fbpx

Portowanie – pracochłonne odtwarzanie czy szansa na dochodowy biznes w branży gier?

Avatar photo
Przenoszenie gier komputerowych na inne platformy sprzętowe to dynamicznie rozwijająca się gałąź branży gier. Spółki zajmujące się portowaniem wypracowują własne modele biznesowe gwarantujące coraz lepszą pozycję na rynku. Część zajmuje się wyłącznie pracą na rzecz partnerów. Niektóre, jak 100 Games wykorzystują wiedzę i doświadczenie do tworzenia własnych produkcji.

Portowanie gier to obszar rynku, który wyróżnia się coraz większą zyskownością i perspektywami dalszego rozwoju. Studia posiadające w portfolio usług przenoszenie produkcji na inne platformy mogą cieszyć się stałym dopływem zleceń – przychody w ciągu roku nie są uzależnione od sukcesu 1 czy 2 produkcji. 

Czym jest portowanie gier na konsole? 

Portowanie gier to proces polegający na przeniesieniu produkcji w wersji komputerowej na inną platformę sprzętową albo programistyczną. Pozwala na implementację istniejącego kodu na potrzeby innej platformy. W efekcie powstaje gra dopasowana do specyfiki technologicznej danej konsoli i zapewniająca komfortowe korzystanie z produkcji. 

Port opiera się na istniejących aktywach, jednak często niezbędne jest ponowne zdefiniowanie zasobów i określenie, a następnie nadbudowanie ewentualnych braków związanych z nową technologią. 

Podstawa to kod źródłowy, który pozwala programistom zrozumieć funkcjonowanie produkcji oraz dopasowanie do wymagań danej platformy – konieczne jest dostosowanie kodu do nowej wersji. Zadaniem pierwotnego projektu jest jak najlepsze wykorzystanie pierwszej platformy, dla której został zaprojektowany. Programiści tworzący nową wersję muszą wykazać się dużym zrozumiem obu technologii i stworzyć nowy system, w taki sposób, aby działanie gry było zgodne z oryginałem. 

W porcie niezbędna jest implementacja wszystkich, nawet najmniejszych elementów jak aspekty dźwiękowe i wizualne. Konwersja musi odbyć się w taki sposób, żeby gracz nie odczuł różnicy pomiędzy platformami. 

100 Games – porting na najwyższym poziomie 

100 Games umiejętnie łączy działania w ramach zleceń od partnerów z pracą nad własnymi tytułami. Przygotowuje porty gier wydawanych na PC przez Ultimate Games, jednego z największych producentów na polskim rynku game development. 

Aktualnie zespół 100 Games pracuje dla Ultimate Games m.in. nad:

  • Tax Fugitive (switch port) – wykonane, premiera tytuły za ok. marca 2022; 
  • Demon’s Residence (switch port) – premiera ok. marca 2022; 
  • Blandville (switch port) – wykonane, premiera ok. marca 2022;
  • Deadliest Catch: The Game (switch port, XBOX oraz prawdopodobnie PS port) – premiera pod koniec 2022 dla Nintendo i XBOX, PS w planach w zależności od ustaleń między podmiotami i akceptacją Sony.

Spółka współpracuje również z Games Box (m.in. Ships 2017), Gaming Factory (Ultimate Summer, Gunslingers and Zombies czy Farming Life), Games Ops (Artificer) oraz Demolish Games (Demolish and Build 2017). 

100 Games współpracuje ściśle z Ultimate Games w zakresie wydawania tytułów (główny podmiot). Wspiera również testy gier wydawanych przez partnera. Regularnie działa z zespołami deweloperskimi oferując khow-how, quality assurance i project consulting. Spółka rekomenduje działania oraz rozwiązania, które mają wpływ na szeroko pojętą jakość gier z portfolio.

Skupia się również na rozwoju współpracy z Gaming Factory, doradzając przy produkowanych tytułach oraz zapewniając opiekę nad jakością projektów. 

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis

Wszystko, co warto wiedzieć o Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym

Następny Wpis

Fakty i mity o wyborze hostingu

Powiązane wpisy

Praca zdalna. Zmiany w Kodeksie pracy od 2023 r.

Parlament wciąż pracuje nad zmianami w Kodeksie pracy dotyczącymi pracy zdalnej. Nowelizacja została uchwalona na posiedzeniu w Sejmie, a jeszcze w grudniu prace przeprowadzi Senat. Eksperci zwracają uwagę, że już teraz warto zacząć w firmach przygotowania do zmian, które niedługo wejdą w życie.
Avatar photo
Więcej

Spadek inwestycji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Rynek hamuje? 

Z danych przedstawionych przez Vestbee w raporcie „VC Funding In CEE Report – 1Q 2023” wynika, że inwestycje w regionie CEE spadły o 60 proc. w stosunku rok do roku. W pierwszym kwartale br. łączna kwota inwestycji wyniosła 600 mln euro. Natomiast w analogicznym okresie w roku ubiegłym było to 1,6 mld euro. Widoczny spadek dotyczy nie tylko rynku Europy Środkowo-Wschodniej, ale ma charakter globalny.
Avatar photo
Więcej