fbpx

Praca w IT bez programowania. 5 najlepiej opłacanych stanowisk

Avatar photo
Dla wielu osób zaskoczeniem jest, że można pracować w IT bez znajomości kodu. W rzeczywistości większość programistów zajmuje się realizacją konkretnych zadań. O strategii działania, planach rozwoju czy podziale pracy decydują osoby, bez których realizacja celu byłaby niemożliwa.
  1. Project Manager

Project manager planuje, wdraża i nadzoruje projekt. Czuwa nad przebiegiem prac i dąży do realizacji kolejnych etapów. Kierownik wykonuje różnorodne zadania – od analizy rynku i konkurencji przez wykonanie planu aż po motywację członków zespołu. Zarządza zespołem – formułuje i rozdziela zadania, pilnuje terminów realizacji i efektów. Łączy członków zespołu i dba o dobre relacje. Odpowiada za postępy prac przed zarządem firmy oraz posiada kompleksową wiedzę na temat projektu. Kontroluje również budżet i wyciąga wnioski po ukończonym etapie. 

Z raportu Rynek pracy IT w Polsce w 2021 roku zrealizowanego przez No Fluff Jobs wynika, że project manager może liczyć na zarobki rządu 14 tys. zł – 18,6 tys. zł netto + VAT w ramach umowy B2B.

  1. Product Owner 

Product owner to osoba odpowiedzialna za proces tworzenia produktu w branży IT. Jest jednym z filarów interdyscyplinarnego zespołu Scrumowego, który pracuje nad rozwiązaniem. Odpowiada za rozwój projektu albo produktu w obszarze biznesowym. Współpracuje z zespołem deweloperów, podejmuje decyzje dotyczące implementacji i kontroluje terminy wdrożeń. Ponosi pełną odpowiedzialność za produkt. 

Z danych przedstawionych przez Bulldogjob wynika, że osoby na stanowisku product owner zarabiają średnio 16 684 zł w ramach umowy B2B. 

  1. UX/UI Designer

UX/UI Designer zajmuje się wrażeniami użytkownika związanymi z korzystaniem z produktu albo usługi w wersji cyfrowej, lub fizycznej. Korzysta z różnych koncepcji i narzędzi pozwalających na opracowanie funkcjonalnego, wygodnego i estetycznego produktu. UX/UI Designer czerpie z różnych dziedzin, m.in. designu, psychologii, nowych technologii, wzornictwa czy ergonomii. Pracuje nad interfejsem, m.in. wyglądem oraz funkcjonalnością zakładek, typografią, wyglądem, umieszczeniem treści.  Współpracuje z deweloperami, przygotowuje koncepcje oraz strukturę produktu, a także proponuje makiety i prototypy. Do zadań należy również testowanie wprowadzanych rozwiązań oraz ocena rezultatów.

Według danych No Fluff Jobs zarobki na stanowisku wynoszą od 11 – 16 tys. zł + VAT na umowie B2B. 

  1. Tester 

Tester odpowiada za sprawdza działanie wprowadzanych rozwiązań. Musi wykazać się minimum podstawową znajomością kodu oraz narzędzi wykorzystywanych w zespole. Osoba na stanowisku testera bierze udział w niemal każdym etapie powstawania produktu. Pracodawcy szukają dwóch typów testerów. Manualny zajmuje się ręcznym sprawdzeniem funkcjonalności produktu, zazwyczaj nie musi znać kodu. Z kolei tester automatyczny przygotowuje programy testujące, a później kontroluje ich działanie oraz efekty. Dobry tester wykazuje się umiejętnościami komunikacji, jest rzetelny i skrupulatny. Potrafi przekazywać informacje o wykrytych błędach oraz myśli analitycznie. 

Początkujący tester zarabia od 6-9 tys. zł na umowie B2B, a doświadczony nawet 16,5-23 tys. zł. 

  1. Analityk w IT 

Analityk w IT to osoba zajmująca się tworzeniem koncepcji rozwiązania zarówno biznesowej, jak i funkcjonalnej. Wspólnie z klientem definiuje cel, sprawdza wizję w odniesieniu do rzeczywistych warunków. Analityk w IT konsultuje ustalenia z deweloperami oraz tworzy dokumentację analityczną, która zawiera m.in. cel, zakres, wymagania, docelowe rozwiązanie czy informacje o procesie. Osoba na stanowisku analityka łączy klienta z deweloperami. Musi wykazać się umiejętnościami komunikacji. Analityk powinien jasno i konkretnie przestawiać możliwości oraz warunki, a równocześnie potrafić rozpoznać potrzeby klientów. 

Ile zarabia analityk w IT? Osoba z doświadczeniem może liczyć na zarobki 11 359 – 16 395 zł na umowie B2B.

Total
5
Shares
Poprzedni wpis

Kryzys w firmie. Jak przetrwać?

Następny Wpis

Pierwsze kroki w startupie. 7 obszarów, na które musisz zwrócić uwagę

Powiązane wpisy

Narzędzia content marketingu. Co składa się na content marketing?

Prawie połowa użytkowników sieci w Polsce blokuje wyświetlanie reklam na stronach internetowych. Użytkownicy są coraz bardziej odporni na tradycyjne formy reklam zarówno w Internecie, jak i offline. Banery, spoty reklamowe czy hasła zachęcające do zakupów przestają spełniać swoją rolę. Klienci oczekują większej personalizacji i materiałów, które zapewnią więcej niż tylko kolejne nawoływanie do tanich zakupów. Rozwiązaniem są nowoczesne formy marketingu rezygnujące z monologu firmy na rzecz dialogu z odbiorcą. Jedną z nich jest content marketing.
Avatar photo
Więcej