fbpx

Startup od zera. ChatGPT w roli szefa

Avatar photo
Chociaż ChatGPT pojawił się na rynku kilka miesięcy temu, wciąż wzbudza zainteresowanie w różnych środowiskach na całym świecie. Specjaliści testują i znajdują nowe zastosowania dla modelu stworzonego przez OpenAI. W marcu br. João Ferrão dos Santos, inżynier i marketingowiec zajmujący się wsparciem strategicznym dla startupów rozpoczął eksperyment, w którym założył startup i przekazał sztucznej inteligencji podejmowanie wszystkich decyzji. Jak przedstawiają się wyniki po kilku miesiącach? 
Główne założenia eksperymentu 

João Ferrão dos Santos zdecydował, że wszystkie decyzje dotyczące organizacji podejmował będzie opierając się o informacje wygenerowane przez ChatGPT, a na działania przeznaczy godzinę dziennie. Budżet startupu został ustalony na 1000 dolarów. 

ChatGPT zdecydował, że João Ferrão dos Santos otworzy sklep e-commerce sprzedający bawełniane T-shirty z nadrukiem. Brand nazwany został AIsthetic Apparel. Zgodnie z planem chatbota do rozwoju platformy niezbędne było znalezienie inwestorów, którzy zapewnili 2,5 tysiąca dolarów w zamian za 25% udziałów w firmie. W biznesplanie uwzględniono również, że sklep powinien powstać na platformie Shopify. ChatGPT zasugerował nawet nawiązanie współpracy z konkretną drukarnią. Określił także cenę oraz zagadnienia związane z dostawą. Nie zaangażowano środków w reklamę. 

Nie tylko sukcesy, ale i problemy 

João Ferrão dos Santos na bieżąco relacjonuje kolejne etapy rozwoju sklepu na swoim profilu w serwisie Linkedin. Zgodnie z przedstawionymi informacjami w ciągu pierwszych 24 godzin udało się zrealizować 122 zamówienia na 3 kontynenty. Pojawiły się jednak problemy z wypłacalnością. Realizacja zamówień pochłonęła cały kapitał obrotowy. Wynika to z polityki bezpieczeństwa systemu PayPal, która nie pozwoliła na pozyskanie więcej niż 3 tysięcy euro w przychodach. ChatGPT stworzył umowę dla akcjonariuszy i statut spółki. W ciągu 6 dni przychody wyniosły 7 tys. dol. Dokumenty napisane przez sztuczną inteligencję zostały złożone, aby status spółki został zatwierdzony. 

Wnioski z eksperymentu 

Po 93 dniach od założenia marki João Ferrão dos Santos przygotował krótkie podsumowanie. Zdaniem specjalisty sztuczna inteligencja pozwala stworzyć organizację oraz wprowadzić ofertę na rynek w celu zbadania popytu wśród konsumentów przy niemal zerowym koszcie. Nowe rozwiązania na rynku sprawią, że wzrośnie podaż startupów oraz rozwiną się proponowane przez organizacje wartości. 

Zdaniem João Ferrão dos Santosa z tego powodu propozycje wartości od nowych startupów staną się prawie bezwartościowe, a konsumenci zaczną kupować więcej od dwóch rodzajów firm. Pierwszą grupę stanowią międzynarodowe korporacje z renomowaną marką, czyli produktami sprawdzonymi w czasie, które dają konsumentom poczucie zaufania w świecie pełnym obietnic. Drugi obszar należeć będzie do marek i założycieli, którzy mogą nawiązać z klientami emocjonalną więź poprzez niesamowite opowiadanie historii oraz ścisłe powiązanie z wyznawanymi przez nich wartościami.

Marka stworzona przez ChatGPT wciąż się rozwija. W ostatnim czasie rozważano m.in. alternatywy dla obecnego dostawcy, w tym przeniesienie wszystkich operacji wewnętrznych wykorzystując wiedzę i doświadczenie specjalistów. AIsthetic Apparel współpracuje z Mayą Moufarek jako doradcą oceniającym jakość strategii marketingowej CEO. W planach jest kontynuowanie projektu.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

CD Projekt nie zwalnia tempa. Duże szanse na sukces Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Następny Wpis

Największa farma fotowoltaiczna w Polsce jeszcze w 2023 roku. Pierwszy etap zakończony 

Powiązane wpisy

Młodzi startupowcy, którzy chcą zmienić świat

83% młodych ludzi chce podjąć pracę, nawet jeśli nie potrzebują pieniędzy. Kolejne 79% postrzega ją jako możliwość nauki czegoś nowego. Tak pokazują badania Deloitte. Pokolenie Z chce zmieniać świat, rozwijać się i podążać swoją własną drogą. Dziś będziemy mówić o tych, którzy znaleźli swoją ścieżkę.
Avatar photo
Więcej

Metaverse, innowacje i konkurencyjność w branży gier. Główne motory napędowe gamingu

Eksperci szacują, że w wynikach za 2022 r. dla sektora gamingu prawdopodobnie można będzie zauważyć spadek w porównaniu do roku ubiegłego. Niewielkie spowolnienie nie wpłynie jednak na realizację globalnego celu założonego na 2025 r., jakim jest 211 mld dolarów. W Polsce po gry sięga nawet 20 mln odbiorców, jak podaje raport The Game Industry of Poland 2021. Jakie są najważniejsze motywatory, które w najbliższych latach będą kształtować gaming?
Avatar photo
Więcej

5 sposobów na zewnętrzne finansowanie działalności

Chcesz wystartować z własnym biznesem? Testujesz pomysł, ale wiesz, że potrzebujesz więcej środków na rozwój? Prowadzisz działalność i pojawiły się problemy z płynnością? Finansowanie zewnętrzne to wsparcie, które pozwala nie tylko zacząć nowy projekt, ale również utrzymać i rozwijać bieżącą działalność. Jakie źródła finansowania zewnętrznego warto znać?
Avatar photo
Więcej