fbpx

Wirtualna rzeczywistość wkracza do realu

Avatar photo
Świeżo po publikacji raportu finansowego Facebooka wielu inwestorów i użytkowników zastanawia się, czy to początek końca największej platformy społecznościowej na świecie. Mark Zuckerberg nie składa jednak broni. Już jakiś czas temu zapowiedział plany podboju metawersum, wyrazem czego była zmiana nazwy jego spółki na Meta.

Metawersum – koncept przyszłości

Znany nam dziś Internet powoli odchodzi do lamusa. Przed nami nowa koncepcja – metawersum, w którym dobrze nam znana sieć daje więcej możliwości interakcji między użytkownikami na wielu płaszczyznach. Wszystko to ma umożliwić dynamicznie rozwijająca się wirtualna rzeczywistość. Internet w nowym wydaniu ma nam dawać złudzenie realnego świata. Zdaniem ekspertów metawersum wpłynie w szczególności na kontakty międzyludzkie i branżę rozrywkową, ale także na sprzedaż online. Rozwój koncepcji do poziomu, w którym będziemy prowadzić namiastkę realnego życia w wirtualny sposób, to kwestia kolejnych 5-10 lat. Początki tej tranzycji możemy obserwować już dziś w branży gamingowej, która czerpie ze wszystkich dobrodziejstw, jakie daje jej stosowanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.

VR w grach komputerowych i konsolowych

Gaming to lider we wdrażaniu rozwiązań wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Od lat w tej branży stosuje się różne zabiegi związane z tymi koncepcjami. Do najpopularniejszych należy modyfikowanie swoich wirtualnych awatarów za prawdziwie pieniądze. Idąc krok dalej, większość osób niewykluczonych cyfrowo spotkała się już z goglami VR, które przenoszą ich użytkownika do zupełnie innego świata i dają wrażenie prowadzenia w nim realnej rozgrywki lub uczestnictwa w różnego rodzaju wydarzeniach, np. koncertach. Chociaż to dopiero zalążek metawersum, już na tym etapie można stwierdzić, że będzie to ważny temat rozwoju technologii w kolejnych latach. Wiele spółek obecnie pracuje nad wprowadzeniem VR do swoich produktów. Jednym z polskich podmiotów, które próbują zaznaczyć swoją obecność w tym segmencie rynku, jest Ultimate VR.

Symulatory życia w grach          

Różnego rodzaju symulatory prawdziwego życia są popularną formą gier właściwie od ich początku. Wystarczy wspomnieć międzynarodowy sukces Simsów – gry, w której można było prowadzić drugie życie. Dziś branża idzie zdecydowanie dalej. Dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości gracz może wcielić się w swojego bohatera i mieć wrażenie, że wszystkie podejmowane przez awatar akcje podejmuje on sam.

Polski rynek nie pozostaje obojętny na tę ogromną szansę na pozyskanie nowych klientów. Jedną z prężniej działających na rynku VR firm jest wspomniana już spółka Ultimate VR. Jej działalność biznesowa jest niemalże całkowicie skupiona wokół wirtualnej rzeczywistości. Główny obszar jej aktywności stanowi implementowanie elementów VR w tytułach kluczowych partnerów – Ultimate Games oraz Gaming Factory. Ponadto świadczy usługi wyceny i doradztwa przy projektach branży gamingowej z zakresu wirtualnej rzeczywistości.

Ultimate VR ma w planach poszerzenie swojego portfolio o nowe tytuły, które wzmocnią pozycję spółki na rynku. Przedstawiciele firmy podkreślają znaczenie VR dla branży gamingowej. Aby otworzyć sobie drogę do nowych inwestycji, planują wejście na NewConnect. W kolejnych miesiącach powinniśmy spodziewać się ukończenia projektu przeniesienia do wirtualnej rzeczywistości takiego tytułu, jak Pangeon i zapowiedzi dotyczącej własnego IP.

Możemy przeżyć wiele żyć

Dzięki projektom prowadzonym przez takie spółki jak Ultimate VR już dziś możemy wcielać się w różne postacie i niejako żyć ich życiem. Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości pozwoli nam na jeszcze pełniejsze doznania podczas gry. Przyszłość ma przynieść nam możliwość odczuwania tego samego, co bohaterowie gier – wrażeń ruchowych, dotyku, zapachu, a z czasem nawet smaku. Gry wejdą tym samym na zupełnie inny poziom, a wraz z ich rozwojem zmieni się prawdopodobnie duża część branży rozrywkowej.

Total
2
Shares
Poprzedni wpis

Gaming a sprawa Ukrainy – reakcje developerów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

Następny Wpis

CSR w praktyce

Powiązane wpisy

Gra w ZIELONE – CZERWONE? NIEBIESKIE!

SZACH MACH #3: Wojna konsol - spopularyzowana (nieoficjalna) nazwa rywalizacji pomiędzy firmami Sony (określani, jako Niebiescy) oraz Microsoft (Zieloni) w sektorze Game Dev. Wynika to z faktu, iż w każdej generacji gdzie owe firmy rywalizują, wypuszczają swoje konsole w podobnym czasie. Warto zaznaczyć, że Nintendo (Czerwoni) nie bywają wymieniani w tym kontekście. Wynika to z odmienności fanbase’u firmy oraz wypuszczania konsol w odrębnych terminach niż Zieloni czy Niebiescy.
Więcej