fbpx

Jakie strategie marketingowe stosować przy promocji gier wideo?

Avatar photo
Rosnąca liczba graczy przekraczająca miliony, stanowi ogromne wyzwanie dla producentów gier. Rynek gamingowy ciągle podbijają nowe narzędzia marketingowe, których celem jest dotarcie z reklamą do gamerów. Poniższe wskazówki są jedynie wstępem do problematyki marketingu przy promocji gier wideo, ale pomogą rozpocząć efektywną kampanię i zdobyć graczy.
Trendy na rynku gamingowym

Marketing w przemyśle gier komputerowych przebył długą drogę, obecnie stając się samodzielną i rozwijającą się dziedziną wiedzy. Ze względu na wykorzystanie nowoczesnych technologii, jest podatny na zmiany, którym ulega z dużą dynamiką. Minęły czasy, w których gry były popularne jedynie wśród dzieci i młodzieży. Teraz stanowią segment, który trafia do starszych konsumentów, u których dominują jako przyjemna forma rozrywki. Należy też wspomnieć o tym, że niektórzy z gier uczynili swój sposób na życie, co przyczynia się do rosnącej popularności e-sportu.

Świat dla graczy dynamicznie się zmienia, do czego przyczynia się napływ sztucznej inteligencji oraz rozszerzonej rzeczywistości. To pozwala branży gamingowej przełamywać bariery i docierać do ogromnego grona odbiorców.

Według ostatnich szacunków, do 2025 roku branża gier ma osiągnąć niebagatelną wartość niemal 256 miliardów dolarów. To, co dla nas brzmi interesująco, stanowi wyzwanie dla marketerów. Jak stworzyć maksymalizującą widoczność marki strategię marketingu cyfrowego?

Przede wszystkim warto inwestować w działania skierowane do graczy. Gamer advertising to dziedzina, na którą decydują się najbardziej znaczące korporacje.

IGA, czyli in-game advertising

Jedną z najpopularniejszych form zaistnienia w świecie cyfrowego marketingu jest IGA, czyli in-game avertising. Ten model reklamy polega na wyświetlaniu banerów reklamowych w czasie gry. Minusem tej formy reklamy jest kosztowność. Niestety tanie sposoby nie zdadzą egzaminu. Użytkowników dotyka tak zwana „ślepota banerowa”, która polega na skupianiu się tylko na tym, co nasz interesuje i jest przydatne z naszej perspektywy, jednocześnie ignorując resztę komunikacji. Oprócz tego możemy również zdecydować się wideo-reklamę, która będzie emitowana w trakcie gry. Jednak i tu powstaje pewne zagrożenie, które polega na możliwym zniechęceniu użytkownika do marki i produktów. Emisja reklamy odbywa się w trakcie gry i nie ma możliwości jej odtworzenia, co sprawia, że użytkownik musi obejrzeć materiał sponsorowany do końca.

Game Rewards — tymczasowy trend czy gwarancja sukcesu?

Wydawcy, producenci gier i pozostałe marki, dla których docelową grupę stanowią gracze, mogą zdecydować się na korzystanie z serwisów lojalnościowych, czyli Game Rewards Platforms. Na czym to polega? W zamian za wykonane zadanie, firma za pośrednictwem platformy nagradza graczy. Polscy gracze są szczególnymi entuzjastami takich aktywności, a benefity bardzo przemawiają do wyobraźni.

Entuzjaści grania w gry, stanowią doskonałą grupę docelową – warunkiem jest dostarczenie im pewnych korzyści, a z pewnością spełnią nasze oczekiwania i okażą zaangażowanie w procesy, które chcemy osiągnąć poprzez wywołanie w nich określonych potrzeb.

Media społecznościowe

Punktem wyjścia dla marketerów w branży gamingowej, powinny być również media społecznościowe, które stanowią świetny sposób na zwiększenie retencji użytkowników. Poprzez media społecznościowe można zaangażować fanów konkursem na Facebooku, zabawnym tweedem czy dodaniem zwiastuna gry na YouTube. Oprócz tego, pozostają również klasyczne kampanie reklamowe na Facebooku oraz Instagramie.

Opinie i recenzje

Recenzje zamieszczane przez użytkowników w sklepie z aplikacjami, mogą pomóc zwiększyć ilość pobrań, dlatego powinny stanowić element strategii marketingowej producentów i dystrybutorów gier. Aby zachęcić użytkowników do wystawienia opinii lub recenzji na temat gry wystarczy ich… poprosić. Jeśli gracze uznają grę za wartą uwagi i spodoba im się, zapytanie ich, czy nie chcieliby zrobić recenzji przynosi nadspodziewanie dobry efekt.

Marketerzy zazwyczaj dobrze określają niszę, do której należy docierać z reklamą konkretnej gry czy rozwiązań gamingowych. Jednak ta branża od dłuższego czasu tak naprawdę jest dla każdego. Zatem kluczowe jest stworzenie przyjaznej tożsamości marki dla danej grupy odbiorców, która zbuduje zaufanie wśród konsumentów.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

5 sposobów na zewnętrzne finansowanie działalności

Następny Wpis

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

Powiązane wpisy

Gaming. Czy widać światełko w tunelu?

SZACH MACH#1: Rok 2021 nie rozpieszczał zarówno graczy, jak i inwestorów. Z globalnego punktu widzenia, nowa generacja konsol nie wyważyła drzwi zgodnie z oczekiwaniami, a z powodu ciągłego braku podzespołów oraz opóźnień w premierach nowych tytułów zaledwie do owych drzwi puka. Do tego należy wziąć pod uwagę liczne oskarżenia o nadużycia względem pracowników w takich firmach jak Activision Blizzard, a na naszym krajowym rynku przeciągające się, dawno obiecane aktualizacje do Cyberpunk 2077, którego twórca, jest dla większości wyznacznikiem dla całego sektora w Polsce. W tle tych wszystkich wydarzeń zarówno gracz, jak i inwestor zadają sobie jedno pytanie; “Kiedy to się skończy?”. Cóż, rok 2022 mimo, że niepozorny, może być naprawdę ciekawy dla obu tych grup.
Więcej

Gra w ZIELONE – CZERWONE? NIEBIESKIE!

SZACH MACH #3: Wojna konsol - spopularyzowana (nieoficjalna) nazwa rywalizacji pomiędzy firmami Sony (określani, jako Niebiescy) oraz Microsoft (Zieloni) w sektorze Game Dev. Wynika to z faktu, iż w każdej generacji gdzie owe firmy rywalizują, wypuszczają swoje konsole w podobnym czasie. Warto zaznaczyć, że Nintendo (Czerwoni) nie bywają wymieniani w tym kontekście. Wynika to z odmienności fanbase’u firmy oraz wypuszczania konsol w odrębnych terminach niż Zieloni czy Niebiescy.
Więcej

Gaming a sprawa Ukrainy – reakcje developerów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

SZACH MACH #4: Od tygodnia jesteśmy świadkami agresji Rosji na naszych wschodnich sąsiadów. Agresja najeźdźcy nie pozostaje jednak bez reakcji i to na każdej płaszczyźnie, w każdym sektorze. Również producenci gier nie pozostają bierni w swej postawie. Studia zarówno z Polski, jak i całego świata wyrażają swoje wsparcie na różnych płaszczyznach. Warto więc się im przyjrzeć z nieco bliższa.
Więcej