fbpx

Trendy gier mobilnych

Avatar photo
pexels

Gry mobilne zanotowały statystyczne szczyty w 2020 – dochody w tym segmencie wyniosły 77,2 miliardów dolarów, zaobserwowano 12% przyrost użytkowników sięgający 2,5 miliarda graczy na świecie, a gry mobilne stanowią ponad 20% ściągniętych aplikacji zarówno dla IOS, jak i Androida. Lockdowny przysłużyły się grom mobilnym znacząco, a rok 2021 jeszcze podkręcił tempo wzrostów. Dzięki producentom multiplatformowych gier, kwitnącemu rynkowi gier indie i cloud gamingowi (graniu w chmurze) mobile gaming wkracza w fazę świetności.

Jak wygląda ten dynamicznie rozwijający się rynek? Poniżej garść trendów i faktów ze świata gier mobilnych.

Angażujące przeżycia rodem z tytułów AAA:

Twórcy raportu Mobile Trends zakładają, że producenci będą stawiać na wieloplatformowość, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ekscytującymi tytułami również w środowisku mobilnym. Genshin Impact wypuszczony we wrześniu 2020 przez miHoYo reprezentuje ten właśnie multiplatformowy trend, który umożliwia grę w poszczególne tytuły zarówno na urządzeniach mobilnych, pecetach, jak i konsolach (więcej o temacie w artykule Wojna Konsol). Gra świetnie spisała się na wszystkich platformach, zaskakując zwłaszcza użytkowników smartfonów i tabletów – oceny gry na Google Play to 4,5/5, a w Apple Store 4,7/5.

E-sport:

Global Esports Market Report od Newzoo wykazał, że mobilny e-sport rośnie w siłę, zwłaszcza na rynku chińskim, południowo Azjatyckim i w Ameryce Łacińskiej. Gry takie jak, PUBG Mobile i Free Fire znajdują się w tym momencie w top 5 najczęściej oglądanych e-sportowych tytułów.

Gry mobilne – Rynek Polski

Raport Polish Gamers Observatory szacuje, że w Polsce jest 16 milionów gamerów w wieku między 16 a 65 lat. Społeczeństwo dzieli się niemal na pół jeżeli chodzi o płeć zaangażowaną w gry: 51% mężczyzn, 49% kobiet. Jednak w kontekście gier mobilnych to kobiety stanowią większy procent graczy, bo aż 52%. Na urządzeniach mobilnych gramy przede wszystkim dla zabicia czasu lub nudy (68%), dla relaksu lub odstresowania się (65%), lub też żeby się czegoś nauczyć (28%). Głównym systemem operacyjnym, z którego korzystamy jest Android (aż 89%), dopiero potem IOS (8%) i pozostałe. Polacy najczęściej sięgają po gry logiczne (51%), karciane (28%) i gry akcji (28%). Zwykle grywamy sami (singleplayer) kilka razy w tygodniu poświęcając na grę od 15 do 60 minut.

Mobile gaming to temat rzeka. Warto byłoby również wspomnieć o prężnie rozwijającym się rynku gier indie, interesujących aspektach strategii marketingowych, czy około finansowych kwestiach. Ale o tym następnym razem. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Polski insurtech Gabi kupiony przez Experian

Następny Wpis

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o koncie maklerskim

Powiązane wpisy

SXO – czym jest i dlaczego warto wdrożyć w firmie?

Kompleksowe podejście do marketingu w sieci to obecnie punkt obowiązkowy w strategiach działania nie tylko sklepów internetowych, ale firm funkcjonujących niemal w każdej branży. Coraz więcej ekspertów zwraca uwagę na korzyści płynące z wykorzystania SEO i UX. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach w połączeniu z doświadczeniami i wrażeniami użytkowników pozwala osiągać lepsze wyniki, maksymalizować cele i zyski.
Avatar photo
Więcej

Portowanie – pracochłonne odtwarzanie czy szansa na dochodowy biznes w branży gier?

Przenoszenie gier komputerowych na inne platformy sprzętowe to dynamicznie rozwijająca się gałąź branży gier. Spółki zajmujące się portowaniem wypracowują własne modele biznesowe gwarantujące coraz lepszą pozycję na rynku. Część zajmuje się wyłącznie pracą na rzecz partnerów. Niektóre, jak 100 Games wykorzystują wiedzę i doświadczenie do tworzenia własnych produkcji.
Avatar photo
Więcej

Ponad 50 miliardów urządzeń podłączonych do sieci do 2030 roku, czyli jak branża IoT zmienia rzeczywistość

Internet Rzeczy (ang. Internet of Things, IoT) to rozwiązania, które coraz powszechniej wkraczają w rzeczywistości pojedynczych użytkowników i dużych organizacji. Smart Home, inteligentne systemy samochodowe czy lodówka, która samodzielnie zamawia brakujące produkty… szacunki wskazują, że na świecie będzie ponad 50 miliardów urządzeń podłączonych do sieci. Rozwiązania oferowane przez branżę IoT stają się coraz popularniejsze, a korzyści z ich stosowania docierają do rosnącej liczby użytkowników.
Avatar photo
Więcej