fbpx

Czy zbliża się upadek Twittera?

Avatar photo
Korzystając z licznych problemów Twittera po przejęciu go przez miliardera Elona Muska, koncern Meta wprowadził na rynek konkurencyjną aplikację Threads. Użytkownicy w Unii Europejskiej nie będą mieli na razie szans sprawdzić działania nowej platformy, gdyż ta nie jest dostępna z uwagi na wątpliwości co do zgodności z europejskim prawem ochrony i przetwarzania danych.
Źródło: App Store
Problemy Twittera

Po przejęciu przez Elona Muska, Twitter nie schodzi z nagłówków prasowych. Liczne awarie, zwolnienia kluczowych pracowników, nowe (płatne) funkcje, w tym wprowadzenie opłat za “Blue check mark” (oznaczenie o zweryfikowanym koncie) – to tylko krople w morzu zmian, które nie zostały chętnie przyjęte przez użytkowników. To poskutkowało również masowym odpływem reklamodawców. Lukę na rynku zapełnić miała aplikacja twórców Instagrama – Threads. Jak dotąd mocno nieudolnie.

Stan aplikacji Threads w dniu premiery

Nie milkną opinie, że mamy do czynienia z produktem nieukończonym. Internauci prześcigają się w analizach nowej aplikacji. Jak dotąd główne zarzuty, to niedziałające hashtagi, czyli jedna z najistotniejszych funkcji w zasadzie każdej platformy społecznościowej (w tym Instagrama, którego zespół deweloperski tworzył Threads), brak możliwości personalizacji treści na stronie głównej, czy sprawiająca problemy wyszukiwarka.



Na tym się nie kończy – internauci zwracają uwagę na brak funkcji wysyłania wiadomości bezpośrednich (direct message), czy brak możliwości usunięcia konta Threads bez usunięcia swojego Instagrama. Warto nadmienić, że logowanie możliwe jest właśnie poprzez konto Instagrama.

Duże zainteresowanie na premierę

Aplikację Threads w ciągu 7 godzin od premiery pobrało już 10 milionów osób, a liczba ta mogłaby jeszcze wzrosnąć, gdyby była dostępna dla Europy. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę negatywnych komentarzy, wkrótce możemy się spodziewać aktualizacji ze strony dewelopera – w przeciwnym razie możliwy jest równie gwałtowny odpływ użytkowników.

Jak podaje Reuters, nie jest to pierwsza próba konkurowania z Twitterem. Dotychczas jednak platformom takim jak Mastodon, Post, Truth Social, T2 czy Bluesky nie udało się osiągnąć wystarczającego zasięgu, aby konkurować z Twitterem.

Analityk finansowy z firmy inwestycyjnej AJ Bell uważa, że perspektywa “zabójcy Twittera” wydaje się obiecująca dla inwestorów jeśli chodzi o Threads. Reuters natomiast zauważa, że inni mogą dostrzegać w tej nowej aplikacji możliwość korzystania z mniej toksycznego środowiska informacyjnego i komunikacyjnego.

Mark Zuckerberg napisał: “Powinna istnieć aplikacja do publicznej wymiany opinii, której używałby ponad miliard osób. Twitter miał szansę, ale mu się nie powiodło. Może nam się udać”. Kurs akcji koncernu Meta wzrósł na zamknięciu w środę o 3%.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Krzyżacy po chińsku? Zbliża się premiera “The Knights of the Cross”

Następny Wpis

Rosną ceny mieszkań na rynku pierwotnym 

Powiązane wpisy

Ceny prądu w 2023 r. dla właścicieli fotowoltaiki

Ustawa zamrażająca ceny prądu w 2023 r. ma chronić odbiorców przed rosnącymi stawkami. Tarcza Solidarnościowa gwarantuje, że od 1 stycznia nowego roku ceny prądu utrzymają się na poziomie z ubiegłych miesięcy. Do 17 grudnia Urząd Regulacji Energetyki ma zaakceptować nowe taryfy. Mechanizm maksymalnej ceny energii elektrycznej dotyczy również prosumentów rozliczających się w systemie net-billingu oraz net-meteringu.
Avatar photo
Więcej

Martech w Polsce coraz mocniejszy. Jak wyglądał 2022 rok w branży marketing technology?

Technologia w marketingu odgrywa coraz większą rolę. Martech to połączenie marketingu i nowych technologii, które w centrum działań stawia odbiorcę. W Polsce funkcjonuje nawet ok. 740 startupów oferujących narzędzia pozwalające na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów w cyfrowej rzeczywistości. W Europie działa nawet 3647 organizacji, a polskie startupy to niemal 20 proc. łącznej liczby. Emergen Research szacuje, że do 2030 roku wartość rynku wyniesie ok. 660 mld dolarów.
Avatar photo
Więcej