fbpx

Siódmy debiut na NewConnect w 2023 r. Wywiad z prezesem Demolish Games.

Avatar photo
Demolish Games debiutuje na giełdzie NewConnect. W rozmowie z NEFS, prezes twórców popularnej serii Demolish & Build, Paweł Dywelski opowiedział o debiucie giełdowym i planach na przyszłość. Zapraszamy!

Redakcja Nefs (RN): Demolish Games debiutuje na giełdzie. Co z tego wynika dla spółki?

Paweł Dywelski (PD): Debiut na rynku kapitałowym jest kolejnym krokiem w rozwoju spółki oraz wypełnieniem obietnic złożonych wcześniej inwestorom. Do głównych korzyści zarówno dla spółki jak i inwestorów z pewnością należy zaliczyć wzrost wiarygodności wśród kontrahentów, zwiększenie rozpoznawalności samej spółki czy możliwość budowania marki Demolish Games S.A. jako podmiotu dbającego o detale i dogłębnie poruszającego szerokie spektrum zagadnień związanych z każdą grą.

RN: To odpowiedni moment na debiut?

PD: Obecny sentyment do sektora jest niewątpliwie nieco mniejszy niż w latach 2020-2021, przechodzi on ostatnimi czasy przez pewne zmiany organizacyjne, w związku z czym wydawać by się mogło, że nie jest to najlepszy moment na debiut. Pamiętajmy jednak, że sam sektor wciąż pozostaje w orbicie zainteresowań największych graczy, o czym świadczy chociażby ostatnie nabycie akcji Techlandu przez Tencent.

Dodatkowo nie bez znaczenia pozostaje bogaty kalendarz polskich i zagranicznych premier przypadający na okres 4Q 2023 i 1H 2024, który przy dobrej materializacji może spowodować ponowne ożywienie w branży gier.

RN: Jednocześnie jest to branża niezwykle konkurencyjna. W jaki sposób chcecie utrzymać innowacyjność i jakość waszych produkcji?

PD: Podjęliśmy decyzję o skupieniu się na rynku gier symulacyjnych charakteryzującym się stałą grupą docelową, dużą pulą niewykorzystanych pomysłów oraz mniejszą konkurencyjnością. Wierzymy, że dbałość o detale i dogłębne poruszenie zagadnień związanych z każdą grą, będą nas wyróżniać.

Budujemy reputację producenta, który zagłębia się w tematykę każdej wydawanej gry, co w efekcie zwiększa zaufanie graczy do naszych kolejnych produktów. Staramy się również odzwierciedlić dany tytuł w sposób jak najbardziej realistyczny przy wykorzystaniu kreatywnego podejścia. Stosujemy sprawdzone techniki mające wzbudzić zainteresowanie graczy, takie jak wersje demonstracyjne gier.

RN: Co stanowi główne źródło inspiracji podczas procesu twórczego w Demolish Games?

PD: Przy tworzeniu gier symulacyjnych głównym źródłem inspiracji jest prawdziwe życie. Wspólnie z zespołem produkcyjnym szukamy takich aspektów danej tematyki, które można przedstawić w formie ciekawych mechanik rozgrywki bez nadmiernego odbiegania od rzeczywistości. Dzięki takiemu podejściu gra jest jednocześnie ciekawa i immersyjna.

RN: W jakim miejscu będzie Demolish Games za dwa lata?

PD: Biorąc pod uwagę nasze plany i założenia, za dwa lata spółka będzie po premierach gier, nad którymi obecnie pracujemy, czyli: Demolish & Build 3 i Airport Simulator (tytuł roboczy) oraz z nowymi produkcjami w toku, których pierwsze koncepcje mamy już opracowane.

RN: Demolish&Build 3 będzie miało premierę już wkrótce. Czym ten tytuł różni się od poprzednich?

