fbpx

Trendy gier mobilnych

Avatar photo
pexels

Gry mobilne zanotowały statystyczne szczyty w 2020 – dochody w tym segmencie wyniosły 77,2 miliardów dolarów, zaobserwowano 12% przyrost użytkowników sięgający 2,5 miliarda graczy na świecie, a gry mobilne stanowią ponad 20% ściągniętych aplikacji zarówno dla IOS, jak i Androida. Lockdowny przysłużyły się grom mobilnym znacząco, a rok 2021 jeszcze podkręcił tempo wzrostów. Dzięki producentom multiplatformowych gier, kwitnącemu rynkowi gier indie i cloud gamingowi (graniu w chmurze) mobile gaming wkracza w fazę świetności.

Jak wygląda ten dynamicznie rozwijający się rynek? Poniżej garść trendów i faktów ze świata gier mobilnych.

Angażujące przeżycia rodem z tytułów AAA:

Twórcy raportu Mobile Trends zakładają, że producenci będą stawiać na wieloplatformowość, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ekscytującymi tytułami również w środowisku mobilnym. Genshin Impact wypuszczony we wrześniu 2020 przez miHoYo reprezentuje ten właśnie multiplatformowy trend, który umożliwia grę w poszczególne tytuły zarówno na urządzeniach mobilnych, pecetach, jak i konsolach (więcej o temacie w artykule Wojna Konsol). Gra świetnie spisała się na wszystkich platformach, zaskakując zwłaszcza użytkowników smartfonów i tabletów – oceny gry na Google Play to 4,5/5, a w Apple Store 4,7/5.

E-sport:

Global Esports Market Report od Newzoo wykazał, że mobilny e-sport rośnie w siłę, zwłaszcza na rynku chińskim, południowo Azjatyckim i w Ameryce Łacińskiej. Gry takie jak, PUBG Mobile i Free Fire znajdują się w tym momencie w top 5 najczęściej oglądanych e-sportowych tytułów.

Gry mobilne – Rynek Polski

Raport Polish Gamers Observatory szacuje, że w Polsce jest 16 milionów gamerów w wieku między 16 a 65 lat. Społeczeństwo dzieli się niemal na pół jeżeli chodzi o płeć zaangażowaną w gry: 51% mężczyzn, 49% kobiet. Jednak w kontekście gier mobilnych to kobiety stanowią większy procent graczy, bo aż 52%. Na urządzeniach mobilnych gramy przede wszystkim dla zabicia czasu lub nudy (68%), dla relaksu lub odstresowania się (65%), lub też żeby się czegoś nauczyć (28%). Głównym systemem operacyjnym, z którego korzystamy jest Android (aż 89%), dopiero potem IOS (8%) i pozostałe. Polacy najczęściej sięgają po gry logiczne (51%), karciane (28%) i gry akcji (28%). Zwykle grywamy sami (singleplayer) kilka razy w tygodniu poświęcając na grę od 15 do 60 minut.

Mobile gaming to temat rzeka. Warto byłoby również wspomnieć o prężnie rozwijającym się rynku gier indie, interesujących aspektach strategii marketingowych, czy około finansowych kwestiach. Ale o tym następnym razem. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Polski insurtech Gabi kupiony przez Experian

Następny Wpis

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o koncie maklerskim

Powiązane wpisy

Małopolski Tele-Anioł

Niesamodzielność to nie tylko podeszły wiek. Wiedzą o tym pracownicy i uczestnicy innowacyjnego programu Małopolski Tele- Anioł. Program skierowany jest do wszystkich osób, które z powodu złego stanu zdrowia, podeszłego wieku czy niepełnosprawności wymagają całodobowej, kompleksowej opieki, w tym wypadku zapewnianej zdalnie. To, że program jest przedsięwzięciem jak najbardziej udanym, świadczy fakt, że będzie kontynuowany, a Województwo małopolskie przeznaczy na ten cel 30,5 mln zł. Czas trwania projektu przedłużono do końca października 2023.
Avatar photo
Więcej