fbpx

Narzędzia content marketingu. Co składa się na content marketing?

Avatar photo
Prawie połowa użytkowników sieci w Polsce blokuje wyświetlanie reklam na stronach internetowych. Użytkownicy są coraz bardziej odporni na tradycyjne formy reklam zarówno w Internecie, jak i offline. Banery, spoty reklamowe czy hasła zachęcające do zakupów przestają spełniać swoją rolę. Klienci oczekują większej personalizacji i materiałów, które zapewnią więcej niż tylko kolejne nawoływanie do tanich zakupów. Rozwiązaniem są nowoczesne formy marketingu rezygnujące z monologu firmy na rzecz dialogu z odbiorcą. Jedną z nich jest content marketing.
Co to jest marketing treści? 

Content marketing (marketing treści) to jedna ze strategii marketingowych wykorzystywanych online i offline. Głównym celem jest pozyskanie i zatrzymanie określonej grupy klientów. Content marketing to tworzenie oraz dystrybucja wartościowych treści w formie tekstowej, słuchowej albo wizualnej. Buduje długofalowe relacje między firmą a klientami bazując na dialogu. Odbiega od komunikacji w formie monologu stosowanej w tradycyjnych formatach reklamowych. 

Content marketing wykorzystuje różne formaty – artykuły, infografiki, filmy, webinary, podcasty czy ebooki, a w komunikacji offline m.in. katalogi, gazetki czy magazyny. Skuteczna treść jest dopasowana do potrzeb odbiorców. W content marketingu niezbędne jest poznanie i zrozumienie specyficznych cech, oczekiwań i wymagań grupy docelowej.  

Jak tworzyć content marketing? 

Strategia content marketingu powinna być przemyślana i dokładnie zaplanowana z uwzględnieniem rodzaju treści, daty i miejsca publikacji oraz osób odpowiedzialnych za przygotowanie. Wybierając różne formaty i miejsca dystrybucji zwiększasz szansę na dotarcie oraz zbudowanie wartościowej relacji z odbiorcami. 

Prowadząc działania content marketingowe w Internecie pamiętaj również o SEO. Optymalizacja treści pod wyszukiwarkę pozwoli dotrzeć do większej liczby osób i powiększyć bazę potencjalnych klientów. 

Jakie powinny być treści w content marketingu? Wiarygodne, rzetelne i dopasowane do grupy odbiorców. Wartościowe materiały pozwolą zbudować zaufanie, które przełoży się na decyzje zakupowe i lojalność. Odbiorcy muszą mieć poczucie, że otrzymują od firmy rzetelne oraz interesujące materiały. 

Narzędzia content marketingu

Narzędzia wykorzystywane w content marketingu można podzielić na kilka kategorii związanych z etapem prac. 

Krok pierwszy to szukanie i analiza pomysłów. Content marketerzy wykorzystują m.in. narzędzia SEO. Sentuto, Ubersuggest czy Semstorm pozwolą wyszukiwać i zbadać potencjał słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością. Większość narzędzi posiada systemy umożliwiające szeroką analizę tematów. Dobry pomysł to również sprawdzenie aktualnych trendów w Internecie w bezpłatnym narzędziu Google Trends. Inspiracji można również szukać w mediach społecznościowych czy na forach i grupach internetowych.  

Drugi etap to stworzenie harmonogramu. Możesz wykorzystać tradycyjny Excel albo Arkusz Google, przydatny szczególnie, kiedy w ramach pliku pracuje kilka osób. Do zarządzania zadaniami i harmonogramem pomoce będą również takie narzędzia jak Trello czy Asana. Dobry harmonogram zawiera temat, datę i miejsce publikacji, osobę odpowiedzialną za tworzenie oraz wdrożenie treści. 

Następny krok to tworzenie treści. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi odpowiadających potrzebom wybranego formatu. Do artykułów niezbędny jest edytor treści, np. prosty Google Docs, do formatów wizualnych przydadzą się bazy zdjęć np. shutterstock, a do tworzenia prostych grafik – Canva. 

Ostatni etap to analiza wyników. Narzędzie zależy od postawionego celu i wybranego formatu. Wyniki publikacji w social media można sprawdzić na platformie, a efekty działań na stronie internetowej w Google Analytics czy Google Search Console. 

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis

Co warto wiedzieć o kredycie na działalność gospodarczą?

Następny Wpis

Branża edTech. Jaka przyszłość czeka polskie startupy?

Powiązane wpisy

Deep tech w Polsce. Szanse, wyzwania i perspektywy rozwoju

Deep tech rozwija się coraz dynamiczniej. Szacuje się, że w Polsce działa obecnie prawie 155 startupów, które tworzą rewolucyjne rozwiązania odpowiadające na skomplikowane problemy. Startupy deep tech nieco różnią się od pozostałych innowacyjnych, młodych organizacji nie tylko pod względem prezentowanych rozwiązań, ale również wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć.
Avatar photo
Więcej

Startup od zera. ChatGPT w roli szefa

Chociaż ChatGPT pojawił się na rynku kilka miesięcy temu, wciąż wzbudza zainteresowanie w różnych środowiskach na całym świecie. Specjaliści testują i znajdują nowe zastosowania dla modelu stworzonego przez OpenAI. W marcu br. João Ferrão dos Santos, inżynier i marketingowiec zajmujący się wsparciem strategicznym dla startupów rozpoczął eksperyment, w którym założył startup i przekazał sztucznej inteligencji podejmowanie wszystkich decyzji. Jak przedstawiają się wyniki po kilku miesiącach? 
Avatar photo
Więcej