fbpx

Fulfillment, czyli jak rozwijać biznes online bez własnego magazynu

Avatar photo
Fulfillment pozwala w pełni skupić się na prowadzeniu biznesu online. Decydując się na otwarcie sklepu internetowego właściciel musi liczyć się nie tylko ze sprzedażą i marketingiem, ale również logistyką, transportem czy księgowością. Wielu właścicieli zaczyna od magazynowania produktów oraz obsługi zamówień z własnego domu czy biura. Wraz z rozwojem biznesu, przybywa zamówień, a dotychczasowa przestrzeń staje się za mała. Na ratunek przychodzi usługa fulfillment. Czym jest? Ile kosztuje?

Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce o kilka lat i na zawsze zmieniła proces decyzji zakupowych. Coraz więcej osób kupuje online, a sklepy widzą duży potencjał we wkraczaniu na zagraniczne rynki. W pierwszej kolejności korzystają z łatwego dostępu do państw członkowskich Unii Europejskiej. PwC prognozuje, że do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł, czyli do 187 mld zł.

Czym jest fulfillment?

Usługa fulfillment to zestaw działań z zakresu logistyki oraz transportu. Sklep internetowy nie musi posiadać własnego magazynu oraz zaplecza logistycznego niezbędnego do obsługi klientów. Fulfillment polega na przejęciu fizycznej obsługi sklepu przez wybranego operatora. Dedykowani specjaliści zajmują się odbiorem dostaw, magazynowaniem produktów, a także pakowaniem i wysyłaniem gotowych zamówień. Właściciel sklepu nie musi martwić się o wynajem powierzchni oraz zatrudnienie pracowników. Wszystko zleca operatorowi.

Jak działa fulfillment?

Pierwszy krok to integracja platformy sprzedażowej klienta z wewnętrznym systemem magazynowym operatora. Większość doświadczonych firm świadczących usługi fulfillment bez problemu przeprowadza integrację z największymi platformami sprzedażowymi.

Następnie zespół specjalistów zajmuje się dostawą produktów do wskazanego miejsca oraz magazynowaniem. Operator zapewnia warunki odpowiednie do przechowywania towarów zapewniając bezpieczeństwo. 

Klient kupił produkt w sklepie online? W centrum operatora zostaje on zapakowany według ustalonego schematu i przygotowany do wysyłki.

Operatorzy współpracują z największymi przewoźnikami, często nie tylko w kraju, ale również w Europie. Zamówienia wysyłane są szybko i bezproblemowo. 

Popularną usługą jest również obsługa zwrotów oraz reklamacji. Jeżeli klientowi nie spodobał się produkt, ponownie trafia do centrum operatora.

Fulfillment – korzyści dla biznesu online
Oszczędność czasu i pieniędzy

Właściciel sklepu nie musi zajmować się kwestiami związanymi z logistyką oraz transportem. Znikają kwestie związane z prawem, technologią, znajomością zaawansowanych zasad działania, współpracą z przewoźnikami czy zatrudnieniem pracowników. Podsumowując poszczególne koszty zlecenie usług fulfillment wychodzi dużo korzystniej finansowo niż samodzielna obsługa poszczególnych elementów. Właściciel ma czas, żeby skupić się na filarach prowadzonej działalności – sprzedaży, marketingu, obsłudze klientów.

Skalowalność i ekspansja zagraniczna

Fullfilement pozwala skalować biznes niemal bez ograniczeń. Własny magazyn to zawsze ograniczona przestrzeń. Decydując się na fulfillment konieczność dostarczenia przestrzeni to zadanie operatora, któremu zależy na zapewnieniu wysokiej jakości oraz wymagań. Właściciel nie musi przejmować się, czy wystarczy miejsca w magazynie, zatrudniać pracowników czy szukać przewoźników do współpracy zagranicznej.

Sezonowość

Boże Narodzenie, Black Friday, wakacje… niektóre biznesy realizując nawet kilkanaście razy więcej zamówień w określonych momentach w ciągu roku. Współpraca z operatorem pozwala uniknąć konieczności opłacania większego magazynu przez cały rok albo szukania dodatkowej przestrzeni i zatrudniania nowych pracowników w sezonie. Fulfillment pozwala dopasować koszty do aktualnych wymagań biznesu. Nie trzeba płacić za niewykorzystaną przestrzeń czy obsługę większej ilości zamówień niż ma to miejsce faktycznie.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Inwestowanie w alkohole tylko dla kolekcjonerów?

Następny Wpis

ChatGPT z najlepszymi wynikami w historii. Twórcy ogłaszają płatną subskrypcję

Powiązane wpisy

Nie tylko Facebook. 6 mediów społecznościowych popularnych na świecie

Facebook, Instagram, Twitter, a od kilku lat również TikTok to media społecznościowe o największej liczbie użytkowników. Chociaż docierają do osób niemal na całym świecie, nie na każdym rynku odgrywają kluczowe znaczenie. Znajomość mediów społecznościowych popularnych w Europie Środkowo-Wschodniej czy Azji pozwala na sprawną komunikację z partnerami oraz lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań nabywców. Ważne jest również dopasowanie kanałów, formatów i przekazów do grupy docelowej.
Avatar photo
Więcej

Plany GPW na 2022 rok

Ubiegły już 2021 rok był bardzo dobry dla Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pod względem liczby debiutów. Na głównym parkiecie powitaliśmy 16 spółek, zaś na NewConnect aż 32. Nadchodzące miesiące również nie powinny przynieść spowolnienia tempa.
Avatar photo
Więcej

Startup od zera. ChatGPT w roli szefa

Chociaż ChatGPT pojawił się na rynku kilka miesięcy temu, wciąż wzbudza zainteresowanie w różnych środowiskach na całym świecie. Specjaliści testują i znajdują nowe zastosowania dla modelu stworzonego przez OpenAI. W marcu br. João Ferrão dos Santos, inżynier i marketingowiec zajmujący się wsparciem strategicznym dla startupów rozpoczął eksperyment, w którym założył startup i przekazał sztucznej inteligencji podejmowanie wszystkich decyzji. Jak przedstawiają się wyniki po kilku miesiącach? 
Avatar photo
Więcej