fbpx

Wraca prestiżowy konkurs dla startupów. Aulery 2022. Kto wygrał poprzednie edycje i odniósł sukces?

Avatar photo
Po dwóch latach przerwy wraca konkurs Aulery uznawany za najbardziej prestiżowy w środowisku polskich startupów. Wyróżnienia zdobywają organizacje o dużym potencjale międzynarodowego rozwoju wyłonione przez jury składające się z inwestorów, doświadczonych praktyków biznesowych oraz przedstawicieli mediów technologicznych. Zapisy kończą się 31 października br. Galę finałową zaplanowano na 14 grudnia w warszawskim Kampusie Google.

Alery przyznawane są od 2009 r. Organizatorem jest Aula Polska, czyli najstarsza w Polsce organizacja promująca kulturę przedsiębiorczości technologicznej. Konkurs ma na celu wsparcie w budowie świadomości marek, ale również stworzenie przestrzeni do networkingu. W ubiegłej edycji w 2019 r. w konkursie wzięło udział aż 130 firm, a wyróżnienie otrzymały 4 organizacje. Dwa lata przerwy spowodowane były pandemią. 

Aulery  – prestiżowe nagrody dla startupów – jak zgłosić się do konkursu?

Na stronie www.aulery.com dostępny jest formularz zgłoszeniowy. Kandydaci muszą podać nazwę oraz datę powstania firmy (musi działać na rynku co najmniej 14 miesięcy), a także branżę. Należy również opisać model biznesowy i profil działalności. Organizatorzy proszą również o wypunktowanie najważniejszych osiągnięć. W konkursie mogą wziąć udział firmy zarejestrowane w Polsce, które nie są spółką giełdową. Laureaci ubiegłych edycji nie mogą ponownie wziąć udziału. 

Startup podaje również dane takie jak: 

  • średnia liczba pracowników, 
  • szacowane przychody za obecny rok, 
  • przychody za poprzedni rok, 
  • datę ostatniej rundy finansowania, 
  • wielkość ostatniej rundy finansowania. 
  • plany szukania finansowania w 2023 r. 

Jury składające się z inwestorów, doświadczonych praktyków biznesowych oraz przedstawicieli mediów technologicznych (łącznie ponad 20 osób) ocenia nadesłane zgłoszenia i wyłania laureatów. 

Zwycięzca 2019: Autenti 

Autenti to twórca platformy służącej do elektronicznego podpisywania dokumentów. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu. Pozwala na m.in. złożenie wielu podpisów pod jednym dokumentem, a nawet ustalenie kolejności podpisów. Platforma zapewnia bezpieczeństwo za pomocą pieczęci elektronicznej opartej o kwalifikowany certyfikat, która obejmuje każdy dokument. Rozwiązanie pozwala usprawnić procesy zawierania umów i oszczędzić czas klientów. Autenti pracuje nad wejściem na rynek globalny zaczynając od m.in. rynków wschodnich.

Zwycięzca 2018: BeesFund

BeesFund to pierwsza w Polsce platforma crowdfundingowa o charakterze udziałowym. Jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej, pracująca nad ekspansją na rynki zagraniczne. Pod koniec grudnia 2019 roku na BeesFund zrealizowano 61 emisji o łącznej wartości 33,9 miliona złotych. Zarejestrowanych było aż 29 tys. inwestorów. 

Zwycięzca 2017: CallPage

CallPage to narzędzie wspierające sprzedaż w Internecie. Oferuje niewielki moduł, który rozpoznaje osoby szukające sposobu na zadanie pytania albo planujące zakup produktu. Zachęca do pozostawienia numeru telefonu, na który oddzwoni konsultant i odpowie na wszystkie pytania. Proces jest szybki – trwa krócej niż pół minuty. W 2017 r. CallPage zostało liderem w Polsce, a w 2021 r. startup został przejęty przez SaaS Labs, który ma wspierać spółkę na drodze globalnego rozwoju. 

Zwycięzca 2016: Booksy

Obecnie światowy lider na rynku platform do rezerwacji wizyt online w salonach z branży zdrowia i urody. Booksy to strona internetowa i aplikacja mobilna działająca na ponad 80 rynkach. Posiada biura w Europie (Polska, Wielka Brytania, Hiszpana), także Ameryce Południowej (Brazylia) i Afryce (RPA). 

 LStefan Batory i Konrad Howard postawili na globalną ekspansję od początku istnienia platformy. Wierzyli, że zdobycie popularności w USA ułatwi wejście na kolejne rynki. Nie mylili się. Obecnie z Booksy korzysta ponad 13 mln użytkowników na całym świecie. 

Zwycięzca 2015: Semstorm 

Semstorm to narzędzia zwiększające skuteczność działań w wyszukiwarkach i content marketingu. Rozwiązanie oferuje m.in. wyszukiwarkę słów kluczowych, narzędzie do analizy konkurencji i audytów SEO, a także rozwiązania wspierające tworzenie treści oraz monitoring pozycji. Semstorm regularnie rozwija kolejne funkcjonalności. Obecnie platforma dostępna jest również w języku angielskim. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Pierwsze kroki w startupie. 7 obszarów, na które musisz zwrócić uwagę

Następny Wpis

5 wskazówek jak podnieść wartość mieszkania z rynku wtórnego

Powiązane wpisy

Jak pozyskać finansowanie firmy w ramach venture capital?

Innowacyjny pomysł, który zmieni rynek to połowa sukcesu. Na wczesnym etapie rozwoju każda spółka potrzebuje nie tylko dodatkowych środków finansowych, ale również wsparcia merytorycznego. Współpraca venture capital zapewnia kompleksowe wsparcie — od finansowania przez kształtowanie procesów biznesowych aż po ułatwienie międzynarodowej ekspasji.
Avatar photo
Więcej

Główny dostawca Apple wycofuje się z Indii. Co dalej z produkcją chipów?

Foxconn, jeden z najważniejszych dostawców Apple, zrezygnował z budowy fabryki chipów w Indiach. Obiekt miał być warty nawet 20 mld dolarów i powstać w ramach umowy z Vedanta — indyjską firmą wydobywczą z siedzibą w Mumbaju. Rozwiązanie umowy to duży cios dla rządu Indii, który pokładał duże nadzieje we współpracy firm oraz budowie nowego obiektu. 
Avatar photo
Więcej