fbpx

Visual novel – nisza dla Titanite Games

Avatar photo
Receptą na sukces biznesu niezależnie od branży może być znalezienie dla siebie niszy. W game devie również ich nie brakuje, a jedna z nich to pewnością visual novel.

W telegraficznym skrócie jest to gra komputerowa, charakteryzująca się multimedialnym przedstawieniem najczęściej obszernej, wielowątkowej fabuły z pierwszoosobową narracją. Integralną częścią visual novel jest grafika w stylu anime lub stworzona z wykorzystaniem rekonstrukcji dzieł malarstwa i rzeźby. Visual novels doczekały się także wewnętrznego podziału na gry powieściowe i gry przygodowe. Różnią się one głównie możliwością kreowania rozgrywki przez gracza. Poza Japonią podział ten nie jest jednak zbyt wyraźny.

Visual novels zyskują coraz większą popularność w Polsce. Wśród nadwiślańskich spółek z branży game dev znaleźć można takie, które specjalizują się w tym konkretnym gatunku. Jedną z nich jest Titanite Games. Jest to wywodzące się z Krakowa studio, które coraz śmielej rozwija skrzydła i snuje ambitne plany na przyszłość.

Titanite Games – odważnie i z historią

Titanite Games wyróżnia dość długa jak na polskie realia game devu historia działalności. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to zespół działał pod nazwą Tap It Games. Spod klawiatur deweloperów wyszły wtedy takie tytuły jak 9 Clues i 9 Clues 2. Obie pozycje zostały dobrze przyjęte przez graczy i dały zespołowi motywację do dalszego rozwoju.

Obecnie Titanite Games prężnie działa nad rozwojem swojej oferty. W tym celu do życia powołano wydawnictwo Titanite Novels, którego działalność skupiona jest stricte wokół gier z gatunku visual novels. W portfolio znajdziemy już pierwszą część gry tego typu – Perseverance: Part 1. Niedługo zadebiutują zaś nowe projekty – Perseverance: Part 2 oraz Bandit Simulator!

2022 przyniesie zmiany

W ostatnim czasie opublikowano informację o zawarciu 10-letniej umowy wydawniczej gier „Perseverance Part 1”, „Perseverance Part 2”, „Perseverance Part 3” oraz „Perseverance Complete Edition” na platformy PC, Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Nintendo Switch ze spółką Feardemic. Premiery gier „Perseverance Part 2” i „Perseverance Part 3” w wersjach na PC przewidziano na II kwartał tego roku.

To nie jedyne ważne wydarzenie w odniesieniu do Titanate Games. Studio szykuje się do przekształcenia w spółkę akcyjną i wejścia na NewConnect. Ten ruch pozwoli na pozyskanie inwestorów zewnętrznych, co w przyszłości ma pozytywnie wpłynąć na rozwój podmiotu.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

CSR w praktyce

Następny Wpis

Drill Deal – Oil Tycoon zadebiutuje na PC już 9 marca

Powiązane wpisy

ChatGPT poprawnie zdiagnozował chorobę, lekarze nie dali rady

Alex, to czteroletni chłopiec, który przez trzy lata zmagał się z niepokojącymi objawami, w tym silnymi bólami głowy i problemami z równowagą. Pomimo licznych wizyt u specjalistów, diagnoza nadal była nieznana. Brak możliwości skutecznego leczenia pozostawił rodzinę w  stanie niepewności i frustracji. Sytuacja zmieniła się dzięki sztucznej inteligencji. 
Avatar photo
Więcej

5 pytań do 100 Games. Współpraca z Ultimate Games i rozwój własnych tytułów

Portowanie gier to jeden z filarów działalności 100 Games. Spółka systematycznie rozbudowuje ten pion współpracując z m.in. z Ultimate Games. W każdym tygodniu portfolio portowanych tytułów powiększa się o kilka, a nawet kilkanaście gier. Zapytaliśmy 100 Games, jak układa się współpraca z Ultimate Games, które produkcje zadebiutują jako pierwsze oraz jakie mają plany na najbliższy kwartał.
Avatar photo
Więcej

Portowanie – pracochłonne odtwarzanie czy szansa na dochodowy biznes w branży gier?

Przenoszenie gier komputerowych na inne platformy sprzętowe to dynamicznie rozwijająca się gałąź branży gier. Spółki zajmujące się portowaniem wypracowują własne modele biznesowe gwarantujące coraz lepszą pozycję na rynku. Część zajmuje się wyłącznie pracą na rzecz partnerów. Niektóre, jak 100 Games wykorzystują wiedzę i doświadczenie do tworzenia własnych produkcji.
Avatar photo
Więcej