Polski startup przygotuje ChatGPT na europejskie rynki

O ChatGPT mówi już całe środowisko technologiczne i nie tylko. Kolejna rewolucja w automatyzacji pracy i rozwoju sztucznej inteligencji zbliża się wielkimi krokami. Jedni z niecierpliwością czekają na kolejne testy, a w nowym rozwiązaniu upatrują rewolucji technologicznej. Inni obserwują doniesienia z dystansem, podsumowując wady rozwoju sztucznej inteligencji. Bez wątpienia żaden przedstawiciel branży IT, marketingu online czy e-commerce nie przejdzie obok ChatGPT obojętnie. Warto jednak wiedzieć, że aplikacja może zrewolucjonizować nie tylko branżę internetową, ale również wiele innych obszarów życia jak medycyna, prawo, finanse czy matematyka.
ChatGPT – przed nami kolejna rewolucja w automatyzacji pracy?

ChatGPT to chatbot generujący odpowiedzi na zapytania wprowadzone przez użytkownika stworzony przez amerykańską firmę OpenAI. Wykorzystuje model języka GPT-3. Prototyp został uruchomiony 30 listopada 2022 r. a narzędzie już przyciągnęło rzeszę osób zainteresowanych skutecznością oraz funkcjonalnością prezentowanych rozwiązań. ChatGPT pobił dotychczasowe rekordy technologicznych gigantów. W ciągu 5 dni zebrał ponad milion użytkowników. Eksperci porównują, że Facebook potrzebował na to 10 miesięcy, Instagram – 2,5 miesięcy, a Netflix – 41 miesięcy. Wciąż trwają prace nad ulepszeniem rozwiązania, ale wstępne testy okazują się satysfakcjonujące. ChatGPT pozwala tworzyć artykuły o różnym stopniu zaawansowania, opowiadania, teksty piosenek, tłumaczenia czy dłuższe prace naukowe. Narzędzie ma służyć również programistom do tworzenia kodu czy nawet rozwiązywania zadań matematycznych.

Kolejne media donoszą jednak o testach zdanych przez ChatGPT. Okazuje się, że narzędzie poradziło sobie nie tylko ze stworzeniem tekstu, ale również specjalistycznymi testami z innych dziedzin, np. medycyny czy biznesu. Jak informuje portal indianexpres.com ChatGPT poprawnie wykonał wszystkie trzy części amerykańskiego egzaminu lekarskiego. Chociaż wyniki nie były najwyższe, egzamin został zaliczony. Sztuczną inteligencję wykorzystano również do zaliczenie testu biznesowego MBA. Funkcjonalność ChatGPT sprawdzano również w polskich warunkach. Odpowiedzi AI pozwoliły zdać egzamin maturalny z języka polskiego czy egzamin ósmoklasisty.

ChatGPT – szansa czy zagrożenie?

Dużym zagrożeniem związanym z upowszechnieniem ChatGPT jest nie tylko utrata pracy przez część pracowników biurowych, ale również szerzenie dezinformacji. Mechanizmy narzędzia nie są jeszcze w stanie odróżnić informacji nieprawdziwych oraz fake newsów od rzetelenych danych.

Amerykańskie media zwracają uwagę na poruszenie, jakie ChatGPT wywołał w środowisku Googla. Dotychczas technologiczny gigant miał zachowawcze podejście do wprowadzania produktów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Kolejne zmiany na rynku zmuszają jednak do bardziej aktywnego podejścia. Media zwracają uwagę, że jeszcze w tym roku w portfolio firmy mają pojawić się rozwiązania wykorzystujące AI.

SentiOne przygotuje europejską odpowiedź na ChatGPT

SentiOne, czyli polska firma zajmująca się wsparciem marek w zakresie monitoringu Internetu oraz automatyzacji obsługi klienta zapowiedziała pracę nad europejską odpowiedzią na ChatGPT. Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne podkreślił, że nikt nie zbuduje lepszego modelu dla języka polskiego, a następnie dla innych języków europejskich, niż SentiOne. Wykorzystywane modele sztucznej inteligencji pozwolą na zaprezentowanie skutecznego produktu.

SentiOne dąży do objęcia pozycji lidera w dostarczaniu technologii AI dla biznesu, a przede wszystkim finansów, ubezpieczeń, medycyny oraz telekomunikacji. Zdaniem SentiOne do dostarczenia produktu na rynek polski i europejski niezbędne jest: nieprzebrana ilość danych publicznych pozyskana dzięki monitoringowi sieci, doświadczenie w budowaniu autorskiego modelu AI wykorzystujące sieci neuronowe, know-how oraz dostęp do danych dziedzinowych dzięki doświadczeniu w budowaniu chatbotów i voicebotów.  

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Czy warto inwestować w sztukę?

Następny Wpis

5 największych farm fotowoltaicznych w Polsce

Powiązane wpisy

UX i UI – czym są? Korzyści z wdrożenia projektowania zorientowanego na użytkownika

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przyciągnąć nowych klientów, którzy zostaną na dłużej? A może masz stronę pełniącą rolę internetowej wizytówki Twojej firmy? Wygoda i atrakcyjność witryny w oczach użytkowników to jeden z najważniejszych parametrów bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. UX i UI to dwie dziedziny czerpiące z m.in. designu, nowych technologii czy digital marketingu. Czym są i jak mogą poprawić skuteczność Twojej strony internetowej?
Więcej

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – o czym pamiętać?

Pozycjonowanie strony internetowej pozwala zwiększyć widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Długofalowy proces umożliwia dotarcie do klientów szukających produktów lub usług wpisując konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarkę internetową. Jak zacząć skuteczne pozycjonowanie? O jakich elementach pamiętać, żeby dotrzeć do klientów i zwiększyć konwersję w sklepie albo na stronie?
Więcej
Dołącz do naszej
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy inwestowania i ciekawostki z rynku.
społeczności
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA