Jakie strategie marketingowe stosować przy promocji gier wideo?

Rosnąca liczba graczy przekraczająca miliony, stanowi ogromne wyzwanie dla producentów gier. Rynek gamingowy ciągle podbijają nowe narzędzia marketingowe, których celem jest dotarcie z reklamą do gamerów. Poniższe wskazówki są jedynie wstępem do problematyki marketingu przy promocji gier wideo, ale pomogą rozpocząć efektywną kampanię i zdobyć graczy.
Trendy na rynku gamingowym

Marketing w przemyśle gier komputerowych przebył długą drogę, obecnie stając się samodzielną i rozwijającą się dziedziną wiedzy. Ze względu na wykorzystanie nowoczesnych technologii, jest podatny na zmiany, którym ulega z dużą dynamiką. Minęły czasy, w których gry były popularne jedynie wśród dzieci i młodzieży. Teraz stanowią segment, który trafia do starszych konsumentów, u których dominują jako przyjemna forma rozrywki. Należy też wspomnieć o tym, że niektórzy z gier uczynili swój sposób na życie, co przyczynia się do rosnącej popularności e-sportu.

Świat dla graczy dynamicznie się zmienia, do czego przyczynia się napływ sztucznej inteligencji oraz rozszerzonej rzeczywistości. To pozwala branży gamingowej przełamywać bariery i docierać do ogromnego grona odbiorców.

Według ostatnich szacunków, do 2025 roku branża gier ma osiągnąć niebagatelną wartość niemal 256 miliardów dolarów. To, co dla nas brzmi interesująco, stanowi wyzwanie dla marketerów. Jak stworzyć maksymalizującą widoczność marki strategię marketingu cyfrowego?

Przede wszystkim warto inwestować w działania skierowane do graczy. Gamer advertising to dziedzina, na którą decydują się najbardziej znaczące korporacje.

IGA, czyli in-game advertising

Jedną z najpopularniejszych form zaistnienia w świecie cyfrowego marketingu jest IGA, czyli in-game avertising. Ten model reklamy polega na wyświetlaniu banerów reklamowych w czasie gry. Minusem tej formy reklamy jest kosztowność. Niestety tanie sposoby nie zdadzą egzaminu. Użytkowników dotyka tak zwana „ślepota banerowa”, która polega na skupianiu się tylko na tym, co nasz interesuje i jest przydatne z naszej perspektywy, jednocześnie ignorując resztę komunikacji. Oprócz tego możemy również zdecydować się wideo-reklamę, która będzie emitowana w trakcie gry. Jednak i tu powstaje pewne zagrożenie, które polega na możliwym zniechęceniu użytkownika do marki i produktów. Emisja reklamy odbywa się w trakcie gry i nie ma możliwości jej odtworzenia, co sprawia, że użytkownik musi obejrzeć materiał sponsorowany do końca.

Game Rewards — tymczasowy trend czy gwarancja sukcesu?

Wydawcy, producenci gier i pozostałe marki, dla których docelową grupę stanowią gracze, mogą zdecydować się na korzystanie z serwisów lojalnościowych, czyli Game Rewards Platforms. Na czym to polega? W zamian za wykonane zadanie, firma za pośrednictwem platformy nagradza graczy. Polscy gracze są szczególnymi entuzjastami takich aktywności, a benefity bardzo przemawiają do wyobraźni.

Entuzjaści grania w gry, stanowią doskonałą grupę docelową – warunkiem jest dostarczenie im pewnych korzyści, a z pewnością spełnią nasze oczekiwania i okażą zaangażowanie w procesy, które chcemy osiągnąć poprzez wywołanie w nich określonych potrzeb.

Media społecznościowe

Punktem wyjścia dla marketerów w branży gamingowej, powinny być również media społecznościowe, które stanowią świetny sposób na zwiększenie retencji użytkowników. Poprzez media społecznościowe można zaangażować fanów konkursem na Facebooku, zabawnym tweedem czy dodaniem zwiastuna gry na YouTube. Oprócz tego, pozostają również klasyczne kampanie reklamowe na Facebooku oraz Instagramie.

Opinie i recenzje

Recenzje zamieszczane przez użytkowników w sklepie z aplikacjami, mogą pomóc zwiększyć ilość pobrań, dlatego powinny stanowić element strategii marketingowej producentów i dystrybutorów gier. Aby zachęcić użytkowników do wystawienia opinii lub recenzji na temat gry wystarczy ich… poprosić. Jeśli gracze uznają grę za wartą uwagi i spodoba im się, zapytanie ich, czy nie chcieliby zrobić recenzji przynosi nadspodziewanie dobry efekt.

Marketerzy zazwyczaj dobrze określają niszę, do której należy docierać z reklamą konkretnej gry czy rozwiązań gamingowych. Jednak ta branża od dłuższego czasu tak naprawdę jest dla każdego. Zatem kluczowe jest stworzenie przyjaznej tożsamości marki dla danej grupy odbiorców, która zbuduje zaufanie wśród konsumentów.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

5 sposobów na zewnętrzne finansowanie działalności

Następny Wpis

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

Powiązane wpisy

Gaming a sprawa Ukrainy – reakcje developerów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

SZACH MACH #4: Od tygodnia jesteśmy świadkami agresji Rosji na naszych wschodnich sąsiadów. Agresja najeźdźcy nie pozostaje jednak bez reakcji i to na każdej płaszczyźnie, w każdym sektorze. Również producenci gier nie pozostają bierni w swej postawie. Studia zarówno z Polski, jak i całego świata wyrażają swoje wsparcie na różnych płaszczyznach. Warto więc się im przyjrzeć z nieco bliższa.
Więcej

Jakie są obecnie trendy na rynku gamingowym?

Jak podaje firma analityczna Newzoo, wraz z nowym rokiem, wzrośnie liczba graczy. Prognozowany jest wzrost wynoszący 5% w odniesieniu do minionego roku . To dobre wieści dla producentów gier – mogą mieć pewność, że zainteresowanie ich produktami nie będzie malało, a zyski mają szansę realnie wzrosnąć. Aby był to naprawdę owocny czas, producenci muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy. Tworzyć historie, które będą wpisywały się w obecne trendy na rynku gamingowym. Na co powinni zwrócić uwagę?
Więcej
Dołącz do naszej
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy inwestowania i ciekawostki z rynku.
społeczności
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA