fbpx

Debiut indeksu WIG140 na GPW

Avatar photo
Spółka GPW Benchmark rozszerzyła Rodzinę Indeksów Giełdowych o indeks WIG140. W skład portfela jego portfela wchodzą pakiety akcji 140 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, które zaliczane są do indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80.
pexels

Jak GPW Benchmark podaje w swoim komunikacje, rozpoczęte 20 grudnia 2021 roku publikowanie indeksu WIG140 jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Inwestorzy zgłaszali potrzebę otrzymywania zbiorczej informacji o kondycji dużych, średnich i małych spółek.

Nowy indeks będzie obliczany w formule dochodowej. Oznacza to, że oprócz kursów transakcji do jego wyliczenia uwzględniane będą także dywidendy i prawa poboru z akcji.

W portfelu WIG140 największy udział mają akcje PKO BP, PKN ORLEN oraz PZU – odpowiednio bank, koncern paliwowy i firma ubezpieczeniowa. Łącznie stanowią one około 22% portfela tego indeksu.

Zdaniem Łukasza Świtka, dyrektora ds. sprzedaży we Flash Investment Group, publikacja nowego indeksu to krok w dobrą stronę, na który czekało wielu uczestników rynku kapitałowego. Pozwoli on uzyskać szerszy obraz kondycji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, wchodzących w skład indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80. Ekspert docenia również zastosowanie formuły dochodowej, dzięki czemu WIG140 będzie obrazował realne zyski. Po uzupełnieniu zakresu wskaźników GPW Łukasz Świtek oczekuje rozszerzenia instrumentów finansowych dostępnych na rynku o te bazujące na WIG140. Będą one atrakcyjną formą inwestowania dla osób, które z różnych powodów nie chcą nabywać akcji bezpośrednio.

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Od 20 lat ceny nie rosły tak szybko

Następny Wpis

Kosmiczna szansa SatRevolution

Powiązane wpisy

Czym jest i jak zbudować silną markę?

Budowanie marki to długotrwały proces, który wymaga przemyślanej i zaplanowanej strategii działania. Silna marka produktu albo usługi zapewnia mocną pozycję na rynku oraz wyróżnia na tle konkurentów. Klienci mogą szybciej wybrać produkt mając pewność oferowanych korzyści. Marka to dużo więcej niż zestaw cech fizycznych. Zapewnia o jakości i ma duży wpływ na wizerunek organizacji, osoby czy produktu.
Avatar photo
Więcej