fbpx

Jak wykorzystać dźwięk w marketingu?

Avatar photo
Grupa Robocza Audio przy IAB Polska zaprezentowała „Casebook Audio 2022”, zawierający 23 przykłady wykorzystania form dźwiękowych w marketingu, wśród nich kampanie takich marek jak Allegro, Żabka, czy Samsung.
Dynamiczny rozwój rynku audio

-Rynek audio online przeżywa aktualnie bardzo dynamiczny rozwój. Z jednej strony przybywa tu użytkowników zainteresowanych jakościowymi treściami w formie audio, z drugiej pojawiają się nowe podmioty dostarczające pożądany przez nich content. Użytkownicy mają do dyspozycji wiele platform pozwalających na streaming muzyki, odbioru radia online, czy wreszcie do słuchania podcastów- pisze Adam Pacha, szef Grupy Roboczej Audio IAB Polska.

Widoczne jest to chociażby po rynku radiowym – według szacunków szefów radiowych biur reklamy, w ubiegłym roku wydatki na reklamę w radiu mogły wzrosnąć o 3-6% w porównaniu do roku 2021. Najaktywniejszym sektorem pod względem aktywności w reklamie radiowej był handel – reklamy tego typu stanowiły 42% czasu wszystkich wyemitowanych reklam.

Casebook Audio 2022

Publikacja IAB zawiera 23 przypadki, w których skuteczne zastosowanie dźwięku jako elementu marketingowego poskutkowało istotnymi korzyściami biznesowymi. Casebook został podzielony na 4 obszary tematyczne:

– Kampania zasięgowa
– Kampania wizerunkowa
– Kampania zasięgowo-wizerunkowa
– Kampania performance

Casebook Audio 2022 jest dostępny na stronie IAB.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Pitch deck u polskich startupów. Jak wyglądają prezentacje inwestorskie?

Następny Wpis

Rewolucja w branży gamingowej? Wykorzystanie AI w produkcji gier komputerowych

Powiązane wpisy

Wesele w McDonald’s?

McDonald’s, międzynarodowa amerykańska sieć fast- food wprowadza nową, całkiem oryginalną ofertę — menu ślubne w formie cateringu. Nowy pomysł testowany jest na razie tylko w Dżakarcie, stolicy Indonezji. Niewykluczone jednak, że sieć rozszerzy tę opcję na inne kraje. Według nieoficjalnych doniesień kolejnym miejscem, w którym będzie wprowadzone weselne menu, będą Stany Zjednoczone.
Avatar photo
Więcej

ChatGPT został CEO startupu. Jak sobie poradził?

ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer), model opracowany przez firmę OpenAI bije w ostatnim czasie rekordy popularności. Internauci prześcigają się w tworzeniu zabawnych scenariuszy, firmy zaś znajdują kolejne zastosowania sztucznej inteligencji w automatyzacji i rozwoju swojego biznesu. João Ferrão dos Santos, inżynier i marketingowiec zajmujący się wsparciem strategicznym dla startupów postanowił przeprowadzić eksperyment, w którym założył startup i przekazał sztucznej inteligencji podejmowanie wszystkich decyzji. Jaki był tego efekt?
Avatar photo
Więcej