fbpx

Wirtualna rzeczywistość wkracza do realu

Avatar photo
Świeżo po publikacji raportu finansowego Facebooka wielu inwestorów i użytkowników zastanawia się, czy to początek końca największej platformy społecznościowej na świecie. Mark Zuckerberg nie składa jednak broni. Już jakiś czas temu zapowiedział plany podboju metawersum, wyrazem czego była zmiana nazwy jego spółki na Meta.

Metawersum – koncept przyszłości

Znany nam dziś Internet powoli odchodzi do lamusa. Przed nami nowa koncepcja – metawersum, w którym dobrze nam znana sieć daje więcej możliwości interakcji między użytkownikami na wielu płaszczyznach. Wszystko to ma umożliwić dynamicznie rozwijająca się wirtualna rzeczywistość. Internet w nowym wydaniu ma nam dawać złudzenie realnego świata. Zdaniem ekspertów metawersum wpłynie w szczególności na kontakty międzyludzkie i branżę rozrywkową, ale także na sprzedaż online. Rozwój koncepcji do poziomu, w którym będziemy prowadzić namiastkę realnego życia w wirtualny sposób, to kwestia kolejnych 5-10 lat. Początki tej tranzycji możemy obserwować już dziś w branży gamingowej, która czerpie ze wszystkich dobrodziejstw, jakie daje jej stosowanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.

VR w grach komputerowych i konsolowych

Gaming to lider we wdrażaniu rozwiązań wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Od lat w tej branży stosuje się różne zabiegi związane z tymi koncepcjami. Do najpopularniejszych należy modyfikowanie swoich wirtualnych awatarów za prawdziwie pieniądze. Idąc krok dalej, większość osób niewykluczonych cyfrowo spotkała się już z goglami VR, które przenoszą ich użytkownika do zupełnie innego świata i dają wrażenie prowadzenia w nim realnej rozgrywki lub uczestnictwa w różnego rodzaju wydarzeniach, np. koncertach. Chociaż to dopiero zalążek metawersum, już na tym etapie można stwierdzić, że będzie to ważny temat rozwoju technologii w kolejnych latach. Wiele spółek obecnie pracuje nad wprowadzeniem VR do swoich produktów. Jednym z polskich podmiotów, które próbują zaznaczyć swoją obecność w tym segmencie rynku, jest Ultimate VR.

Symulatory życia w grach          

Różnego rodzaju symulatory prawdziwego życia są popularną formą gier właściwie od ich początku. Wystarczy wspomnieć międzynarodowy sukces Simsów – gry, w której można było prowadzić drugie życie. Dziś branża idzie zdecydowanie dalej. Dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości gracz może wcielić się w swojego bohatera i mieć wrażenie, że wszystkie podejmowane przez awatar akcje podejmuje on sam.

Polski rynek nie pozostaje obojętny na tę ogromną szansę na pozyskanie nowych klientów. Jedną z prężniej działających na rynku VR firm jest wspomniana już spółka Ultimate VR. Jej działalność biznesowa jest niemalże całkowicie skupiona wokół wirtualnej rzeczywistości. Główny obszar jej aktywności stanowi implementowanie elementów VR w tytułach kluczowych partnerów – Ultimate Games oraz Gaming Factory. Ponadto świadczy usługi wyceny i doradztwa przy projektach branży gamingowej z zakresu wirtualnej rzeczywistości.

Ultimate VR ma w planach poszerzenie swojego portfolio o nowe tytuły, które wzmocnią pozycję spółki na rynku. Przedstawiciele firmy podkreślają znaczenie VR dla branży gamingowej. Aby otworzyć sobie drogę do nowych inwestycji, planują wejście na NewConnect. W kolejnych miesiącach powinniśmy spodziewać się ukończenia projektu przeniesienia do wirtualnej rzeczywistości takiego tytułu, jak Pangeon i zapowiedzi dotyczącej własnego IP.

Możemy przeżyć wiele żyć

Dzięki projektom prowadzonym przez takie spółki jak Ultimate VR już dziś możemy wcielać się w różne postacie i niejako żyć ich życiem. Rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości pozwoli nam na jeszcze pełniejsze doznania podczas gry. Przyszłość ma przynieść nam możliwość odczuwania tego samego, co bohaterowie gier – wrażeń ruchowych, dotyku, zapachu, a z czasem nawet smaku. Gry wejdą tym samym na zupełnie inny poziom, a wraz z ich rozwojem zmieni się prawdopodobnie duża część branży rozrywkowej.

Total
2
Shares
Poprzedni wpis

Gaming a sprawa Ukrainy – reakcje developerów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

Następny Wpis

CSR w praktyce

Powiązane wpisy

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

E-commerce zalicza się do branż, które odnotowały wysokie wzrosty w okresie pandemii. Przymusowe kwarantanny i lockdown zamknęły klientów w domach, a sklepy i platformy online zaczęły budować nową normalność odbiorców. Branża zwiększyła zatrudnienie szukając specjalistów nie tylko w obszarze e-commerce, ale również szeroko pojętego digital. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych?
Avatar photo
Więcej

Outdoor wciąż zaskakuje. Innowacje w cyfrowych reklamach zewnętrznych 

Transformacja cyfrowa nie omija również reklam zewnętrznych. Innowacyjne technologie pozwalają na kreowanie nowych form komunikacji marketingowej, zwiększając skuteczność zakładanych celów. Narzędzia cyfrowe dostarczają więcej danych dotyczących podejmowanych kroków w reklamie outdoor. Eksperci zwracają uwagę na tworzenie się nowego medium wykorzystującego najlepsze cechy tradycyjnej reklamy zewnętrznej w połączeniu z rozwiązaniami online. 
Avatar photo
Więcej

Ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Cross-border w e-commerce

Polski e-commerce coraz śmielej wkracza na międzynarodowe rynki. Z badań agencji Strix wynika, że ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Obecna sytuacja gospodarcza związana z rosnącą inflacją, skutkami konfliktu w Ukrainie czy spadającym popytem stawia nowe wyzwania przed branżą, ale rozwój jest nieunikniony. PwC prognozuje, że do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł, czyli do 187 mld zł.
Avatar photo
Więcej