarówno w formie pudełkowej jak i cyfrowej. 

Po dużym sukcesie gry twórcy nie próżnowali i 2 lata później, w czerwcu 2020 roku, wydali spin-off o nazwie Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (do zagrania zarówno na PS4 jak i  PS5) – fabuła gry rozgrywa się rok po wydarzeniach z pierwszego Spider-Mana od Insomniac i opiera się na wątku Milesa Moralesa, kolejnego superbohatera ugryzionego przez radioaktywnego pająka, a więc i nowego Spider-Mana

Czy zachwyt nad jedynką przyćmi dwójkę? 

Porównując do wersji z 2018 roku, w Marvel’s Spider-Man 2 na pierwszy rzut oka można dostrzec bardziej dopracowaną sferę wizualną. Znane nam budynki z części poprzedniej są znacznie bardziej dopracowane, ale też nie zabrakło nowych dzielnic (mapa została rozszerzona o Queens). Przemieszczając się po Manhattanie możemy dostrzec rozwój świata gry – zostało dodanych więcej przechodniów, samochodów, a nowe, jak i znajome budynki z pierwszego Spider-Mana otrzymały więcej szczegółów, m.in. możemy dostrzec przez okno wygenerowanego mieszkańca rozmawiającego przez telefon czy oglądającego telewizję, po części dzięki technologii Ray Tracing. Odbicia RT wyrenderowane są w wyższej rozdzielczości i dodają grze więcej autentyczności. Również roślinność, mosty i pozostałe elementy tła wyglądają o wiele bardziej naturalnie. 

Czy 2 wygląda lepiej niż 1? Pod względem estetyki na pewno, rozbudowy świata także. Również zremasterowany Marvel’s Spiderman, czy odsłona z przygodami Milesa Moralesa są o wiele uboższe niż tegoroczna premiera. 

Najszybciej sprzedająca się gra studia PlayStation Studios w historii

Oficjalna premiera Marvel’s Spider-Man 2 miała miejsce 20 października, a już może pochwalić się wyśmienitymi recenzjami i wysokimi przychodami ze sprzedaży gry. Sprzedaż cyfrowa i pudełkowa osiągnęła wynik ponad 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy w ciągu 24 godzin stając się jednocześnie najszybciej sprzedającą się grą studia PlayStation Studios w historii, mimo solidnej konkurencji, do której zalicza się na przykład głośny God of War. 

Według najnowszej analizy firmy Ampere PlayStation w roku 2022 zdobyło aż 45 procent udziałów na światowym rynku konsol do gier, stawiając tym samym konkurencję w cieniu. Warto zaznaczyć, że Xbox Microsoftu oraz Nintendo również odnotowały znaczące noty, jednak z niższym wynikiem – odpowiednio 27 i 28%. 

W kontekście sprzedaży najwięcej można spodziewać się w zbliżającym się okresie świątecznym. Eric Lempel, jeden z dyrektorów Sony jest optymistycznie nastawiony na świąteczną sprzedaż PlayStation 5, Spider-Mana 2 oraz tytułów wydanych w ciągu 3 lat od powstania piątej wersji konsoli PS. 

Wolverine w tym samym uniwersum?

Bohater kolejnej z nadchodzących gier w świecie Marvela, Wolverine podzieli uniwersum Petera Parkera z drugiej części Spider-Mana. Pojawiają się głosy o planowanym kolejnym projekcie, tym razem na warsztat studio ma wziąć głównego antagonistę Człowieka-Pająka, czyli Venoma. Zapowiedziany został już również solowy projekt dotyczący Iron Mana.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Podatek od garażu za wysoki? Zmiana wysokości opłaty 

Następny Wpis

5G ogólnodostępne. Rozstrzygnięto aukcję  

Powiązane wpisy

Bieszczadzki survival dla odważnych, czyli Odludzie od VeCube Studio

Podkarpackie lasy, dzika przyroda i miejsca opuszczone przez ludzi. Odwiedź bieszczadzką głuszę i przekonaj się, jak wygląda survival w najlepszym wydaniu. Czego potrzebujesz do zbudowania schronienia? Jak przetrwać w starciu z niebezpiecznym niedźwiedziem? VeCube Studio zaprasza na niepowtarzalną przygodę w otoczeniu dzikiej przyrody. Odludzie to gra przygodowa z elementami survivalu.
Avatar photo
Więcej

Portowanie – pracochłonne odtwarzanie czy szansa na dochodowy biznes w branży gier?

Przenoszenie gier komputerowych na inne platformy sprzętowe to dynamicznie rozwijająca się gałąź branży gier. Spółki zajmujące się portowaniem wypracowują własne modele biznesowe gwarantujące coraz lepszą pozycję na rynku. Część zajmuje się wyłącznie pracą na rzecz partnerów. Niektóre, jak 100 Games wykorzystują wiedzę i doświadczenie do tworzenia własnych produkcji.
Avatar photo
Więcej