fbpx

Kolejna rewolucja na rynku zakupów online. Automaty SelfMaker na duże i ciężkie produkty

Avatar photo
twitter

Pandemia na zawsze zmieniła zachowania zakupowe Polaków. Wyniki badań Deloitte wskazują, że wciąż nie czujemy się komfortowo podczas zakupów w sklepach. Wiele transakcji online nie zostało zrealizowanych przez brak odpowiedniej wielkości skrytek. Firma SelfMaker stworzyła automat Big Size, który pomieści nawet duże i ciężkie produkty ze sklepów budowlanych. 

Liczba dostaw bezdotykowych wzrosła podczas pandemii o 38 proc. jak wskazuje Salesforce Research Consumer i Salesforce Workforce Research. Zmiany w zachowaniach zakupowych klientów zainicjowały proces powstania automatu w wersji Big Size. Urządzenie jest w pełni zautomatyzowane i skomputeryzowane. Pozwala na przechowywanie produktów niemieszczących się w innych skrytkach. Automat Big Size rewolucjonizuje dynamiczny rynek branży handlu detalicznego online.  

Automaty jako odpowiedź na zmiany zachowań zakupowych Polaków 

Jak wskazuje Marek Wieteska, prezes zarządu SelfMaker, firma zauważyła, że podczas pandemii nie spadło zainteresowanie produktami oferowanymi przez markety budowlane. Pandemia jednak sprawiła, że mniej chętnie wybieramy się do sklepów stacjonarnych. Big Size to automat, który pozwala na odebranie zakupów o dowolnej porze bez względu na ewentualne ograniczenia związane z rozprzestrzenianiem wirusa. Automat usprawnia cały proces zakupowy, ponieważ odbiór zamówienia nie wymaga kontaktu z obsługą ani stania w kolejkach. 

Firma SelfMaker rozpoczęła współpracę z siecią marketów budowlanych Leroy Merlin. Obecnie automaty wdrożone zostały w 12 sklepach w 10 miastach w Polsce. 

Prezes Zarządu SelfMaker wskazuje jednak, że urządzenia sprawdzą się nie tylko w sektorze budowlanym. Firma może dostosować parametry skrytek do wielu branż, np. spożywczej, która wymagać będzie odpowiedniej temperatury czy sportowej uwzględniając nietypowe wymiary produktów. 

SelfMaker zaprojektowała i wykonała urządzenie od podstaw. W ramach Big Size powstało również oprogramowanie do zarządzania. Klienci mogą także korzystać z aplikacji, która pozwala na otwieranie skrytek za pomocą QR kodu albo hasła przesłanego drogą SMS. Otwarcie skrytki może odbywać się zdalnie z poziomu aplikacji, a cały proces pozbawiony jest kontaktu dotykowego. 

SelfMaker, czyli innowacyjne kasy i punkty samoobsługowe 

SelfMaker to polska firma technologiczna specjalizująca się w projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych kas i punktów samoobsługowych.

W swoim portfolio ma m.in. 

  • SelfCoffee – samoobsługowy punkt gastronomiczny, który sprawdzi się w wielu branżach ze względu na modułową budowę urządzenia; 
  • Coolockers – inteligentne urządzenie do odbioru paczek z modułami chłodniczymi oraz mroźniczym, przeznaczone zarówno do użytku wewnętrznego jak i zewnętrznego; 
  • SelfClean – kiosk, który zapewnia firmie czy instytucji 100% ochrony i spełnia wszystkie wymagania epidemiologiczne; 
  • Zamówieniomat – wielofunkcyjny kiosk zapewniający szybką i intuicyjną obsługę, sprawdzi się jako Punkt informacyjny, Kasa samoobsługowa z możliwością płatności kartą czy Biletomat.

W październiku 2020 r. firma poszerzyła ofertę o hybrydowe kasy Selformers mogące działać w trybie tradycyjnym, jak i samoobsługowym. Produkt trafił do sieci drogerii Rossmann. 

Jak wskazują badania UCE Research i SYNO Poland Polacy chętnie korzystają z kas samoobsługowych, a 66 proc. uważa, że w sklepach powinno ich być więcej. Urządzenie SelfMaker odpowiada na zmiany zakupowe Polaków wynikające nie tylko z pandemii, ale również komfortu i zwiększa szybkości zakupów. 

Rozwiązanie to zaawansowana technologia zamknięta w urządzeniu rozmiarów komputera PC. Zespół konstruktorów stworzył uprzedzenie stanowiące kolejny przełom w branży urządzeń samoobsługowych. Kasa łączy funkcje tradycyjnego rozwiązania z modelem samoobsługowym. Obrotowy ekran sprawia, że może funkcjonować jako zwykła kasa do obsługi klientów przez personel. Po odwróceniu ekranu i uruchomieniu funkcji kasy samoobsługowej pozwala na samodzielne dokonywanie transakcji przez klientów.

Kasa SelfMaker to funkcjonalność, komfort użytkowania oraz stylowy design dopasowany do aranżacji sklepu. Model może zostać dopasowany do indywidualnych wymagań wizerunkowych placówek. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Transformacja energetyczna w Polsce według PEP 2040 – co warto wiedzieć?

Następny Wpis

Metro a rynek mieszkaniowy. Dlaczego warto wybrać mieszkanie blisko stacji metra?

Powiązane wpisy

Jak pracować z trudnym klientem?

Krzyczy, szantażuje, szuka litości albo nie dotrzymuje obietnic - każdy handlowiec ma własną definicję trudnego klienta, ale często powtarzają się podobne cechy. Nie ma nic dziwnego w tym, że nie chcesz rozmawiać z osobą, która zachowuje się agresywnie czy roszczeniowo. Wyjście z biura i trzaśnięcie drzwiami kusi, ale nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jak rozpoznać trudnego klienta i w jaki sposób nawiązać zdrową relację?
Avatar photo
Więcej

Rynek pracy w kwietniu 2023: mniej ofert, ale spadek bezrobocia

Z danych przedstawionych w cyklicznym raporcie „Rynek pracy, edukacja, kompetencje” Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w kwietniu 2023 roku wyniosło 7430,65 zł. czyli o 1 proc. mniej niż w marcu, a o 12,1 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku. Zanotowano również spadek stopy bezrobocia, a równocześnie mniejszą liczbę nowych ofert pracy.
Avatar photo
Więcej

Inflacja wciąż wysoka, ale Polacy z optymizmem patrzą w przyszłość  

Według danych GUS inflacja w maju wyniosła 13 proc. Chociaż wskaźnik wciąż jest wysoki, najnowszy wynik to pierwsze pozytywne statystyki od wielu miesięcy. Część ekspertów zwraca uwagę, że wciąż jest zbyt wcześnie na oszacowanie, czy trend utrzyma się dłużej. Równocześnie Polacy zauważają wzrost dochodów w ciągu ostatniego roku. Z danych CBOS wynika, że aż 26 proc. respondentów przewiduje niewielki wzrost dochodów, a 2 proc. wyraźny wzrost. 
Avatar photo
Więcej