fbpx

Znaczący wzrost kursu akcji Frozen Way po debiucie na NewConnect – powrót gamingu do łask inwestorów?

Avatar photo
W ciągu 15 minut od debiutu, kurs akcji krakowskiej spółki gamingowej Frozen Way wzrósł aż o 31% osiągając wartość 77,40 zł. Rosnące zainteresowanie inwestorów to ważna informacja dla rynku gier wideo.

Frozen Way to studio gier założone w 2017 roku. Od tego czasu zaprezentowali graczom takie tytuły jak “House Flipper Pets” (wydane również w wersji VR) i “Builder Simulator”. Największym akcjonariuszem spółki jest Frozen District sp. z o.o., posiadająca 78,4% udziałów.

Perspektywy Frozen Way

W planach zespołu deweloperskiego liczącego ponad 50 osób jest wydanie kolejnych gier, między innymi “House Flipper Farm” (premiera zaplanowana na 13 kwietnia 2023), “Hairdresser Simulator”, czy survivalowy sandbox “Honeycomb” osadzony na stworzonej na potrzeby gry planecie Sota7.

Rynek gier wideo

Po kiepskim czasie dla branży gamingowej, spowodowanym ograniczeniami przez pandemię, jak i problemami z niedoborami chipów, rok 2022 był powrotem do tendencji wzrostowej. Nie ma wątpliwości, że trend się utrzyma i możemy oczekiwać dalszego rozwoju branży (oczekuje się, że do końca 2026 roku globalny rynek gier osiągnie wartość 314,4 mld dolarów). Debiut Frozen Way na NewConnect może potwierdzać tę tezę – znaczący wzrost wartości akcji świadczy o dużym zainteresowaniu inwestorskim.

Nie ma w tym przypadku. Według analityków banku inwestycyjnego Morgan Stanley w 2019 roku liczba graczy oraz osób oglądających rozgrywki e-sportowe wyniosła aż 2,5 mld osób. Większym zainteresowaniem cieszyła się jedynie piłka nożna (4 mld). Rosną również przychody firm z branży – globalny przychód firm gamingowych był większy niż połączony przychód rynku filmowego i muzycznego (149 mld dol. vs 109 mld dol.).

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Tworzenie stron internetowych będzie jeszcze prostsze. Globalny rynek kreatorów rośnie

Następny Wpis

W 2022 roku stabilna sytuacja na rynku nieruchomości oprócz segmentu mieszkaniowego

Powiązane wpisy

9 rad, jak skutecznie sprzedawać przez telefon

Sprzedaż przez telefon to jedno z najstarszych i wciąż najskuteczniejszych działań marketingowo-sprzedażowych. Reklama w wyszukiwarce, media społecznościowe czy e-mail marketing pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać pierwszy kontakt, ale to rozmowa telefoniczna pozwala zamknąć sprzedaż. Mimo rozwijającej się cyfryzacji większość osób zajmujących decyzyjne stanowiska wciąż stawia na komunikację twarzą w twarz albo rozmowę telefoniczną. Jak skutecznie sprzedawać i o czym musisz pamiętać?
Avatar photo
Więcej