fbpx

W jaki sposób AI może pomóc w e-commerce?

Avatar photo
Na rynku dostępnych jest coraz więcej rozwiązań AI odpowiadających różnym potrzebom odbiorców. Sztuczna inteligencja zmienia e-commerce nie tylko z perspektywy właścicieli platform, ale również klientów. Część narzędzi oraz rozwiązań na stałe wpisała się w codzienność w branży, np. chatboty czy retargeting. Obecnie o sukcesie biznesu świadczy m.in. umiejętność dopasowania się do zmiennego otoczenia. Jednym z obszarów wymagających uwagi w branży e-commerce jest rozwój nowych technologii. Konkurencyjny rynek wymaga szybkiego reagowania na trendy i zmiany potrzeb oraz wymagań klientów.

Konieczność transformacji nie ominie branży e-commerce. W najbliższych latach rozwiązania, które obecnie są wyróżnikiem rynkowym, staną się codziennością. Zmieniają się oczekiwania klientów, a wdrożenie sztucznej inteligencji oraz nowych technologii stanie się niezbędne. AI pozwala zastąpić człowieka w wykonywaniu powtarzalnych czynności, które nie wymagają kreatywnego myślenia czy wnioskowania. W e-commerce znajduje zastosowanie w m.in. tworzeniu prostych treści, przetwarzaniu obrazów, szukaniu wzorców czy researchu. Głównym zadaniem zlecającego jest nauczenie się pracy z narzędziami AI. Przemyślane i ostrożne podejście do prezentowanych wyników pozwala czerpać korzyści oraz usprawnić codzienną pracę.

E-commerce od podstaw 

Wśród narzędzi dostępnych na rynku znaleźć można rozwiązania ułatwiające stworzenie e-commerce od zera. Coraz większą popularnością cieszą się m.in. generatory nazw sklepu internetowego. W obecnych czasach znalezienie wolnej i skutecznej nazwy to wyzwanie. Większość ekspertów jest zdania, że dobra nazwa musi być krótka i odnosić się do profilu działalności. Generatory proponują kilka nazw na bazie opisu firmy. AI można również wykorzystać do stworzenia m.in. szablonu graficznego czy obsługi klienta. Z łatwością znaleźć można narzędzia pozwalające przygotować odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania i treści podziękowań za zakupy. Trudności w zakupie i ewentualne błędy zostają ograniczone nawet poza godzinami pracy biura obsługi klienta. Warto pamiętać, że chatboty nigdy nie zastąpią w pełni kontaktu z człowiekiem, ponieważ nie rozwiążą specyficznych problemów.

Przedstawienie oferty 

Rozwiązania AI mają szerokie zastosowanie w przedstawieniu oferty, m.in. ułatwiają przygotowanie i personalizację treści. Rewolucyjnym narzędziem okazał się ChatGPT czyli chatbot generujący odpowiedzi na zapytania wprowadzone przez użytkownika stworzony przez amerykańską firmę OpenAI. Pozwala tworzyć artykuły o różnym stopniu zaawansowania, opowiadania, teksty piosenek, tłumaczenia czy dłuższe prace naukowe. Narzędzie ma służyć również programistom do tworzenia kodu czy nawet rozwiązywania zadań matematycznych. ChatGPT może służyć jako wsparcie w procesie tworzenia m.in. opisów produktów, postów na social media czy innych treści np. blogowych. 

Narzędzia znajdują zastosowanie również tworzeniu i personalizacji grafik. Działania takie jak np. profesjonalna obróbka i zmiana tła stają się łatwiej dostępne dla osób nawet bez doświadczenia i umiejętności. Do zalet rozwiązań należy nie tylko szybkość działania, ale również możliwość ograniczenia kosztów. 

Personalizacja 

Algorytmy dopasowują i przedstawiają rekomendacje produktów dopasowanych do oczekiwań klienta poprzez korzystanie z wiedzy na temat historii zakupów, przeglądania czy wyszukiwania. Ciekawym rozwiązaniem jest optymalizacja cen dzięki informacjom o poprzednich transakcjach, zachowaniach, procesach oraz danych rynkowych. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Polacy kupują coraz więcej mieszkań

Następny Wpis

Rośnie popularność odroczonych płatności

Powiązane wpisy

Kwalifikacje na rynku pracy. Wykształcenie wyższe coraz mniej ważne?

Z raportu Instytutu Badań Edukacyjnych wynika, że w ponad 80 proc. ogłoszeń o pracę nie znalazły się wymagania dotyczące konkretnego wykształcenia. Na rynku pojawiło się nawet kilkadziesiąt nowych kompetencji związanych nie tylko z konkretnym zawodem, ale również nowymi technologiami. Jakich pracowników potrzebuje rynek? Które kompetencje warto rozwijać?
Avatar photo
Więcej

Działka pod farmę fotowoltaiczną. Jakie wymogi musi spełniać działka pod budowę farmy?

Farma fotowoltaiczna to wciąż opłacalna inwestycja. Kryzys energetyczny w Europie, rosnąca inflacja czy kolejne doniesienia o pogarszającym się stanie środowiska sprawiają, że odnawialne źródła energii wiążą się ze stabilną formą lokaty kapitału. Coraz więcej inwestorów decyduje się nie tylko obniżyć rachunki za prąd w domu czy firmie, ale również zaczyna zarabiać na sprzedaży energii. Inwestycja w farmy fotowoltaiczne wyróżnia się dużym potencjałem wzrostu i wysoką stopą zwrotu. Jednym z pierwszych kroków jest wybór działki pod inwestycję. Na co warto zwrócić uwagę?
Avatar photo
Więcej

Ile zarabia founder? Wynagrodzenia w startupie

Founder to często osoba zarabiająca najmniej w startupie. Rozwój projektu wiąże się z koniecznością zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników, których wynagrodzenia kształtują się na wysokim poziomie. Założyciel zaczyna czerpać satysfakcjonujące korzyści dopiero po częściowej sprzedaży czy debiucie na giełdzie.
Avatar photo
Więcej