fbpx

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

Avatar photo
E-commerce zalicza się do branż, które odnotowały wysokie wzrosty w okresie pandemii. Przymusowe kwarantanny i lockdown zamknęły klientów w domach, a sklepy i platformy online zaczęły budować nową normalność odbiorców. Branża zwiększyła zatrudnienie szukając specjalistów nie tylko w obszarze e-commerce, ale również szeroko pojętego digital. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych?

Z danych przedstawionych w raporcie Manpower Raport trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy wynika, że na najwyższe zarobki mogą liczyć dyrektorzy e-commerce, a tuż za nimi plasują się dyrektorzy digital. Najniższej opłacane stanowiska to m.in. specjalista ds. afiliacji, copywriter oraz graphic designer. 

Nawet 45 tys. brutto miesięcznie 

Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce, a ponad 2 lata ograniczeń związanych zakupami stacjonarnymi na zawsze zmieniło decyzje zakupowe konsumentów. Wielu z nich zrezygnowało z regularnych zakupów w sklepach czy galeriach handlowych na rzecz zakupów online nawet po zniesieniu ograniczeń wynikających z pandemii. 

Rosnąca sprzedaż w połączeniu z rozwojem technologii oraz zmieniającymi się potrzebami odbiorców sprawiły, że specjaliści e-commerce i digital stali się na wagę złota. Klienci szukają obecnie nie tylko możliwości personalizacji produktów i usług, ale również doświadczeń zakupowych. Dużą rolę odgrywa UX oraz UI, rośnie również znaczenie marketing automation. 

Dyrektor e-commerce to najlepiej opłacane stanowisko wg danych przedstawionych przez Manpower. Specjalista zarobi od 22 do nawet 45 tys. brutto miesięcznie. Z kolei dyrektor digital otrzyma niewiele mniejsze wynagrodzenie, bo od 20 do 35 tys. brutto. Managerowie mogą liczyć na zarobki od 12 do 22 tys. zł brutto – większe wynagrodzenie otrzymają eksperci związani z e-commerce. Na stanowisku specjalisty zarobki wyrównują się – zarówno w digital jak i e-commerce wynoszą od 7 do 12 tys. zł brutto. 

Wysokie płace otrzymują również project managerowie oraz osoby zatrudnione na stanowisku Customer Experience Manager  – 12 – 25 tys. zł brutto. 

Specjalizacja w cenie 

Sklepy i platformy internetowej walczą o uwagę użytkowników każdego dnia. Silna konkurencja sprawia, że coraz bardziej liczy się specjalizacja na konkretnych stanowiskach. Osoby zajmujące się marketing automation mogą liczyć na zarobki rzędu 7 – 12 tys. zł brutto. Analityk internetowy może natomiast otrzymać od 8 do nawet 14 tys. zł brutto. 

Coraz większe znaczenie mają również strategie oraz systemy CRM pozwalające na skuteczne zarządzanie relacjami z klientami. Rośnie zapotrzebowanie na pracowników specjalizujących się w budowaniu i optymalizacji relacji – managerów (12 – 22 tys. zł brutto), analityków (9 – 15 tys. zł brutto) oraz specjalistów (7 – 11 tys. zł brutto).  

Przemyślana strategia marketingowa pozwala na realizację celów biznesowych. Rozwój e-commerce sprawił, że wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów wspierających działalność w obszarze digital. Social Media Manager może otrzymać wynagrodzenie od 9 do nawet 14 tys. zł brutto, a Media Planer – 7-13 tys. zł brutto. Podczas zakupów online dużą rolę odgrywa także pozycjonowanie sklepu. Większość konsumentów zaczyna proces od wpisania frazy w Google, czyli najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie. Specjaliści SEO zarabiają od 6,5 do 11 tys. zł brutto, a osoby o szerszych kompetencjach obejmujących również płatne formy działań w wyszukiwarkach, otrzymują od 7 do 14 tys. zł brutto. Specjalista Performance Marketing prowadzący kampanie efektywnościowe może zarobić od 7 do 12 tys. zł brutto. 

Wśród najniżej opłacanych stanowisk znajduje się graphic designer, content specialist, affiliate specialist oraz copywriter. Pracownicy otrzymują wynagrodzenie w wysokości od 6 do 10 tys. zł brutto. 

Manpower to lider na międzynarodowym rynku doradztwa personalnego. Raport trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy powstał na podstawie analizy ponad 250 stanowisk kierowniczych oraz specjalistycznych. Cały raport dostępny jest na oficjalnej stronie Manpower – www.manpowergroup.pl.

Total
10
Shares
Poprzedni wpis

Jakie strategie marketingowe stosować przy promocji gier wideo?

Następny Wpis

5 pytań do: Golden Eggs Studio. Nowe produkcje już wkrótce

Powiązane wpisy

Małe reaktory modułowe pomogą w kryzysie energetycznym?

Małe reaktory modułowe (SMR) generują mniej energii niż standardowe elektrownie, ale są również łatwiejsze w budowie i eksploatacji. W Polsce coraz więcej spółek z branży energetycznej podejmuje kroki w celu wdrożenia technologii SMR, która pozwala na większą niezależność gospodarczą i środowiskową.
Avatar photo
Więcej

MarTech – szansa czy wyzwanie dla biznesu online?

MarTech to połączenie marketingu i nowych technologii, które w centrum działań stawia odbiorcę. Marketing Technology pozwala na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów w cyfrowej rzeczywistości. Dlaczego MarTech to przyszłość biznesów online? Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się firmy wprowadzające rozwiązania na styku marketingu i technologii?
Avatar photo
Więcej

Plany GPW na 2022 rok

Ubiegły już 2021 rok był bardzo dobry dla Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pod względem liczby debiutów. Na głównym parkiecie powitaliśmy 16 spółek, zaś na NewConnect aż 32. Nadchodzące miesiące również nie powinny przynieść spowolnienia tempa.
Avatar photo
Więcej