fbpx

Wraca prestiżowy konkurs dla startupów. Aulery 2022. Kto wygrał poprzednie edycje i odniósł sukces?

Avatar photo
Po dwóch latach przerwy wraca konkurs Aulery uznawany za najbardziej prestiżowy w środowisku polskich startupów. Wyróżnienia zdobywają organizacje o dużym potencjale międzynarodowego rozwoju wyłonione przez jury składające się z inwestorów, doświadczonych praktyków biznesowych oraz przedstawicieli mediów technologicznych. Zapisy kończą się 31 października br. Galę finałową zaplanowano na 14 grudnia w warszawskim Kampusie Google.

Alery przyznawane są od 2009 r. Organizatorem jest Aula Polska, czyli najstarsza w Polsce organizacja promująca kulturę przedsiębiorczości technologicznej. Konkurs ma na celu wsparcie w budowie świadomości marek, ale również stworzenie przestrzeni do networkingu. W ubiegłej edycji w 2019 r. w konkursie wzięło udział aż 130 firm, a wyróżnienie otrzymały 4 organizacje. Dwa lata przerwy spowodowane były pandemią. 

Aulery  – prestiżowe nagrody dla startupów – jak zgłosić się do konkursu?

Na stronie www.aulery.com dostępny jest formularz zgłoszeniowy. Kandydaci muszą podać nazwę oraz datę powstania firmy (musi działać na rynku co najmniej 14 miesięcy), a także branżę. Należy również opisać model biznesowy i profil działalności. Organizatorzy proszą również o wypunktowanie najważniejszych osiągnięć. W konkursie mogą wziąć udział firmy zarejestrowane w Polsce, które nie są spółką giełdową. Laureaci ubiegłych edycji nie mogą ponownie wziąć udziału. 

Startup podaje również dane takie jak: 

  • średnia liczba pracowników, 
  • szacowane przychody za obecny rok, 
  • przychody za poprzedni rok, 
  • datę ostatniej rundy finansowania, 
  • wielkość ostatniej rundy finansowania. 
  • plany szukania finansowania w 2023 r. 

Jury składające się z inwestorów, doświadczonych praktyków biznesowych oraz przedstawicieli mediów technologicznych (łącznie ponad 20 osób) ocenia nadesłane zgłoszenia i wyłania laureatów. 

Zwycięzca 2019: Autenti 

Autenti to twórca platformy służącej do elektronicznego podpisywania dokumentów. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu. Pozwala na m.in. złożenie wielu podpisów pod jednym dokumentem, a nawet ustalenie kolejności podpisów. Platforma zapewnia bezpieczeństwo za pomocą pieczęci elektronicznej opartej o kwalifikowany certyfikat, która obejmuje każdy dokument. Rozwiązanie pozwala usprawnić procesy zawierania umów i oszczędzić czas klientów. Autenti pracuje nad wejściem na rynek globalny zaczynając od m.in. rynków wschodnich.

Zwycięzca 2018: BeesFund

BeesFund to pierwsza w Polsce platforma crowdfundingowa o charakterze udziałowym. Jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej, pracująca nad ekspansją na rynki zagraniczne. Pod koniec grudnia 2019 roku na BeesFund zrealizowano 61 emisji o łącznej wartości 33,9 miliona złotych. Zarejestrowanych było aż 29 tys. inwestorów. 

Zwycięzca 2017: CallPage

CallPage to narzędzie wspierające sprzedaż w Internecie. Oferuje niewielki moduł, który rozpoznaje osoby szukające sposobu na zadanie pytania albo planujące zakup produktu. Zachęca do pozostawienia numeru telefonu, na który oddzwoni konsultant i odpowie na wszystkie pytania. Proces jest szybki – trwa krócej niż pół minuty. W 2017 r. CallPage zostało liderem w Polsce, a w 2021 r. startup został przejęty przez SaaS Labs, który ma wspierać spółkę na drodze globalnego rozwoju. 

Zwycięzca 2016: Booksy

Obecnie światowy lider na rynku platform do rezerwacji wizyt online w salonach z branży zdrowia i urody. Booksy to strona internetowa i aplikacja mobilna działająca na ponad 80 rynkach. Posiada biura w Europie (Polska, Wielka Brytania, Hiszpana), także Ameryce Południowej (Brazylia) i Afryce (RPA). 

 LStefan Batory i Konrad Howard postawili na globalną ekspansję od początku istnienia platformy. Wierzyli, że zdobycie popularności w USA ułatwi wejście na kolejne rynki. Nie mylili się. Obecnie z Booksy korzysta ponad 13 mln użytkowników na całym świecie. 

Zwycięzca 2015: Semstorm 

Semstorm to narzędzia zwiększające skuteczność działań w wyszukiwarkach i content marketingu. Rozwiązanie oferuje m.in. wyszukiwarkę słów kluczowych, narzędzie do analizy konkurencji i audytów SEO, a także rozwiązania wspierające tworzenie treści oraz monitoring pozycji. Semstorm regularnie rozwija kolejne funkcjonalności. Obecnie platforma dostępna jest również w języku angielskim. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Pierwsze kroki w startupie. 7 obszarów, na które musisz zwrócić uwagę

Następny Wpis

5 wskazówek jak podnieść wartość mieszkania z rynku wtórnego

Powiązane wpisy

Plany GPW na 2022 rok

Ubiegły już 2021 rok był bardzo dobry dla Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pod względem liczby debiutów. Na głównym parkiecie powitaliśmy 16 spółek, zaś na NewConnect aż 32. Nadchodzące miesiące również nie powinny przynieść spowolnienia tempa.
Avatar photo
Więcej