Fakty i mity o wyborze hostingu

Chcesz stworzyć stronę internetową? Zacznij od znalezienia hostingu i domeny – dwóch niezbędnych elementów do wyświetlania się strony www. Hosting wpływa na szybkość, niezawodność i bezpieczeństwo sklepu internetowego, strony czy bloga. Zastanawiasz się, jak wybrać hosting? Poznaj najpopularniejsze fakty i mity!

Hosting to część serwera umożliwiająca udostępnienie zasobów, a domena to adres internetowy prowadzący do serwera. Szybka i niezawodna strona www to podstawa w Internecie. Nawet jeżeli prowadzisz działalność offline, a Twoja strona to wyłącznie wizytówka nie ignoruj parametrów witryny. Coraz więcej osób zaczyna proces zakupowy od sprawdzenia informacji w sieci. Wolna, zawieszająca się strona www sprawi, że klient szybko odrzuci Twoją ofertę. 

Hosting – co to jest? 

Hosting to usługa polegająca na udostępnieniu części serwera w Internecie. Posiadając hosting możesz przekazywać zawartość innym np. stronę www, pliki czy pocztę e-mail. Hosting to więc zarówno produkt lub usługa (część serwera), jak i funkcjonalność – dostarczanie przestrzeni do dalszego udostępniania w sieci. 

Decydując się na hosting współdzielisz serwer z innymi podmiotami, ale ich działalność nie wpływa na Twoją. Na rynku istnieją również inne rodzaje hostingów np. hosting VPS (własna część serwera), serwer dedykowany czy Cloud Server (serwer w chmurze). Jeżeli dopiero zaczynasz działać w sieci, hosting współdzielony albo VPS to wystarczające rozwiązanie.

Jak wybrać hosting? 

Zastanów się nad potrzebami Twojego biznesu. Ilu użytkowników odwiedza witrynę? Jak rozbudowaną stronę chcesz stworzyć? Ile zdjęć i filmów planujesz zamieszczać?

Zanim podejmiesz decyzję poznaj szczegóły oferty. Sprawdź również, czy możesz skorzystać z okresu próbnego. 

Im wyższa cena, tym lepszej jakości hosting – MIT

Cena nie zawsze idzie w parze z jakością, także w przypadku usług online. Sprawdź podstawowe parametry jak powierzchnia dysku, ilość skrzynek e-mail czy ilość stron, które można otworzyć. Zweryfikuj również na jakim rodzaju dysku działa hosting. Najszybszym rozwiązaniem jest dysk SSD albo SSD NVMe. Upewnij się, że wszystkie dane trafią na ten sam dysk. 

Pamiętaj również o parametrach technicznych (RAM, procesor oraz ilość procesorów). Kieruj się własnymi potrzebami. 

Zwróć uwagę na bardzo wysoką, ale również niską cenę. Wielu dostawców stosuje technikę polegającą na oferowaniu niskiej ceny w pierwszym roku i podwyższeniu kosztu w kolejnym. 

Istnieją hostingi w 100% odporne na cyberataki – MIT

Nikt nie jest w stanie obiecać 100% bezpieczeństwa w sieci. Serwer odporny na wszystkie rodzaje niebezpieczeństw to marketingowy slogan, który przyciąga mniej doświadczonych klientów. Wszystkie strony internetowe, platformy i sklepy są w mniejszym lub większym stopniu podatne na ataki i różne cyberzagrożenia. 

Nie oznacza to, że nie możesz zabezpieczyć strony. Wybierz hosting, który oferuje wysokiej jakości wsparcie i ochronę w zakresie bezpieczeństwa. Poznaj także usługi umożliwiające szyfrowanie danych oraz diagnozujące luki w systemie. Pamiętaj jednak, żeby zachować rozwagę i nie ufać usługodawcy bez sprawdzenia konkretnych zabezpieczeń. 

Nie zawsze hosting obejmuje kopię zapasową – FAKT

Boisz się utraty danych podczas zarządzania stroną? Wystarczy jedno złe kliknięcie, żeby zniszczyć efekty nawet kilkumiesięcznej pracy. 

Zanim podejmiesz decyzję upewnij się, że hosting uwzględnia tworzenie kopii zapasowej serwisu. Regularne kopie chronią przed przypadkowym usunięciem, błędną aktualizacją czy uszkodzeniami. Dowiedz się, jak często kopie są wykonywane oraz, które elementy podlegają procesowi. 

Lokalizacja nie ma znaczenia – MIT

Lokalizacja centrum danych wpływa na szybkość strony. Sprawdź, gdzie znajdują się placówki usługodawcy. Wiarygodny i bezpieczny podmiot posiada centra na całym świecie umożliwiając w ten sposób szybkie przeglądanie stron przez użytkowników. 

Zwróć uwagę skąd są Twoi odbiorcy. Jeżeli tworzysz stronę dedykowaną chińskim klientom warto wybrać firmę hostingową zlokalizowaną w Chinach. 

Hosting może ograniczyć liczbę użytkowników strony – FAKT

Sprawdź limity oferowane przez firmę. Limit maksymalnej liczby połączeń HTTP sprawia, że jeżeli wzrośnie zainteresowanie na Twojej stronie, użytkownicy będą mieć problem z jej wyświetleniem.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Portowanie – pracochłonne odtwarzanie czy szansa na dochodowy biznes w branży gier?

Następny Wpis

Gaming a sprawa Ukrainy – reakcje developerów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

Powiązane wpisy
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA