fbpx

Asmodev – niszowy gamedev wchodzi na NewConnect

Avatar photo
Już znamy grudniową ofertę grudniowej usługi Amazon Prime Gaming. Tym razem na subskrybentów czeka najmocniejszy dotąd zestaw darmowych tytułów. 
fot. twitter /GPW

Polscy programiści należą do światowej czołówki specjalistów. Nie dziwi więc to, że wciąż pojawiają się nowe spółki z branży IT, którym można przypisać rodzime pochodzenie. Prym wśród nich zdają się wieść firmy gamingowe, które nie tylko coraz śmielej podbijają zagraniczne rynki, ale także wchodzą na giełdę. Jedną z nich jest ASMODEV S. A. – nowy gracz na NewConnect 

Asmodev – młoda spółka ze sporymi ambicjami 

Studio Asmodev powstało trzy lata temu. Obecnie zespół pracuje nad kilkoma grami. Za flagowy tytuł uznawany jest „Priest Simulator”. Spółka liczy na sukces, a nadzieję daje jej bardzo dobre przyjęcie przez graczy darmowego epizodu gry. Niezaprzeczalnie „Priest Simulator” to powiew świeżości na rynku. Do tej pory gry w podobnym uniwersum – świecie duchownych nie stały się znaczącym nurtem w gamingowym środowisku. Gracz będzie miał okazję wcielić się w rolę księdza, do którego zadań będzie należało m. in. przeprowadzanie egzorcyzmów i prześladowanie heretyków. Studio wyróżnia fakt, że wszystkie gry osadzone są we wspólnym, ociekającym grozą uniwersum. Chociaż fabuły wyraźnie się od siebie różnią, w każdym z tytułów znajdziemy te same elementy. 

Nie tylko księża, czyli inne gry Asmodev 

Asmodev S. A. to wciąż niszowy podmiot, jednak ma na swoim koncie już dwie premiery własnych gier: „Infernal Radiaton” i „Ultimate Summer”. Chociaż udało się je wydać, nie zdobyły popularności wśród szerokiego grona odbiorców. Jak podaje serwis Steam DB, w pierwszą grę po roku obecności w sprzedaży grało maksymalnie jednocześnie 6 graczy, a w drugą 4. Niską popularność potwierdzić może także liczba recenzji gier na Steamie. „Infernal Radiation” ma ich nieco ponad 32, zaś „Ultimate Summer” jedynie kilkanaście. Należy jednak oddać, że w przeważającej większości są one pozytywne. 

Warto wspomnieć także, Amodev poza tworzeniem własnych gier, przyjmuje również zlecenia zewnętrzne. Współpracuje m.in. z Gaming Factory – swoim akcjonariuszem. Zespół pracuje obecnie nad trzema zleceniami dla tego podmiotu: „Mercyful Flames”, „Booze Master” i „Human Farm”. Historycznie zaś Asmodev podpisało się pod takimi tytułami jak „Pope Simulator” i „I am Your Principal”, również tworzonymi na zlecenie innej spółki. 

Emisja akcji Asmodev na NewConnect 

6 grudnia 2021 roku do obrotu na  NewConnect wprowadzono akcje zwykłe na okaziciela serii A, B, C, D i E spółki o wartości 0,10 zł każda. Wyemitowano 1 000 000 akcji serii A, 2 000 000 akcji serii B, 450 000 walorów serii C, 550 000 serii D oraz 400 000 serii E. 

Cel wejścia na NewConnect przez Asmodev 

Dla Asmodev wejście na NewConnect to nie tylko możliwość pozyskania nowych inwestorów. Władzom spółki zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i transparentności studia. Zarząd liczy, że pomoże to nowemu tytułowi, „Priest Simulator”, zdobyć zainteresowanie szerszego grona graczy. Lista oczekujących na jej wydanie stale się wydłuża, a recenzje darmowego teasera są pozytywne. Dodatkowy rozgłos jednak nie zaszkodzi. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Jak nowe technologie wspierają zarządzanie nieruchomościami?

Następny Wpis

Niepewność na rynkach niszczy giełdowe plany Murapolu

Powiązane wpisy

Lewitujące pociągi stają się rzeczywistością. Kiedy pierwsza podróż?

Na początku września Nevomo, czyli polska spółka opracowująca innowacyjną, szybką kolej magnetyczną, poinformowała o udanym teście lewitującego pociągu - pierwszej tego typu próbie na świecie. Z przedstawionych danych wynika, że udało się rozpędzić pojazd MagRail do prędkości aż 135 km/h poprzez wykorzystanie lewitacji. Jak podaje Nevomo, pasażerowie będą mogli pokonać pierwszą trasę nawet w ciągu 4-5 lat. 
Avatar photo
Więcej

UX i UI – czym są? Korzyści z wdrożenia projektowania zorientowanego na użytkownika

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przyciągnąć nowych klientów, którzy zostaną na dłużej? A może masz stronę pełniącą rolę internetowej wizytówki Twojej firmy? Wygoda i atrakcyjność witryny w oczach użytkowników to jeden z najważniejszych parametrów bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. UX i UI to dwie dziedziny czerpiące z m.in. designu, nowych technologii czy digital marketingu. Czym są i jak mogą poprawić skuteczność Twojej strony internetowej?
Avatar photo
Więcej