Dynamiczny rozwój rynku audio
-Rynek audio online przeżywa aktualnie bardzo dynamiczny rozwój. Z jednej strony przybywa tu użytkowników zainteresowanych jakościowymi treściami w formie audio, z drugiej pojawiają się nowe podmioty dostarczające pożądany przez nich content. Użytkownicy mają do dyspozycji wiele platform pozwalających na streaming muzyki, odbioru radia online, czy wreszcie do słuchania podcastów- pisze Adam Pacha, szef Grupy Roboczej Audio IAB Polska.
Widoczne jest to chociażby po rynku radiowym – według szacunków szefów radiowych biur reklamy, w ubiegłym roku wydatki na reklamę w radiu mogły wzrosnąć o 3-6% w porównaniu do roku 2021. Najaktywniejszym sektorem pod względem aktywności w reklamie radiowej był handel – reklamy tego typu stanowiły 42% czasu wszystkich wyemitowanych reklam.
Casebook Audio 2022
Publikacja IAB zawiera 23 przypadki, w których skuteczne zastosowanie dźwięku jako elementu marketingowego poskutkowało istotnymi korzyściami biznesowymi. Casebook został podzielony na 4 obszary tematyczne:
– Kampania zasięgowa
– Kampania wizerunkowa
– Kampania zasięgowo-wizerunkowa
– Kampania performance
Casebook Audio 2022 jest dostępny na stronie IAB.