fbpx

Jak wykorzystać dźwięk w marketingu?

Avatar photo
Grupa Robocza Audio przy IAB Polska zaprezentowała “Casebook Audio 2022”, zawierający 23 przykłady wykorzystania form dźwiękowych w marketingu, wśród nich kampanie takich marek jak Allegro, Żabka, czy Samsung.
Dynamiczny rozwój rynku audio

-Rynek audio online przeżywa aktualnie bardzo dynamiczny rozwój. Z jednej strony przybywa tu użytkowników zainteresowanych jakościowymi treściami w formie audio, z drugiej pojawiają się nowe podmioty dostarczające pożądany przez nich content. Użytkownicy mają do dyspozycji wiele platform pozwalających na streaming muzyki, odbioru radia online, czy wreszcie do słuchania podcastów- pisze Adam Pacha, szef Grupy Roboczej Audio IAB Polska.

Widoczne jest to chociażby po rynku radiowym – według szacunków szefów radiowych biur reklamy, w ubiegłym roku wydatki na reklamę w radiu mogły wzrosnąć o 3-6% w porównaniu do roku 2021. Najaktywniejszym sektorem pod względem aktywności w reklamie radiowej był handel – reklamy tego typu stanowiły 42% czasu wszystkich wyemitowanych reklam.

Casebook Audio 2022

Publikacja IAB zawiera 23 przypadki, w których skuteczne zastosowanie dźwięku jako elementu marketingowego poskutkowało istotnymi korzyściami biznesowymi. Casebook został podzielony na 4 obszary tematyczne:

– Kampania zasięgowa
– Kampania wizerunkowa
– Kampania zasięgowo-wizerunkowa
– Kampania performance

Casebook Audio 2022 jest dostępny na stronie IAB.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Pitch deck u polskich startupów. Jak wyglądają prezentacje inwestorskie?

Następny Wpis

Rewolucja w branży gamingowej? Wykorzystanie AI w produkcji gier komputerowych

Powiązane wpisy

Rośnie popularność odroczonych płatności

Z danych przedstawionych przez Krajowy Rejestr Dłużników wynika, że z roku na rok rośnie liczba raportów pobieranych przez operatorów płatności odroczonych. W 2022 roku pobranych zostało 1,69 mln informacji, co przełożyło się na wartość aż o jedną trzecią większą niż w 2021 roku. Większość ekspertów zwraca uwagę, że w bieżącym roku wynik będzie jeszcze wyższy.
Avatar photo
Więcej

3 najważniejsze trendy w reklamie video w 2023 roku

Kolejne trendy w marketingu są odpowiedzią na zmiany oczekiwań i możliwości odbiorców. Z danych przedstawionych przez NogenTech wynika, że w 2023 roku aż 91 proc. marketerów korzysta z formatów video w planowanych kampaniach. Treści video na stałe wpisały się w codzienność użytkowników na całym świecie. O skuteczności reklamy świadczy stopień realizacji założonego celu. Kampanie wykorzystujące video mogą budować świadomość produktu, edukować na temat konkretnego zagadnienia czy prowadzić do sprzedaży. Jakie formaty reklam video warto znać w 2023 roku? Które będą zyskiwały coraz większe znaczenie w najbliższych miesiącach?
Avatar photo
Więcej