fbpx

SXO – czym jest i dlaczego warto wdrożyć w firmie?

Avatar photo
Kompleksowe podejście do marketingu w sieci to obecnie punkt obowiązkowy w strategiach działania nie tylko sklepów internetowych, ale firm funkcjonujących niemal w każdej branży. Coraz więcej ekspertów zwraca uwagę na korzyści płynące z wykorzystania SEO i UX. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach w połączeniu z doświadczeniami i wrażeniami użytkowników pozwala osiągać lepsze wyniki, maksymalizować cele i zyski.
Czym jest SXO?

SXO (search experience optimization ) to połączenie SEO (search engine optimization) i UX (user experience). Podejście czerpie z technik optymalizacji strony internetowej on-site i off-site oraz wrażeń użytkownika związanych z korzystaniem z produktu albo usługi. Celem SXO jest zdobycie użytkowników z wyszukiwarki i utrzymanie ich uwagi na stronie internetowej, a następnie realizacja działania. 

Celem konwersji może być zwiększenie liczby zakupów, powiększenie bazy osób zapisanych do newslettera, wzrost wartości koszyka (e-commerce), zwiększenie liczby uzupełnionych formularzy czy pobranych e-booków (serwisy usługowe). 

User Experience – użytkownik w centrum zainteresowania 

User Experience to wrażenia użytkownika związane z korzystaniem z produktu albo usługi. Najczęściej w odniesieniu do UX mamy na myśli produkty cyfrowe np. strony internetowe. 

UX czerpie z różnych dziedzin, m.in. designu, psychologii, nowych technologii, wzornictwa czy ergonomii. Przez dobry UX strony internetowej rozumiemy kombinację czynników wpływających na ogół wrażeń użytkowników, m.in. interfejs czyli przyciski czy zakładki, typografię – wielkość czcionek, rodzaj fontu, wygląd – kolory oraz design, treść – jakość i sposób przekazu. User Experience dotyczy więc niemal wszystkich aspektów funkcjonowania witryny. 

SEO – jak osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce? 

Pozycjonowanie to długotrwały proces. Strategia powinna uwzględniać najważniejsze czynniki rankingowe Google. Eksperci szacują, że istnieje ich ponad 200, a wiele wciąż pozostaje w strefie domysłów pozycjonerów. Google nie ujawnia oficjalnej listy czynników rankingowych, a regularne aktualizacje algorytmów dodatkowo mieszają w wynikach wyszukiwania. 

Pozycjonowanie on-site czyli w obszarze witryny to m.in.:

  • zarządzanie słowami kluczowymi, 
  • tworzenie zoptymalizowanych treści, 
  • optymalizacja kodu strony, 
  • linkowanie wewnętrzne, 
  • optymalizacja treści graficznych,
  • meta tagi, 
  • szybkość ładowania strony, 
  • responsywność.

Pozycjonowanie off-site wiąże się działaniami wykraczającymi poza stronę oraz własny system zarządzania. Obejmuje przede wszystkim link building, czyli proces pozyskiwania odnośników – to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO.  

SXO – połączenie wykorzystywane przez najlepszych 

SXO pozwala nie tylko cieszyć się wysokimi pozycjami w wyszukiwarkach i większą liczbą odwiedzin na stronie, ale również zatrzymać użytkowników i zachęcić do działania. Algorytmy Google, czyli wyszukiwarki używanej przez ponad 90 proc. osób korzystających z sieci, coraz częściej premiują strony z dobrym UX. Eksperci podkreślają, że dobry interfejs czy nawigacja wpływają na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Łącząc techniki i metody działania SEO i UX strona internetowa realizuje założone cele przekładające się na wzrost wskaźników biznesowych organizacji. 

Obecnie SEO nie może istnieć bez UX, a UX bez SEO. Strona przemyślana pod względem wrażeń i doświadczeń użytkowników nie spełni założonych celów bez optymalizacji – użytkownicy nie trafią na jej zasoby szukając rozwiązania problemów w sieci. 

SXO wymaga przemyślanej strategii SEO, content marketingu, user experience oraz działań analitycznych. Tworzenie i dopasowywanie strony do zasad SXO wymaga regularnego mierzenia wskaźników, analizowania i wyciągania wniosków. Niezbędne są narzędzia takie jak Google Analytics, Google Search Console czy Hotjar. 

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis

Zmiany w Kodeksie pracy od 1 i 2 sierpnia. Co czeka pracowników?

Następny Wpis

ESOP. Jak stworzyć skuteczny system motywacji pracowników?

Powiązane wpisy

Ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Cross-border w e-commerce

Polski e-commerce coraz śmielej wkracza na międzynarodowe rynki. Z badań agencji Strix wynika, że ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Obecna sytuacja gospodarcza związana z rosnącą inflacją, skutkami konfliktu w Ukrainie czy spadającym popytem stawia nowe wyzwania przed branżą, ale rozwój jest nieunikniony. PwC prognozuje, że do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł, czyli do 187 mld zł.
Avatar photo
Więcej

3 najważniejsze trendy w reklamie video w 2023 roku

Kolejne trendy w marketingu są odpowiedzią na zmiany oczekiwań i możliwości odbiorców. Z danych przedstawionych przez NogenTech wynika, że w 2023 roku aż 91 proc. marketerów korzysta z formatów video w planowanych kampaniach. Treści video na stałe wpisały się w codzienność użytkowników na całym świecie. O skuteczności reklamy świadczy stopień realizacji założonego celu. Kampanie wykorzystujące video mogą budować świadomość produktu, edukować na temat konkretnego zagadnienia czy prowadzić do sprzedaży. Jakie formaty reklam video warto znać w 2023 roku? Które będą zyskiwały coraz większe znaczenie w najbliższych miesiącach?
Avatar photo
Więcej