fbpx

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

Avatar photo
E-commerce zalicza się do branż, które odnotowały wysokie wzrosty w okresie pandemii. Przymusowe kwarantanny i lockdown zamknęły klientów w domach, a sklepy i platformy online zaczęły budować nową normalność odbiorców. Branża zwiększyła zatrudnienie szukając specjalistów nie tylko w obszarze e-commerce, ale również szeroko pojętego digital. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych?

Z danych przedstawionych w raporcie Manpower Raport trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy wynika, że na najwyższe zarobki mogą liczyć dyrektorzy e-commerce, a tuż za nimi plasują się dyrektorzy digital. Najniższej opłacane stanowiska to m.in. specjalista ds. afiliacji, copywriter oraz graphic designer. 

Nawet 45 tys. brutto miesięcznie 

Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce, a ponad 2 lata ograniczeń związanych zakupami stacjonarnymi na zawsze zmieniło decyzje zakupowe konsumentów. Wielu z nich zrezygnowało z regularnych zakupów w sklepach czy galeriach handlowych na rzecz zakupów online nawet po zniesieniu ograniczeń wynikających z pandemii. 

Rosnąca sprzedaż w połączeniu z rozwojem technologii oraz zmieniającymi się potrzebami odbiorców sprawiły, że specjaliści e-commerce i digital stali się na wagę złota. Klienci szukają obecnie nie tylko możliwości personalizacji produktów i usług, ale również doświadczeń zakupowych. Dużą rolę odgrywa UX oraz UI, rośnie również znaczenie marketing automation. 

Dyrektor e-commerce to najlepiej opłacane stanowisko wg danych przedstawionych przez Manpower. Specjalista zarobi od 22 do nawet 45 tys. brutto miesięcznie. Z kolei dyrektor digital otrzyma niewiele mniejsze wynagrodzenie, bo od 20 do 35 tys. brutto. Managerowie mogą liczyć na zarobki od 12 do 22 tys. zł brutto – większe wynagrodzenie otrzymają eksperci związani z e-commerce. Na stanowisku specjalisty zarobki wyrównują się – zarówno w digital jak i e-commerce wynoszą od 7 do 12 tys. zł brutto. 

Wysokie płace otrzymują również project managerowie oraz osoby zatrudnione na stanowisku Customer Experience Manager  – 12 – 25 tys. zł brutto. 

Specjalizacja w cenie 

Sklepy i platformy internetowej walczą o uwagę użytkowników każdego dnia. Silna konkurencja sprawia, że coraz bardziej liczy się specjalizacja na konkretnych stanowiskach. Osoby zajmujące się marketing automation mogą liczyć na zarobki rzędu 7 – 12 tys. zł brutto. Analityk internetowy może natomiast otrzymać od 8 do nawet 14 tys. zł brutto. 

Coraz większe znaczenie mają również strategie oraz systemy CRM pozwalające na skuteczne zarządzanie relacjami z klientami. Rośnie zapotrzebowanie na pracowników specjalizujących się w budowaniu i optymalizacji relacji – managerów (12 – 22 tys. zł brutto), analityków (9 – 15 tys. zł brutto) oraz specjalistów (7 – 11 tys. zł brutto).  

Przemyślana strategia marketingowa pozwala na realizację celów biznesowych. Rozwój e-commerce sprawił, że wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów wspierających działalność w obszarze digital. Social Media Manager może otrzymać wynagrodzenie od 9 do nawet 14 tys. zł brutto, a Media Planer – 7-13 tys. zł brutto. Podczas zakupów online dużą rolę odgrywa także pozycjonowanie sklepu. Większość konsumentów zaczyna proces od wpisania frazy w Google, czyli najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie. Specjaliści SEO zarabiają od 6,5 do 11 tys. zł brutto, a osoby o szerszych kompetencjach obejmujących również płatne formy działań w wyszukiwarkach, otrzymują od 7 do 14 tys. zł brutto. Specjalista Performance Marketing prowadzący kampanie efektywnościowe może zarobić od 7 do 12 tys. zł brutto. 

Wśród najniżej opłacanych stanowisk znajduje się graphic designer, content specialist, affiliate specialist oraz copywriter. Pracownicy otrzymują wynagrodzenie w wysokości od 6 do 10 tys. zł brutto. 

Manpower to lider na międzynarodowym rynku doradztwa personalnego. Raport trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy powstał na podstawie analizy ponad 250 stanowisk kierowniczych oraz specjalistycznych. Cały raport dostępny jest na oficjalnej stronie Manpower – www.manpowergroup.pl.

Total
10
Shares
Poprzedni wpis

Jakie strategie marketingowe stosować przy promocji gier wideo?

Następny Wpis

5 pytań do: Golden Eggs Studio. Nowe produkcje już wkrótce

Powiązane wpisy

Prezesi w Polsce z optymizmem patrzą w przyszłość

Z najnowszego badania EY CEO Outlook Pulse wynika, że polscy prezesi patrzą na globalne spowolnienie gospodarcze z większym optymizmem niż wskazują międzynarodowe dane. Jedynie 4 na 10 ankietowanych jest zdania, że spowolnienie będzie silne. Tymczasem w skali globalnej odpowiedź wskazała ponad połowa prezesów. Nie ma jednak wątpliwości, że spowolnienie jest faktem, którego nie należy ignorować.
Avatar photo
Więcej

Fundacje rodzinne w Polsce. Nowe przepisy weszły w życie

22 maja br. weszła w życie ustawa o fundacji rodzinnej, której dotychczas brakowało w polskim systemie prawnym. Największym zainteresowaniem cieszy się wśród założycieli rodzinnych przedsiębiorstw dążących do ochrony biznesu oraz przedłużenia istnienia działalności na kolejne lata. Dotychczas założyciel planujący kolejne dekady działalności mógł opierać się na regulacjach zawartych w kodeksie spółek handlowych oraz cywilnym.
Avatar photo
Więcej