fbpx

Przedsiębiorcy chcą zmian. Dekalog biznesu wpłynie na polityków? 

Avatar photo
Dekalog przedsiębiorcy to projekt przedstawiony przez trzy duże organizacje – Federację Przedsiębiorców Polskich, Business Centre Club i Krajową Izbę Gospodarczą. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi polityków na problemy, z którymi mierzą się przedsiębiorcy w Polsce. Inicjatorzy zorganizowali akcję pod hasłem #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca. W ciągu tygodnia zebrano 17 tys. podpisów.
Dekalog przedsiębiorcy szansą na zmiany 

Akcja ma uświadomić politykom, że przedsiębiorcy stanowią liczną i ważną grupę społeczną oraz wyborczą, której nie należy lekceważyć. Z szacunków przedstawionych przez reprezentantów wynika, że polscy przedsiębiorcy to nawet 14 proc. wyborców. Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich podkreśla, że przedsiębiorców należy traktować jak partnerów, a ich zdanie ma duże znaczenie w rozwoju kraju. 

W 10 punktach zawarto najważniejsze kwestie dotyczące biznesu w Polsce. Pierwszym i jednym z najważniejszych postulatów jest zrozumiałe i stabilne prawo oraz wzmocnienie dialogu społecznego. Przedsiębiorcy zwracają uwagę na konieczność ograniczenia częstotliwości wchodzenia w życie zmian przepisów wpływających na warunki prowadzenia działalności gospodarczej.

Kolejne punkty dotyczą systemu podatkowego oraz reformy systemu ubezpieczeń społecznych. Przedsiębiorcy nakłaniają również do zadbania o zabezpieczenie rynku pracy przed zmianami demograficznymi oraz utrzymanie warunków konkurencyjnych. Część postulatów koncentruje się na zagadnieniach wychodzących poza biznes. Poprawa bezpieczeństwa kraju, reforma systemowa ukierunkowana na poprawę stanu zdrowia Polaków czy rozwiązania adresowane do sektora żywnościowego to aspekty dotyczące szerokiej grupy odbiorców.

Dekalog biznesu – postulaty 
  1. Zrozumiałe i stabilne prawo oraz wzmocnienie dialogu społecznego 
  2. Sprawiedliwy i czytelny system podatkowy 
  3. Reforma systemu ubezpieczeń społecznych 
  4. Zabezpieczenie rynku pracy przed zmianami demograficznymi 
  5. Jednolity system wzrostu wynagrodzeń we wszystkich grupach społecznych 
  6. Odpowiedzialna i zrównoważona polityka gospodarcza 
  7. Poprawa bezpieczeństwa kraju 
  8. Systemowa reforma zdrowia 
  9. Rozwiązania adresowane do sektora żywieniowego 
  10. Poprawa konkurencyjności i zwiększenie promocji polskich firm
Przedsiębiorcy wyrażają poparcie 

Pod postulatami przedstawionymi w Dekalogu przedsiębiorcy w ciągu tygodnia podpisało się 17 tys. ludzi biznesu – 10 tys. online oraz 7 tys. własnoręcznie. Organizatorzy zakładają, że podpisów może pojawić się nawet 100 tys. Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich zwrócił uwagę, że jest to dobry wynik, a akcja ma dużą szansę powodzenia w przyciąganiu uwagi polityków do ważnych aspektów prowadzenia biznesu w Polsce. 

Przedstawiciele biznesu są w trakcie organizacji spotkań z reprezentantami partii politycznych. Celem jest poznanie stosunku polityków wobec przedstawionych postulatów. Marek Kowalski dodaje, że w planach jest rozpoznanie, które partie są chętne do współpracy, a następnie udzielenie im poparcia przez środowisko biznesu w nadchodzących wyborach parlamentarnych.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Spadek inwestycji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Rynek hamuje? 

Następny Wpis

Dynamika wzrostu polskiego rynku akcji: czy to dopiero początek? 

Powiązane wpisy

Zastosowanie AI w gospodarce

Raport przygotowany przez ekspertów uniwersytetu SWPS pokazuje najważniejsze trendy w zastosowaniu sztucznej inteligencji w gospodarce. Raport został przygotowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Celem publikacji jest ukazanie charakterystyki i rozwoju AI oraz jej wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej.
Avatar photo
Więcej

Czym jest i jak zbudować silną markę?

Budowanie marki to długotrwały proces, który wymaga przemyślanej i zaplanowanej strategii działania. Silna marka produktu albo usługi zapewnia mocną pozycję na rynku oraz wyróżnia na tle konkurentów. Klienci mogą szybciej wybrać produkt mając pewność oferowanych korzyści. Marka to dużo więcej niż zestaw cech fizycznych. Zapewnia o jakości i ma duży wpływ na wizerunek organizacji, osoby czy produktu.
Avatar photo
Więcej