fbpx

Forever Skies, czyli polski survival dla każdego

Avatar photo
Forever Skies to gra przygodowa, kładąca nacisk na elementy survivalowe. Zadaniami gracza, który jako naukowiec trafia do postapokaliptycznego, pokrytego toksycznym pyłem świata są eksplorowanie, zbieranie materiałów, budowanie, badanie i tworzenie w świecie pełnym zasadzek i niebezpieczeństw. To wszystko po to, aby móc zbadać zniszczoną i opuszczoną Ziemię, setki lat po katastrofie ekologicznej oraz znaleźć lekarstwo na chorobę, która uśmierca ocalałych.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które widzimy po dwóch tygodniach. Z jeden strony mówimy o sprzedaży, która przekroczyła nasze oczekiwania, a z drugiej o bardzo ciepłym przyjęciu gry ze strony graczy. User Score na poziomie 89 proc. przy 1.400 recenzjach traktujemy jako sygnał, że udało nam się osiągnąć jakość, której oczekiwali gracze. Jest to olbrzymia motywacja dla całego zespołu do dalszego działania i rozwijania Forever Skies

Andrzej Blumenfeld, prezes zarządu Far From Home po entuzjastycznym przyjęciu produkcji w Early Access
Gra inspirowana krakowskim smogiem

Gracz porusza się charakterystycznym statkiem powietrznym, który jest jednocześnie schronieniem i laboratorium. Nie obejdzie się bez uzbrojenia i walki, gdyż w toksycznych przestrzeniach czai się nieznana groza.

Inspiracją dla twórców gry był stan powietrza w Krakowie oraz naukowe doniesienia na temat postępujących zmian klimatycznych, które spowodowane są działalnością człowieka.

Od początku tworzenia Forever Skies zależało nam na stworzeniu kontrastu w przestrzeni nad i pod pyłem. Przygotowaliśmy specjalnie mechaniki i zmieniliśmy cały styl gry tak, by wyruszający w podróż pod pył gracz czuł, że jest to zupełnie inne doświadczenie” – opowiada Andrzej Blumenfeld.

Fabuła

Rozgrywka toczy się z perspektywy pierwszej osoby. Gra w Early Access była przewidziana dla rozgrywki jednoosobowej, w pełnej wersji pojawi się również do wyboru tryb kooperacji. Jest to gra stricte survivalowa- podczas przelotów sterowiec może się uszkodzić, a bohater musi zadbać o swój stan- doskwiera mu głód, pragnienie czy zmęczenie. Jeśli gracz nie zadba o odpowiednią ilość snu czy pożywienia, to postać zacznie mieć problemy z równowagą, pogorszy jej się jakość widzenia, czy nawet może stracić przytomność. Śmierć postaci w normalnym trybie powoduje koniec gry i konieczność powtarzania wszystkiego od początku. Dostępny jest również tryb łatwy- śmierć jest mniej bolesna, bo gracz nie traci żadnych zasobów, co jest idealną opcją dla osób zainteresowanych podróżą i odkrywaniem świata.

Budżet trybu Early Access wyniósł 2,4 mln dolarów i na tę sumę składają się produkcja (1,3 mln dolarów amerykańskich), outsourcing (150 tys. USD), marketing (400 tys. USD) oraz koszty administracyjne (550 tys. USD). Forever Skies na ten momenty dostępne jest wyłącznie na PC, ale pełna wersja gry ma być również dostępna dla konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S

Far From Home, niezależny deweloper gier, powstało w 2020 roku. Studio tworzą deweloperzy takich gier jak Dying Light, Dying Light 2, Dead Island, The Medium, Chernobylite czy serii Divinity Original Sin. Spółka ma w planach debiut na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Zastosowanie AI w gospodarce

Następny Wpis

Lewitujące pociągi stają się rzeczywistością. Kiedy pierwsza podróż?

Powiązane wpisy

“Najważniejszy jest pomysł na fabułę”. Rozmowa z Markiem Dembowskim z VeCube Studio

VeCube to dynamicznie rozwijające się studio gamingowe. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku horror, przygodowych i survivalowych. Niedługo po zakończeniu kampanii crowdfundingowej, w ramach której pozyskano ponad 1,6 mln złotych, udało nam się porozmawiać z Markiem Dembowskim – liderem zespołu deweloperskiego VeCube, który pełni rolę prezesa spółki oraz głównego programisty.
Avatar photo
Więcej

Nadprzewodnik LK-99 to przełom? Naukowcy rozwiewają wątpliwości

Pod koniec lipca zespół koreańskich naukowców przedstawił opracowanie materiału nadprzewodzącego, który miał wprowadzić rewolucję technologiczną na miarę Nagrody Nobla. Przez kilka tygodni wielu naukowców z całego świata pracowało nad potwierdzeniem odkrycia Koreańczyków. Systematycznie pojawiają się kolejne wyniki badań wskazujące, że na prawdziwy nadprzewodnik trzeba będzie jeszcze poczekać. 
Avatar photo
Więcej

Apple ma poważne problemy na rynku azjatyckim

Chińskie władze wprowadziły kontrowersyjny zakaz używania iPhone'ów przez swoich urzędników, co wywołało falę niepokoju i spekulacji wśród pracowników firm w całym kraju. Zakaz, który początkowo dotyczył urzędników centralnych, został rozszerzony na pracowników administracji lokalnej i państwowych przedsiębiorstw. To nie jedyne problemy Apple. Z czym jeszcze mierzy się jedna z najpotężniejszych firm na rynku?
Avatar photo
Więcej