fbpx

Trendy gier mobilnych

Avatar photo
pexels

Gry mobilne zanotowały statystyczne szczyty w 2020 – dochody w tym segmencie wyniosły 77,2 miliardów dolarów, zaobserwowano 12% przyrost użytkowników sięgający 2,5 miliarda graczy na świecie, a gry mobilne stanowią ponad 20% ściągniętych aplikacji zarówno dla IOS, jak i Androida. Lockdowny przysłużyły się grom mobilnym znacząco, a rok 2021 jeszcze podkręcił tempo wzrostów. Dzięki producentom multiplatformowych gier, kwitnącemu rynkowi gier indie i cloud gamingowi (graniu w chmurze) mobile gaming wkracza w fazę świetności.

Jak wygląda ten dynamicznie rozwijający się rynek? Poniżej garść trendów i faktów ze świata gier mobilnych.

Angażujące przeżycia rodem z tytułów AAA:

Twórcy raportu Mobile Trends zakładają, że producenci będą stawiać na wieloplatformowość, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ekscytującymi tytułami również w środowisku mobilnym. Genshin Impact wypuszczony we wrześniu 2020 przez miHoYo reprezentuje ten właśnie multiplatformowy trend, który umożliwia grę w poszczególne tytuły zarówno na urządzeniach mobilnych, pecetach, jak i konsolach (więcej o temacie w artykule Wojna Konsol). Gra świetnie spisała się na wszystkich platformach, zaskakując zwłaszcza użytkowników smartfonów i tabletów – oceny gry na Google Play to 4,5/5, a w Apple Store 4,7/5.

E-sport:

Global Esports Market Report od Newzoo wykazał, że mobilny e-sport rośnie w siłę, zwłaszcza na rynku chińskim, południowo Azjatyckim i w Ameryce Łacińskiej. Gry takie jak, PUBG Mobile i Free Fire znajdują się w tym momencie w top 5 najczęściej oglądanych e-sportowych tytułów.

Gry mobilne – Rynek Polski

Raport Polish Gamers Observatory szacuje, że w Polsce jest 16 milionów gamerów w wieku między 16 a 65 lat. Społeczeństwo dzieli się niemal na pół jeżeli chodzi o płeć zaangażowaną w gry: 51% mężczyzn, 49% kobiet. Jednak w kontekście gier mobilnych to kobiety stanowią większy procent graczy, bo aż 52%. Na urządzeniach mobilnych gramy przede wszystkim dla zabicia czasu lub nudy (68%), dla relaksu lub odstresowania się (65%), lub też żeby się czegoś nauczyć (28%). Głównym systemem operacyjnym, z którego korzystamy jest Android (aż 89%), dopiero potem IOS (8%) i pozostałe. Polacy najczęściej sięgają po gry logiczne (51%), karciane (28%) i gry akcji (28%). Zwykle grywamy sami (singleplayer) kilka razy w tygodniu poświęcając na grę od 15 do 60 minut.

Mobile gaming to temat rzeka. Warto byłoby również wspomnieć o prężnie rozwijającym się rynku gier indie, interesujących aspektach strategii marketingowych, czy około finansowych kwestiach. Ale o tym następnym razem. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Polski insurtech Gabi kupiony przez Experian

Następny Wpis

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o koncie maklerskim

Powiązane wpisy

Electrician Simulator od Gaming Factory z sukcesem debiutuje na platformie Steam

21 września 2022 roku na platformie Steam zadebiutowała pozycja od Gaming Factory. Electrician Simulator to symulator pracy elektryka, który ma szansę rozwijać rodzinną firmę. Chociaż tytuł jest dostępny zaledwie kilka dni już zbiera dobre oceny od graczy. Aż 82 proc. osób, które sprawdziło Electrician Simulator zostawiło pozytywną opinię na platformie Steam.
Avatar photo
Więcej

Outdoor wciąż zaskakuje. Innowacje w cyfrowych reklamach zewnętrznych 

Transformacja cyfrowa nie omija również reklam zewnętrznych. Innowacyjne technologie pozwalają na kreowanie nowych form komunikacji marketingowej, zwiększając skuteczność zakładanych celów. Narzędzia cyfrowe dostarczają więcej danych dotyczących podejmowanych kroków w reklamie outdoor. Eksperci zwracają uwagę na tworzenie się nowego medium wykorzystującego najlepsze cechy tradycyjnej reklamy zewnętrznej w połączeniu z rozwiązaniami online. 
Avatar photo
Więcej