fbpx

W jaki sposób AI może pomóc w e-commerce?

Avatar photo
Na rynku dostępnych jest coraz więcej rozwiązań AI odpowiadających różnym potrzebom odbiorców. Sztuczna inteligencja zmienia e-commerce nie tylko z perspektywy właścicieli platform, ale również klientów. Część narzędzi oraz rozwiązań na stałe wpisała się w codzienność w branży, np. chatboty czy retargeting. Obecnie o sukcesie biznesu świadczy m.in. umiejętność dopasowania się do zmiennego otoczenia. Jednym z obszarów wymagających uwagi w branży e-commerce jest rozwój nowych technologii. Konkurencyjny rynek wymaga szybkiego reagowania na trendy i zmiany potrzeb oraz wymagań klientów.

Konieczność transformacji nie ominie branży e-commerce. W najbliższych latach rozwiązania, które obecnie są wyróżnikiem rynkowym, staną się codziennością. Zmieniają się oczekiwania klientów, a wdrożenie sztucznej inteligencji oraz nowych technologii stanie się niezbędne. AI pozwala zastąpić człowieka w wykonywaniu powtarzalnych czynności, które nie wymagają kreatywnego myślenia czy wnioskowania. W e-commerce znajduje zastosowanie w m.in. tworzeniu prostych treści, przetwarzaniu obrazów, szukaniu wzorców czy researchu. Głównym zadaniem zlecającego jest nauczenie się pracy z narzędziami AI. Przemyślane i ostrożne podejście do prezentowanych wyników pozwala czerpać korzyści oraz usprawnić codzienną pracę.

E-commerce od podstaw 

Wśród narzędzi dostępnych na rynku znaleźć można rozwiązania ułatwiające stworzenie e-commerce od zera. Coraz większą popularnością cieszą się m.in. generatory nazw sklepu internetowego. W obecnych czasach znalezienie wolnej i skutecznej nazwy to wyzwanie. Większość ekspertów jest zdania, że dobra nazwa musi być krótka i odnosić się do profilu działalności. Generatory proponują kilka nazw na bazie opisu firmy. AI można również wykorzystać do stworzenia m.in. szablonu graficznego czy obsługi klienta. Z łatwością znaleźć można narzędzia pozwalające przygotować odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania i treści podziękowań za zakupy. Trudności w zakupie i ewentualne błędy zostają ograniczone nawet poza godzinami pracy biura obsługi klienta. Warto pamiętać, że chatboty nigdy nie zastąpią w pełni kontaktu z człowiekiem, ponieważ nie rozwiążą specyficznych problemów.

Przedstawienie oferty 

Rozwiązania AI mają szerokie zastosowanie w przedstawieniu oferty, m.in. ułatwiają przygotowanie i personalizację treści. Rewolucyjnym narzędziem okazał się ChatGPT czyli chatbot generujący odpowiedzi na zapytania wprowadzone przez użytkownika stworzony przez amerykańską firmę OpenAI. Pozwala tworzyć artykuły o różnym stopniu zaawansowania, opowiadania, teksty piosenek, tłumaczenia czy dłuższe prace naukowe. Narzędzie ma służyć również programistom do tworzenia kodu czy nawet rozwiązywania zadań matematycznych. ChatGPT może służyć jako wsparcie w procesie tworzenia m.in. opisów produktów, postów na social media czy innych treści np. blogowych. 

Narzędzia znajdują zastosowanie również tworzeniu i personalizacji grafik. Działania takie jak np. profesjonalna obróbka i zmiana tła stają się łatwiej dostępne dla osób nawet bez doświadczenia i umiejętności. Do zalet rozwiązań należy nie tylko szybkość działania, ale również możliwość ograniczenia kosztów. 

Personalizacja 

Algorytmy dopasowują i przedstawiają rekomendacje produktów dopasowanych do oczekiwań klienta poprzez korzystanie z wiedzy na temat historii zakupów, przeglądania czy wyszukiwania. Ciekawym rozwiązaniem jest optymalizacja cen dzięki informacjom o poprzednich transakcjach, zachowaniach, procesach oraz danych rynkowych. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Polacy kupują coraz więcej mieszkań

Następny Wpis

Rośnie popularność odroczonych płatności

Powiązane wpisy

Wpływ AI na działalność firm

Jednym z najważniejszych trendów w dzisiejszej gospodarce jest rozwój technologii, a zwłaszcza tej związanej ze sztuczną inteligencją (AI). Początkowo stanowiący jedynie naukowy eksperyment, AI przekształciło się w potężne narzędzie biznesowe, zdolne do zrewolucjonizowania sposobu funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw we współczesnym świecie.
Avatar photo
Więcej

Brak gruntów problemem branży deweloperskiej. Co z Bezpiecznym Kredytem 2%?

Deweloperzy w Polsce rozpoczęli budowę 12,279 nowych mieszkań w październiku, zanotowano 0,6% wzrost w porównaniu z wrześniem, ale nadal notuje się spadki roczne - informuje Główny Urząd Statystyczny. Polski Związek Firm Deweloperskich wskazuje na poprawę sytuacji, ale zwraca uwagę na długotrwałe problemy, głównie brak dostępu do gruntów.
Avatar photo
Więcej