fbpx

Jak wykorzystać dźwięk w marketingu?

Avatar photo
Grupa Robocza Audio przy IAB Polska zaprezentowała “Casebook Audio 2022”, zawierający 23 przykłady wykorzystania form dźwiękowych w marketingu, wśród nich kampanie takich marek jak Allegro, Żabka, czy Samsung.
Dynamiczny rozwój rynku audio

-Rynek audio online przeżywa aktualnie bardzo dynamiczny rozwój. Z jednej strony przybywa tu użytkowników zainteresowanych jakościowymi treściami w formie audio, z drugiej pojawiają się nowe podmioty dostarczające pożądany przez nich content. Użytkownicy mają do dyspozycji wiele platform pozwalających na streaming muzyki, odbioru radia online, czy wreszcie do słuchania podcastów- pisze Adam Pacha, szef Grupy Roboczej Audio IAB Polska.

Widoczne jest to chociażby po rynku radiowym – według szacunków szefów radiowych biur reklamy, w ubiegłym roku wydatki na reklamę w radiu mogły wzrosnąć o 3-6% w porównaniu do roku 2021. Najaktywniejszym sektorem pod względem aktywności w reklamie radiowej był handel – reklamy tego typu stanowiły 42% czasu wszystkich wyemitowanych reklam.

Casebook Audio 2022

Publikacja IAB zawiera 23 przypadki, w których skuteczne zastosowanie dźwięku jako elementu marketingowego poskutkowało istotnymi korzyściami biznesowymi. Casebook został podzielony na 4 obszary tematyczne:

– Kampania zasięgowa
– Kampania wizerunkowa
– Kampania zasięgowo-wizerunkowa
– Kampania performance

Casebook Audio 2022 jest dostępny na stronie IAB.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Pitch deck u polskich startupów. Jak wyglądają prezentacje inwestorskie?

Następny Wpis

Rewolucja w branży gamingowej? Wykorzystanie AI w produkcji gier komputerowych

Powiązane wpisy

Outdoor wciąż zaskakuje. Innowacje w cyfrowych reklamach zewnętrznych 

Transformacja cyfrowa nie omija również reklam zewnętrznych. Innowacyjne technologie pozwalają na kreowanie nowych form komunikacji marketingowej, zwiększając skuteczność zakładanych celów. Narzędzia cyfrowe dostarczają więcej danych dotyczących podejmowanych kroków w reklamie outdoor. Eksperci zwracają uwagę na tworzenie się nowego medium wykorzystującego najlepsze cechy tradycyjnej reklamy zewnętrznej w połączeniu z rozwiązaniami online. 
Avatar photo
Więcej

3 najważniejsze trendy w reklamie video w 2023 roku

Kolejne trendy w marketingu są odpowiedzią na zmiany oczekiwań i możliwości odbiorców. Z danych przedstawionych przez NogenTech wynika, że w 2023 roku aż 91 proc. marketerów korzysta z formatów video w planowanych kampaniach. Treści video na stałe wpisały się w codzienność użytkowników na całym świecie. O skuteczności reklamy świadczy stopień realizacji założonego celu. Kampanie wykorzystujące video mogą budować świadomość produktu, edukować na temat konkretnego zagadnienia czy prowadzić do sprzedaży. Jakie formaty reklam video warto znać w 2023 roku? Które będą zyskiwały coraz większe znaczenie w najbliższych miesiącach?
Avatar photo
Więcej