fbpx

Wesele w McDonald’s?

Avatar photo
McDonald’s, międzynarodowa amerykańska sieć fast- food wprowadza nową, całkiem oryginalną ofertę — menu ślubne w formie cateringu. Nowy pomysł testowany jest na razie tylko w Dżakarcie, stolicy Indonezji. Niewykluczone jednak, że sieć rozszerzy tę opcję na inne kraje. Według nieoficjalnych doniesień kolejnym miejscem, w którym będzie wprowadzone weselne menu, będą Stany Zjednoczone.
Wysokie ceny cateringu weselnego

W 2023 roku cena talerzyka w Polsce waha się pomiędzy 300-400 zł. W przypadku wesela wyprawianego na 100 osób za samą salę i poczęstunek zapłacimy zatem od 30 tys. złotych. Dla wielu przyjęcie weselne kojarzy się bardziej z tradycyjnymi czy wyszukanymi daniami, ale parom chcącym wykroczyć poza ramy tradycyjnych smaków, znana sieć fast food wychodzi naprzeciw. Do wyboru w menu są m.in. McNugettsy, cheesburgery albo KurczakBurgery. Składając zamówienie, możemy wybrać również burgera wołowego. Wersja podstawowa kosztuje 3 mln 500 tys. indonezyjskich rupii, czyli około 233 dolarów- w przeliczeniu na złotówki to ok. 960 zł. Przy obecnych stawkach jest to cena trzech polskich talerzyków. Catering weselny zaczyna się od opcji, która zawiera 100 burgerów z kurczaka i 100 czteropaków nuggetsów. Zamówienie w postaci pakietu zamiast pojedynczych pozycji daje nowożeńcom oszczędność 70 dolarów, czyli 290 zł. Inne pakiety dostępne są już przy zamówieniach od 200 sztuk. 

Istnieją również inne opcje usług, w ramach których możemy również zapewnić stoiska z jedzeniem za dodatkową opłatą — informuje Rizki Haryadi z McDonald’s Indonesia, cytowana przez “The Sun”.

Slogan, który promuje nową ofertę, brzmi: „Spraw, aby twoje wesele było niezapomniane. ”

Lokal McDonald’s jako sala weselna

Indonezyjska sieć oferuje tylko catering, bez możliwości wynajęcia restauracji. Takie rozwiązanie dostępne jest natomiast w Hongkongu, gdzie usługa została wprowadzona w trzech restauracjach od 2011 roku.” Wersja podstawowa” wyprawianego tam wesela to koszt 129 dolarów, natomiast opcja najdroższa wynosi 1,5 tys. dolarów. Cena obejmuje spersonalizowane menu, dekoracje, prezent od McDonald’s, ciasto jabłkowe oraz specjalną dużą frytkę, zamiast tradycyjnej wisienki, pod którą młoda para może się pocałować. Jedyną usługą, której nie zapewnia gigant to alkohol.

Warto nadmienić, że nie tylko w krajach Azji Południowo- Wschodniej sieć wychodzi naprzeciw nowożeńcom.  W  2016 roku para z Wielkiej Brytanii zorganizowała przyjęcie weselne dla 30 gości w restauracji giganta w miejscowości Hertfordshire. Było to spełnienie marzeń z dzieciństwa o zorganizowaniu przyjęcia w restauracji. Siostra panny młodej na tę okazję stworzyła tort w kształcie burgera. 

Innym przykładem jest konkurs zorganizowany w 2018 roku przez australijską stację radiową Wave FM, w ramach którego McDonald’s pragnął udostępnić świeżo wyremontowany lokal w miejscowości Warilla w Nowej Południowej Walii oraz tort z motywami marki.

Problemy w Indiach

Podczas gdy sieć testuje nowe propozycje w Indonezji, w Indiach rezygnuje z dodawania pomidorów do swoich dań. Wpływ na to ma cena tych warzyw-  120 rupii, tj. ok. 1,45 dolara za kilogram. Dla porównania litr benzyny kosztuje 96 rupii, czyli 1,16 dolara. Na wzrost cen zareagował McDonald’s i ogłosił, że w niektórych restauracjach sieci wrapy i burgery podawane są bez pomidorów. Decyzja podyktowana została również słabą jakością warzyw. 

Produkty bez pomidorów dostępne są w południowych i zachodnich Indiach. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Rewolucja zbliża się wielkimi krokami. Trwają prace nad komputerem kwantowym

Następny Wpis

Omnibus uderza w duże firmy

Powiązane wpisy

Outdoor wciąż zaskakuje. Innowacje w cyfrowych reklamach zewnętrznych 

Transformacja cyfrowa nie omija również reklam zewnętrznych. Innowacyjne technologie pozwalają na kreowanie nowych form komunikacji marketingowej, zwiększając skuteczność zakładanych celów. Narzędzia cyfrowe dostarczają więcej danych dotyczących podejmowanych kroków w reklamie outdoor. Eksperci zwracają uwagę na tworzenie się nowego medium wykorzystującego najlepsze cechy tradycyjnej reklamy zewnętrznej w połączeniu z rozwiązaniami online. 
Avatar photo
Więcej