fbpx

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – o czym pamiętać?

Avatar photo
Pozycjonowanie strony internetowej pozwala zwiększyć widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Długofalowy proces umożliwia dotarcie do klientów szukających produktów lub usług wpisując konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarkę internetową. Jak zacząć skuteczne pozycjonowanie? O jakich elementach pamiętać, żeby dotrzeć do klientów i zwiększyć konwersję w sklepie albo na stronie?

Na koniec 2021 r. Google posiadało ponad 90 proc. udziałów wśród wszystkich wyszukiwarek. Proces pozycjonowania skupia się więc przede wszystkim na budowaniu widoczności w ramach wyników wyszukiwania amerykańskiego giganta. 

Jak się pozycjonować?

SEO (ang. search engine optimization) to proces polegający na optymalizacji stron internetowych pod wymagania wyszukiwarki. Bezpośredni cel to wysokie pozycje witryny dla konkretnych słów kluczowych. Pośrednio SEO wpływa również na konwersję rozumianą nie tylko jako zrealizowane zakupy, ale również inne działanie użytkownika, np. zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy zostawienie danych kontaktowych.

Pozycjonowanie to długotrwały proces. Strategia powinna uwzględniać najważniejsze czynniki rankingowe Google. Eksperci szacują, że istnieje ich ponad 200, a wiele wciąż pozostaje w strefie domysłów pozycjonerów. Google nie ujawnia oficjalnej listy czynników rankingowych, a regularne aktualizacje algorytmów dodatkowo mieszają w wynikach wyszukiwania.

Amerykański gigant z Doliny Krzemowej potwierdza jednak część najważniejszych czynników branych pod uwagę podczas ustalania wyników wyszukiwania przez algorytmy. Pozycjonerzy podzielili skuteczne działania SEO na dwa obszary – pozycjonowanie on-site i off-site. 

Pozycjonowanie on-site 

Co zrobić, żeby witryna pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania? Zacznij od pozycjonowania on-site, czyli w obszarze strony. Techniki skupiają się na doborze słów kluczowych i właściwym ich wykorzystaniu, a także działaniach związanych z szybkością strony, responsywnością czy nawigacją. 

Pozycjonowanie on-site zacznij już na etapie budowy strony internetowej. Tworząc nową witrynę przygotuj listę słów kluczowych, na które powinna wyświetlać się użytkownikom w wynikach wyszukiwania. Zastanów się nad budową podstron i zadbaj, żeby na do każdej z nich prowadził unikalny zestaw słów kluczowych. Najważniejsze frazy powinny znaleźć się w nagłówkach H1, meta tagach, adresie URL oraz title grafik i zdjęć. 

Słowa kluczowe zamieszczaj również w treściach na stronie. Nie wahaj się używać odmian i synonimów. Algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem specyfiki różnych języków. Unikaj nasycania tekstów dużą ilością słów kluczowych. Wybierz 1 – 3 słowa kluczowe dla danej podstrony i skup się na umieszczeniu ich w najważniejszych miejscach, np. w tytule, na początku tekstu czy nagłówkach H2. Zarówno podczas projektowania witryny, jak i tworzenia contentu skup się na użytkowniku. Wielu ekspertów wskazuje, że algorytmy coraz lepiej rozpoznają intencje i wrażenia odbiorców, a ważnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony jest m.in. średni czas spędzony na stronie. 

Oprócz treści ważny element pozycjonowania on-site to linkowanie wewnętrzne. Tworząc powiązania między podstronami wskazujesz robotom ścieżki, po których powinny się poruszać. Im więcej wartościowych linków prowadzi do podstrony, tym większa szansa, że wzmocni się jej pozycja w wynikach. Zadbaj o tematyczne powiązanie podstron. 

Pozycjonowanie off-site 

Pozycjonowanie off-site wiąże się działaniami wykraczającymi poza stronę oraz własny system zarządzania. Główny element skutecznej strategii to pozyskiwanie wiarygodnych linków prowadzących do witryny. Domena posiadająca bogatą bazę wysokiej jakości linków zewnętrznych zyskuje wiarygodność. 

Link building, czyli proces pozyskiwania odnośników, to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO. Budowa jakościowej bazy trwa przez cały okres działania witryny w sieci. 

Skąd pozyskiwać linki? Artykuły, wpisy gościnne, media społecznościowe, komentarze na blogach i forach czy dedykowane zaplecza – miejsc, gdzie możesz umieścić odnośniki jest wiele, a pozycjonerzy wciąż znajdują nowe sposoby budowy skutecznego link buildingu. Działaj rozważnie kierując się przemyślaną strategią. Roboty Googla coraz szybciej wyłapują działania w ramach tzw. Black Hat SEO, czyli nieuczciwych praktyk stosowanych przez właścicieli stron w celu przyspieszenia pozycjonowania. 

Pamiętaj, że SEO to stała optymalizacja – contentu, technicznych obszarów strony oraz linków wewnętrznych i zewnętrznych. Jak pozycjonować skutecznie? Działaj systematycznie i obserwuj trendy w branży. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Start-up na etacie? Sprawdź, co musisz wiedzieć zanim zaczniesz pracę na własny rachunek

Następny Wpis

Na co zwrócić uwagę przed inwestycją?

Powiązane wpisy

Zarobki w IT. 5 najlepiej opłacanych stanowisk w branży

W 2021 roku zapotrzebowanie na pracowników IT ponownie wzrosło. Przyspieszenie procesu digitalizacji i cyfrowej transformacji sprawiło, że firmy musiały zmierzyć się z nowymi wymaganiami. Raport No Fluff Jobs wskazuje, że w każdym miesiącu 2021 roku obserwowano nawet 3 razy więcej nowych ofert niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Którzy specjaliści mogli liczyć na najwyższe wynagrodzenia?
Avatar photo
Więcej

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

E-commerce zalicza się do branż, które odnotowały wysokie wzrosty w okresie pandemii. Przymusowe kwarantanny i lockdown zamknęły klientów w domach, a sklepy i platformy online zaczęły budować nową normalność odbiorców. Branża zwiększyła zatrudnienie szukając specjalistów nie tylko w obszarze e-commerce, ale również szeroko pojętego digital. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych?
Avatar photo
Więcej