PD: Tytuł będzie wyróżniał się innowacyjnym i niespotykanym nigdzie indziej systemem zniszczeń stworzonym specjalnie na potrzeby gry, realistyczną grafiką, immersją oraz dokładnym odwzorowaniem pojazdów budowlanych.

W ramach serii wcześniej zostały wydane dwa tytuły: Demolish & Build 2017 i Demolish & Build 2018, osiągając łączną sprzedaż ponad 210 tys. kopii na PC oraz ponad 42 tys. kopii na konsolach. Liczymy, że wprowadzone przez nas zmiany w nowej odsłonie serii Demolish & Build spotkają się zarówno z zainteresowaniem nowych graczy, jak i tych doskonale znających już serię.

RN: Demolish & Build 3 może liczyć na późniejsze wsparcie i dalszy rozwój po premierze?

PD: Szczegółowa forma rozwoju gry będzie zależna od premiery samej gry, jej popularności i wyników finansowych. W chwili obecnej mamy przygotowanych kilka scenariuszy zakładających wsparcie tytułu, od naprawy błędów zgłaszanych przez graczy, po stworzenie dodatków do samej gry w formie DLC z nowymi zadaniami, narzędziami czy nawet zupełnie nowymi mechanikami.

RN: Wspomniane zostały kolejne, będące w toku projekty. Czy Demolish Games jest w stanie to udźwignąć finansowo?

PD: Od założenia spółki przeprowadziliśmy 3 emisje akcji, z których ostatnia miała miejsce w 1 kwartale 2021 roku, łącznie pozyskując kwotę 2 mln zł. Obecnie jesteśmy przed premierą gry Demolish&Build 3 w nowej odsłonie, prowadzimy jednoczesne prace nad kolejną produkcją, a 3 tytuły z portfolio przynoszą przychody. Dodatkowo zamknęliśmy 1H 2023 z poziomem gotówki wynoszącym 1,285 mln zł, który zapewnia funkcjonowanie spółki na ponad rok działalności.

RN: Prezes Demolish prywatnie również zajmuje się grami, czy to tylko biznes?

PD: Praktycznie nie ma dnia, żebym w coś nie grał! Grywam w gry różnego gatunku, najczęściej strategie i właśnie symulatory. Zdarza mi się również poświęcić kilka godzin na dobrego CRPGa. Ostatnio najwięcej czasu spędzam w grach Sailwind (symulator żeglowania) i Baldur’s Gate 3.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Izrael: ceny nieruchomości prawie trzykrotnie wyższe niż w Polsce

Następny Wpis

Nowa aplikacja dla turystów z głosem Krystyny Czubówny

Powiązane wpisy

Czym jest finansowanie dłużne?

Finansowanie dłużne to jeden ze sposób na uzyskanie środków potrzebnych do prowadzenia i rozwoju działalności. Niewielu przedsiębiorców jest w stanie korzystać wyłącznie z wewnętrznych źródeł przez cały okres istnienia firmy. Szczególnie na początkowym etapie niezbędne okazują się środki pozyskane od osób czy instytucji zewnętrznych. 
Avatar photo
Więcej

Cechy dobrego sprzedawcy. Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji?

Jaki powinien być dobry sprzedawca? Wiele zależy od rodzaju organizacji i specyfiki prowadzonego procesu sprzedaży. W procesie rekrutacji zwróć uwagę na doświadczenie, umiejętności i wiedzę posiadaną przez kandydata. Pamiętaj jednak, że nawet kilkanaście lat na rynku nie sprawi, że kandydat spełni oczekiwania Twojej firmy. Warto szukać wśród osób, które mają kompetencje i wiedzę umożliwiające realizację konkretnego procesu sprzedaży.
Avatar photo
Więcej

Debiut indeksu WIG140 na GPW

Spółka GPW Benchmark rozszerzyła Rodzinę Indeksów Giełdowych o indeks WIG140. W skład portfela jego portfela wchodzą pakiety akcji 140 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, które zaliczane są do indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80.
Avatar photo
Więcej