fbpx

Ruszyło Orange 5G Lab. Firmy poznają działanie sieci 5G w praktyce

Avatar photo
Pod koniec kwietnia Orange Polska otworzyło pierwszą polską siedzibę Orange 5G Lab. Warszawska przestrzeń łączy prezentację i promocję rozwiązań 5G z edukacją oraz miejscem do nawiązywania kontaktów biznesowych. Przedsiębiorcy mają szansę przekonać się w praktyce, jak działają prywatne sieci mobilne tworzone na potrzeby firm.

Symulator stacji roboczej VR, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy rozwiązania sztucznej inteligencji – Orange 5G Lab to wyjątkowa przestrzeń pozwalająca poznać działanie 5G. Orange podkreśla znaczenie sieci w rozwoju firm przyszłości. Największy operator komórkowy w Polsce i jeden z największych dostawców Internetu oferuje prywatne sieci mobilne – komercyjne sieci kampusowe. Przedsiębiorcy mają szansę sprawdzić działanie sieci w siedzibie Orange 5G Lab. Placówki działają również w innych państwach Europy – Rumunii czy Francji. 

Czym jest Orange 5G Lab?

Orange 5G Lab to miejsce odpowiadające na rosnące zainteresowanie siecią wśród przedsiębiorców. Z badań przeprowadzonych przez spółkę we współpracy z Dynata w lutym br. wynika, że aż 85 proc. firm postrzega 5G jako korzyść dla biznesu. Przedsiębiorcy w Polsce uważają, że potencjał rozwoju sieci leży po stronie operatorów telekomunikacyjnych, którzy wspierają przedsiębiorstwa we wdrażaniu i rozwoju. 

Orange koncentruje się m.in. na tworzeniu, rozbudowie oraz inwestycjach w sieć nowej generacji. Grupa ekspertów współpracuje i aktywnie uczestniczy w dostarczaniu rozwiązań sieciowych dopasowanych do indywidualnych klientów. Grupa Orange podkreśla znaczenie, jakie odgrywa nowoczesna sieć 5G w rozwoju możliwości biznesowych przedsiębiorstw. 

Jak wygląda studio Orange 5G Lab?

Orange przygotowało przestrzeń szkoleniową w wirtualnym symulatorze stacji roboczej VR. Wirtualna rzeczywistość sprawdzi się m.in. podczas szkolenia pracowników. W Orange 5G Lab prezentowane są rozwiązania 5G wykorzystujące nową technologię – oprócz VR również rozszerzoną rzeczywistość oraz sztuczną inteligencję. 

Zaprojektowano również strefę monitoringu zasobów w czasie rzeczywistym czy przestrzeń dedykowaną autonomicznym robotom mobilnym. W Orange 5G Lab wykorzystywana jest sieć o częstotliwości 3,6 GHz. 

Miejsce to także przestrzeń do nawiązywania relacji biznesowych oraz popularyzacji rozwiązań z zakresu nowych technologii. Eksperci Orange edukują na temat korzyści i możliwości płynących z wykorzystania 5G. Zapewniają przestrzeń do szkoleń i rozwoju nowych kompetencji związanych z Przemysłem 4.0.

Orange Fab – program dla startupów 

Orange organizuje również przestrzeń do komunikacji biznesowej w zakresie innowacji technologicznych i nie tylko. Orange Farb to miejsce do kreowania oraz testowania innowacyjnych rozwiązań czerpiących z sieci 5G. Spółki zyskują wsparcie biznesowe oraz technologiczne od ekspertów i mentorów. Środowisko technologiczne Orange sprzyja rozwijaniu nowych produktów i pomysłów biznesowych. Uczestnicy programu mają możliwość skalowania produktu na rynku międzynarodowym w ramach sieci 18 Orange Fab. 

5G szyte na miarę potrzeb biznesu 

Jednym z przykładów skutecznego wdrożenia rozwiązania jest fabryka Nokii w Bydgoszczy. Dostawca stworzył prywatną sieć 5G i 4G w wersji przemysłowej. Sieć kampusowa działa na terenie fabryki, ale również w centrum badawczo-rozwojowym. Łączna powierzchnia obejmowana działaniem to 13 000 m2. 

Orange wykorzystało serwer brzegowy, który pozwala na konfigurację, zarządzanie oraz monitorowanie sieci. W obszarze serwera przechowywane i przetwarzane są dane. Dostawca zaprezentował również prywatną platformą aplikacyjną – Nokia Digital Automation Cloud. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Dostawy gazu z Rosji wstrzymane. Jakie skutki odczują Polacy?

Następny Wpis

Popyt na mieszkania w Europie wciąż rośnie. Rynek z rekordowym wynikiem

Powiązane wpisy

9 rad, jak skutecznie sprzedawać przez telefon

Sprzedaż przez telefon to jedno z najstarszych i wciąż najskuteczniejszych działań marketingowo-sprzedażowych. Reklama w wyszukiwarce, media społecznościowe czy e-mail marketing pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać pierwszy kontakt, ale to rozmowa telefoniczna pozwala zamknąć sprzedaż. Mimo rozwijającej się cyfryzacji większość osób zajmujących decyzyjne stanowiska wciąż stawia na komunikację twarzą w twarz albo rozmowę telefoniczną. Jak skutecznie sprzedawać i o czym musisz pamiętać?
Avatar photo
Więcej