5 narzędzi marketing automation, które warto znać

Marketing automation zwiększa skuteczność działań w wielu obszarach. Jedna platforma łączy narzędzia umożliwiające prowadzenie wielokanałowych kampanii. Pozwala ograniczyć powtarzalne czynności, np. wysyłkę e-maili powitalnych do nowych klientów czy segmentowanie odbiorców.
1. GetResponse

GetResponse to popularna platforma do e-mail marketingu, która sprawdza się w organizacjach o różnej wielkości i profilu działania. Narzędzie umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości do określonych grup, segmentację klientów, tworzenie newsletterów czy zautomatyzowany skrót informacji z bloga. GetResponse to intuicyjny kreator, który ułatwia tworzenie skutecznych wiadomości. Użytkownik może również skorzystać z 30 gotowych szablonów z opcją personalizacji i dopasowania do brandingu organizacji.  Kilka pakietów cenowych pozwala na dopasowanie rozwiązania najlepszego dla danej firmy. Dodatkowym atutem jest dostęp do 2 mln darmowych grafik od Shutterstock i tysięcy GIF-ów od GIPHY. GetResponse pozwala na integrację e-mail marketingu z innymi narzędziami w celu prowadzenia kampanii na kilku kanałach. Narzędzie umożliwia tworzenie landing pages, promocje webinarów czy integrację z platformami e-commerce oraz do analityki.

2. SALESmanago

SALESmanago to platforma obowiązkowa dla e-commerce. Umożliwia tworzenie wielowariantowych scenariuszy dopasowanych do zachowań użytkowników na stronie i ich transakcji. SALESmanago pozwala projektować omnichannelowe procesy poprawiające konwersje na wszystkich etapach życia klienta. Użytkownik platformy ma szansę monitorować zachowania klientów na stronach, a następnie tworzyć rozbudowane bazy na podstawie danych behawioralnych. Marketing automation w SALESmanago to m.in możliwość projektowania reguł odpowiedzi na relacje klientów czy angażowania odwiedzających dzięki spersonalizowanej komunikacji. Platforma pozwala łączyć działania w sieciach reklamowych, kanałach mobilnych oraz email, sprzedaży bezpośredniej, a także przy wykorzystaniu dynamicznych treści na stronach internetowych.

3. Edrone 

Edrone to kolejna platforma dedykowana e-commerce bez względu na wielkość i specyfikę działania. System pozwala na wysyłanie automatycznych wiadomości i zwiększenie konwersji z każdej wizyty. Użytkownik buduje własną bazę odbiorców, przesyła rekomendacje produktów czy odzyskuje utracone koszyki. Do wyboru jest ponad 20 gotowych do wdrożenia automatyzacji dla e-commerce. Edrone pozwala również na tworzenie rekomendacji produktowych na stronie czy w newsletterach.  możliwia prostą integrację z platformami e-commerce. Automatyzacja z Edrone zwiększa ruch, zaangażowanie i sprzedaż w e-commerce.

4. HubSpot

HubSpot to platforma dedykowana inbound marketingowi. Największą korzyścią jest system CRM przydatny nie tylko z perspektywy sprzedawców, ale również obsługi klienta oraz marketerów, właścicieli i kadry zarządzającej. Poza tym HubSpot to narzędzia do e-mail marketingu, CMS oraz SEO. Umożliwia również m.in. monitoring social mediów czy automatyzację w obszarze tworzenia angażujących treści. HubSpot pozwala także na projektowanie live chatów i chatbotów, które przekładają się na zwiększenie konwersji. Wszechstronne narzędzie, które zapewnia rozwój marketing automation i nie tylko. Chociaż HubSpot rozwija się w Stanach Zjednoczonych to produkty i usługi oferuje dla klientów niemal z całego świata. W Polsce działają oficjalni partnerzy, którzy wspierają w zawarciu wszystkich formalności oraz odkryciu pełnego potencjału narzędzi.

5. ActiveCampaig

ActiveCampaig to platforma przede wszystkim do e-mail marketingu, ale nie tylko. Szereg funkcji pozwala na automatyzację procesów marketingowych, m.in. wysyłek wiadomości SMS, integrację z mediami społecznościowymi, CRM a także możliwość tworzenia landing pages. Platforma polecana jest przede wszystkim małym i średnim organizacjom. Dużą zaletą jest łatwość obsługi. Z wykorzystaniem narzędzi radzą sobie nawet mniej doświadczeni marketerzy. Active Campaign oferuje 14-dniowe konto testowe, wsparcie klienta przez e-mail, chat, telefon, 24/7 czy funkcjonalności dopasowane do potrzeb użytkownika dzięki możliwości dopasowania planu. Już w podstawowym pakiecie dostępne są narzędzia do automatyzacji. Użytkownik zyskuje możliwość segmentowa klientów i tworzenia komunikacji dopasowanej do konkretnej grupy. 

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Metaverse, innowacje i konkurencyjność w branży gier. Główne motory napędowe gamingu

Następny Wpis

Deep tech w Polsce. Szanse, wyzwania i perspektywy rozwoju

Powiązane wpisy

Ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Cross-border w e-commerce

Polski e-commerce coraz śmielej wkracza na międzynarodowe rynki. Z badań agencji Strix wynika, że ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Obecna sytuacja gospodarcza związana z rosnącą inflacją, skutkami konfliktu w Ukrainie czy spadającym popytem stawia nowe wyzwania przed branżą, ale rozwój jest nieunikniony. PwC prognozuje, że do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł, czyli do 187 mld zł.
Więcej

UX i UI – czym są? Korzyści z wdrożenia projektowania zorientowanego na użytkownika

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przyciągnąć nowych klientów, którzy zostaną na dłużej? A może masz stronę pełniącą rolę internetowej wizytówki Twojej firmy? Wygoda i atrakcyjność witryny w oczach użytkowników to jeden z najważniejszych parametrów bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. UX i UI to dwie dziedziny czerpiące z m.in. designu, nowych technologii czy digital marketingu. Czym są i jak mogą poprawić skuteczność Twojej strony internetowej?
Więcej

Zarobki w IT. 5 najlepiej opłacanych stanowisk w branży

W 2021 roku zapotrzebowanie na pracowników IT ponownie wzrosło. Przyspieszenie procesu digitalizacji i cyfrowej transformacji sprawiło, że firmy musiały zmierzyć się z nowymi wymaganiami. Raport No Fluff Jobs wskazuje, że w każdym miesiącu 2021 roku obserwowano nawet 3 razy więcej nowych ofert niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Którzy specjaliści mogli liczyć na najwyższe wynagrodzenia?
Więcej
Dołącz do naszej
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy inwestowania i ciekawostki z rynku.
społeczności
Dołącz do naszego
Nefs.pl dostarcza praktyczne informacje, sprawdzone analizy, podstawy i ciekawostki.
NewsletterA