Narzędzia content marketingu. Co składa się na content marketing?

Prawie połowa użytkowników sieci w Polsce blokuje wyświetlanie reklam na stronach internetowych. Użytkownicy są coraz bardziej odporni na tradycyjne formy reklam zarówno w Internecie, jak i offline. Banery, spoty reklamowe czy hasła zachęcające do zakupów przestają spełniać swoją rolę. Klienci oczekują większej personalizacji i materiałów, które zapewnią więcej niż tylko kolejne nawoływanie do tanich zakupów. Rozwiązaniem są nowoczesne formy marketingu rezygnujące z monologu firmy na rzecz dialogu z odbiorcą. Jedną z nich jest content marketing.
Co to jest marketing treści? 

Content marketing (marketing treści) to jedna ze strategii marketingowych wykorzystywanych online i offline. Głównym celem jest pozyskanie i zatrzymanie określonej grupy klientów. Content marketing to tworzenie oraz dystrybucja wartościowych treści w formie tekstowej, słuchowej albo wizualnej. Buduje długofalowe relacje między firmą a klientami bazując na dialogu. Odbiega od komunikacji w formie monologu stosowanej w tradycyjnych formatach reklamowych. 

Content marketing wykorzystuje różne formaty – artykuły, infografiki, filmy, webinary, podcasty czy ebooki, a w komunikacji offline m.in. katalogi, gazetki czy magazyny. Skuteczna treść jest dopasowana do potrzeb odbiorców. W content marketingu niezbędne jest poznanie i zrozumienie specyficznych cech, oczekiwań i wymagań grupy docelowej.  

Jak tworzyć content marketing? 

Strategia content marketingu powinna być przemyślana i dokładnie zaplanowana z uwzględnieniem rodzaju treści, daty i miejsca publikacji oraz osób odpowiedzialnych za przygotowanie. Wybierając różne formaty i miejsca dystrybucji zwiększasz szansę na dotarcie oraz zbudowanie wartościowej relacji z odbiorcami. 

Prowadząc działania content marketingowe w Internecie pamiętaj również o SEO. Optymalizacja treści pod wyszukiwarkę pozwoli dotrzeć do większej liczby osób i powiększyć bazę potencjalnych klientów. 

Jakie powinny być treści w content marketingu? Wiarygodne, rzetelne i dopasowane do grupy odbiorców. Wartościowe materiały pozwolą zbudować zaufanie, które przełoży się na decyzje zakupowe i lojalność. Odbiorcy muszą mieć poczucie, że otrzymują od firmy rzetelne oraz interesujące materiały. 

Narzędzia content marketingu

Narzędzia wykorzystywane w content marketingu można podzielić na kilka kategorii związanych z etapem prac. 

Krok pierwszy to szukanie i analiza pomysłów. Content marketerzy wykorzystują m.in. narzędzia SEO. Sentuto, Ubersuggest czy Semstorm pozwolą wyszukiwać i zbadać potencjał słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością. Większość narzędzi posiada systemy umożliwiające szeroką analizę tematów. Dobry pomysł to również sprawdzenie aktualnych trendów w Internecie w bezpłatnym narzędziu Google Trends. Inspiracji można również szukać w mediach społecznościowych czy na forach i grupach internetowych.  

Drugi etap to stworzenie harmonogramu. Możesz wykorzystać tradycyjny Excel albo Arkusz Google, przydatny szczególnie, kiedy w ramach pliku pracuje kilka osób. Do zarządzania zadaniami i harmonogramem pomoce będą również takie narzędzia jak Trello czy Asana. Dobry harmonogram zawiera temat, datę i miejsce publikacji, osobę odpowiedzialną za tworzenie oraz wdrożenie treści. 

Następny krok to tworzenie treści. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi odpowiadających potrzebom wybranego formatu. Do artykułów niezbędny jest edytor treści, np. prosty Google Docs, do formatów wizualnych przydadzą się bazy zdjęć np. shutterstock, a do tworzenia prostych grafik – Canva. 

Ostatni etap to analiza wyników. Narzędzie zależy od postawionego celu i wybranego formatu. Wyniki publikacji w social media można sprawdzić na platformie, a efekty działań na stronie internetowej w Google Analytics czy Google Search Console. 

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis

Co warto wiedzieć o kredycie na działalność gospodarczą?

Następny Wpis

Branża edTech. Jaka przyszłość czeka polskie startupy?

Powiązane wpisy

Wirtualna rzeczywistość wkracza do realu

Świeżo po publikacji raportu finansowego Facebooka wielu inwestorów i użytkowników zastanawia się, czy to początek końca największej platformy społecznościowej na świecie. Mark Zuckerberg nie składa jednak broni. Już jakiś czas temu zapowiedział plany podboju metawersum, wyrazem czego była zmiana nazwy jego spółki na Meta.
Więcej

Cyfrowe kompetencje w biznesie

Kompetencje cyfrowe to kluczowe umiejętności nie tylko w obszarze kariery zawodowej, ale również życia codziennego. Komputer z dostępem do Internetu jest podstawowym narzędziem w wielu miejscach pracy, a pandemia znacząco przyspieszyła rozwój cyfryzacji i wirtualnej rzeczywistości. Z danych przedstawionych przez Komisję Europejską wynika, że nawet ok. 85 proc. wszystkich miejsc pracy na terenie Unii Europejskiej wymaga minimum podstawowych kompetencji cyfrowych.
Więcej
Dołącz do naszej
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy inwestowania i ciekawostki z rynku.
społeczności
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA