Trendy gier mobilnych

pexels

Gry mobilne zanotowały statystyczne szczyty w 2020 – dochody w tym segmencie wyniosły 77,2 miliardów dolarów, zaobserwowano 12% przyrost użytkowników sięgający 2,5 miliarda graczy na świecie, a gry mobilne stanowią ponad 20% ściągniętych aplikacji zarówno dla IOS, jak i Androida. Lockdowny przysłużyły się grom mobilnym znacząco, a rok 2021 jeszcze podkręcił tempo wzrostów. Dzięki producentom multiplatformowych gier, kwitnącemu rynkowi gier indie i cloud gamingowi (graniu w chmurze) mobile gaming wkracza w fazę świetności.

Jak wygląda ten dynamicznie rozwijający się rynek? Poniżej garść trendów i faktów ze świata gier mobilnych.

Angażujące przeżycia rodem z tytułów AAA:

Twórcy raportu Mobile Trends zakładają, że producenci będą stawiać na wieloplatformowość, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ekscytującymi tytułami również w środowisku mobilnym. Genshin Impact wypuszczony we wrześniu 2020 przez miHoYo reprezentuje ten właśnie multiplatformowy trend, który umożliwia grę w poszczególne tytuły zarówno na urządzeniach mobilnych, pecetach, jak i konsolach (więcej o temacie w artykule Wojna Konsol). Gra świetnie spisała się na wszystkich platformach, zaskakując zwłaszcza użytkowników smartfonów i tabletów – oceny gry na Google Play to 4,5/5, a w Apple Store 4,7/5.

E-sport:

Global Esports Market Report od Newzoo wykazał, że mobilny e-sport rośnie w siłę, zwłaszcza na rynku chińskim, południowo Azjatyckim i w Ameryce Łacińskiej. Gry takie jak, PUBG Mobile i Free Fire znajdują się w tym momencie w top 5 najczęściej oglądanych e-sportowych tytułów.

Gry mobilne – Rynek Polski

Raport Polish Gamers Observatory szacuje, że w Polsce jest 16 milionów gamerów w wieku między 16 a 65 lat. Społeczeństwo dzieli się niemal na pół jeżeli chodzi o płeć zaangażowaną w gry: 51% mężczyzn, 49% kobiet. Jednak w kontekście gier mobilnych to kobiety stanowią większy procent graczy, bo aż 52%. Na urządzeniach mobilnych gramy przede wszystkim dla zabicia czasu lub nudy (68%), dla relaksu lub odstresowania się (65%), lub też żeby się czegoś nauczyć (28%). Głównym systemem operacyjnym, z którego korzystamy jest Android (aż 89%), dopiero potem IOS (8%) i pozostałe. Polacy najczęściej sięgają po gry logiczne (51%), karciane (28%) i gry akcji (28%). Zwykle grywamy sami (singleplayer) kilka razy w tygodniu poświęcając na grę od 15 do 60 minut.

Mobile gaming to temat rzeka. Warto byłoby również wspomnieć o prężnie rozwijającym się rynku gier indie, interesujących aspektach strategii marketingowych, czy około finansowych kwestiach. Ale o tym następnym razem. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Polski insurtech Gabi kupiony przez Experian

Następny Wpis

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o koncie maklerskim

Powiązane wpisy

Radiance. Zarządzaj elektrownią jądrową bez wychodzenia z domu

Kieruj nowoczesną elektrownią jądrową w Radovii - górzystej i zapomnianej krainie. Gra symulacyjna Radiance pozwala wcielić się w rolę młodego chłopaka Ivana, który właśnie otrzymał pracę w elektrowni. Jak przetrwać kolejny dzień? Czego potrzebujesz do naprawy awarii? Przekonaj się, czy uda Ci się osiągać awanse i rozwiązać intrygi na najwyższych szczeblach zakładowej władzy.
Więcej
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA