Cyberbezpieczeństwo w Polsce. Jakie startupy tworzą branżę?

Cyberbezpieczeństwo zyskuje coraz większe znaczenie na całym świecie. Pracując, ucząc się czy robiąc zakupy w przestrzeni online użytkownicy narażeni są na ataki i oszustwa. Wiele osób przeniosło do Internetu nie tylko część życia prywatnego, ale również zawodowego. Firmy zajmujące się cyberbezpieczeństwem oferują innowacyjne rozwiązania zabezpieczające przed m.in. wyciekiem danych czy wyłudzeniami.
cyberzpieczenstwo w polsce

PFR we współpracy z PFR Ventures oraz konferencją InfoShare zaprezentowało mapę „Polski sektor cyberbezpieczeństwa”. Infografika przedstawia polskie startupy, media i instytucje zaangażowane w tworzenie rozwiązań w branży cyberbezpieczeństwa. Zawiera 47 spółek zajmujących się m.in. ochroną danych, bezpieczeństwem publicznym czy tożsamością oraz dostępem. Twórcy przytaczają również wyniki raportu Crowe i University of Portsmouth pokazujące, że w 2019 roku internetowe oszustwa na świecie wygenerowały straty na poziomie ponad 5 bln dolarów. Wydatki na cyberbezpieczeństwo w 2021 roku wyniosły 25 mld dolarów. 

Nowe wyzwania w cyberbezpieczeństwie 

Pierwszy kamień milowy w rozwoju cyberbezpieczeństwa wywołała pandemia. Wiele aktywności prywatnych i biznesowych przeniosło się do sieci w krótkim czasie. Praca zdalna wymusiła konieczność nie tylko dostosowania wewnętrznych systemów, ale również zadbania o bezpieczeństwo danych. Lockdown i ograniczenia w handlu sprawiły, że wielu użytkowników na stałe przeniosło zakupy do świata online. Niezbędne okazało się zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa zakupów przez banki oraz branżę e-commerce. Cyfryzacja i rozwiązania online wkroczyły niemal w każdą dziedzinę życia. 

Kolejne wyzwanie pojawiło się po wybuchu wojny w Ukrainie. Na całym świecie odnotowuje się duże nasilenie fake newsów i nowej formy internetowej propagandy. Cyberbezpieczeństwo rozwija się w Polsce na różnych polach, a firmy oferują rozwiązania odpowiadające różnym potrzebom oraz wymaganiom. Duże znaczenie ma również funkcja edukacyjna. Szerzenie wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa wśród użytkowników pozwala ograniczyć albo wyeliminować część oszustw i cyberataków. 

Polskie spółki w branży cyberbezpieczeństwa 

Jakie firmy tworzą polską branżę cyberbezpieczeństwa? Mapa przygotowana przez PFR we współpracy z PFR Ventures oraz konferencją InfoShare przedstawia 47 spółek podzielonych na kategorie. 

Rozwiązania z kategorii tożsamość i dostęp oferują takie spółki jak m.in. BITReS, Authologic czy Nethone. Systemy odpowiadają za bezpieczeństwo podczas logowania oraz korzystania z urządzenia. Skuteczna weryfikacja pozwala uniknąć podszycia się czy włamania.

Ochroną danych zajmuje się np. Vestigit, rexs.io czy Sagenso. Spółki zapewniają bezpieczeństwo m.in. firmom z branży IT oferując innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz systemy. 

Kolejna kategoria obejmuje spółki tworzące produkty obejmujące chmurę i infrastrukturę. DoxyChain czy Cryptomage dostarczają rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo danych przechowywanych online. Dokumenty i poufne dane otrzymują większą ochronę.

Polskie spółki tworzą również rozwiązania dla bezpieczeństwa publicznego. Systemy pozwalają zarządzać integralnością, kontrolować bezpieczeństwo lokalnej sieci czy nawet linii energetycznej. 

O bezpieczeństwo dbają również takie spółki jak Cyber Quant, Whalebone czy Goodsafe. Polskie firmy dostarczają usługi konsultingu, audytu oraz opracowują strategię działania w zakresie bezpieczeństwa. Nowoczesne narzędzia są w pełni dopasowane do wymagań klientów. 

W polskiej branży cyberbezpieczeństwa znaleźć można również spółki działające przeciw praniu pieniędzy. Silent eight czy Coinfirm oferują produkty wspierające tworzenie bezpiecznej gospodarki. Zaawansowane analizy, badania blockchain oraz monitorowanie ryzyka transakcji pozwala na większą ochronę podmiotów zaangażowanych.

Polskie firmy oferują zarówno rozwiązania dla indywidualnych użytkowników Internetu, jak i dużych klientów B2B. Produkty zwiększają bezpieczeństwo w trakcie zakupów online czy korzystania z bankowości elektronicznej. Firmy zyskują wsparcie poprzez nowoczesne i spersonalizowane systemy monitorujące oraz ograniczające ryzyko cyberataków. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Jak przygotować pitch deck?

Następny Wpis
rynek najmu

Rynek wynajmu. Jak szybko i bezpiecznie znaleźć najemcę?

Powiązane wpisy

Martech w Polsce coraz mocniejszy. Jak wyglądał 2022 rok w branży marketing technology?

Technologia w marketingu odgrywa coraz większą rolę. Martech to połączenie marketingu i nowych technologii, które w centrum działań stawia odbiorcę. W Polsce funkcjonuje nawet ok. 740 startupów oferujących narzędzia pozwalające na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów w cyfrowej rzeczywistości. W Europie działa nawet 3647 organizacji, a polskie startupy to niemal 20 proc. łącznej liczby. Emergen Research szacuje, że do 2030 roku wartość rynku wyniesie ok. 660 mld dolarów.
Więcej
Dołącz do naszej
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy inwestowania i ciekawostki z rynku.
społeczności
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA