fbpx

ChatGPT z najlepszymi wynikami w historii. Twórcy ogłaszają płatną subskrypcję

Avatar photo
ChatGPT pojawił się na rynku w listopadzie 2022 r. a już w styczniu liczba aktywnych użytkowników wyniosła 100 mln. Wynik sprawił, że aplikacja stała się najszybciej rozwijającą się w historii, pobijając popularny TikTok, Instagram czy Netflix.
ChatGPT, czyli aplikacja jakiej rynek nie widział

ChatGPT to chatbot generujący odpowiedzi na zapytania wprowadzone przez użytkownika stworzony przez amerykańską firmę OpenAI. Wykorzystuje model języka GPT-3. ChatGPT od początku pobił dotychczasowe rekordy technologicznych gigantów. W ciągu 5 dni zebrał ponad milion użytkowników. Eksperci porównują, że Facebook potrzebował na to 10 miesięcy, Instagram – 2,5 miesięcy, a Netflix – 41 miesięcy.

W styczniu z aplikacji korzystało średnio 13 mln unikalnych użytkowników dziennie, wynika z raportu USB powołującego się na dane firmy analitycznej Likeweb. Analitycy zwracają również uwagę, że w ciągu ostatnich 20 lat trudno przypomnieć sobie aplikację, która rosła szybciej.

Wciąż trwają prace nad ulepszeniem rozwiązania, ale wstępne testy okazują się satysfakcjonujące. ChatGPT pozwala tworzyć artykuły o różnym stopniu zaawansowania, opowiadania, teksty piosenek, tłumaczenia czy dłuższe prace naukowe. Narzędzie ma służyć również programistom do tworzenia kodu czy nawet rozwiązywania zadań matematycznych.

ChatGPT płatny. Ile kosztuje subskrypcja?

Na początku lutego 2023 r. twórcy aplikacji, czyli OpenAI ogłosili, że ChatGPT staje się płatny. Miesięczna subskrypcja wyniesie 20 dol. i na początku dotyczyć będzie wyłącznie Stanów Zjednoczonych. Wykupienie usługi pozwoli zyskać czas reakcji i priorytetowy dostęp do nowych funkcji.

OpenAI nie ukrywa, że pracuje nad modelami czerpania zysków z aplikacji. ChatGPT wykorzystuje zaawansowane rozwiązania, których utrzymanie w trybie otwartym wiąże się z dużymi kosztami.

W jakim stopniu ChatGPT zmieni rynek?

Mechanizmy narzędzia nie są jeszcze w stanie odróżnić informacji nieprawdziwych oraz fake newsów od rzetelnych danych. Ograniczeniem jest również fakt, że AI posiada dane do 2021 r. i nie jest w stanie odpowiedzieć na pytania dotyczące np. wojny w Ukrainie. ChatGPT musi zostać przeszkolony wykorzystując nowe informacje, a cały proces wymaga aktywności człowieka. Kolejnym aspektem jest brak regulacji prawnych, nad którymi obecnie pracuje już m.in. Komisja Europejska.

Na inwestycje w OpenAI zdecydował się już Microsoft. Na początku roku w ramach rozszerzenia do spółki miało trafić dodatkowe  10 miliardów dolarów rozkładane w perspektywie długoterminowej. Aplikacja OpenAI ma być wykorzystywana do rozbudowy i doskonalenia portfela produktowego, a także tworzenia zupełnie nowych doświadczeń cyfrowych. Microsoft zapowiedział, że na silniku OpenAI ma działać wyszukiwarka Bing.

Inny przykład to serwis tworzący treści o celebrytach BuzzFeed, który zapowiedział wykorzystywanie ChatGPT do tworzenia prezentowanych artykułów. Z informacji przekazanej przez The Wall Street Journal wynika, że ceny akcji wzrosły z 0,9 dol. do 2,5 dol. w ciągu jednego dnia.

Amerykańskie media zwracają uwagę na poruszenie, jakie ChatGPT wywołał w środowisku Googla. Dotychczas technologiczny gigant miał zachowawcze podejście do wprowadzania produktów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Kolejne zmiany na rynku zmuszają jednak do bardziej aktywnego podejścia. Media zwracają uwagę, że jeszcze w tym roku w portfolio firmy mają pojawić się rozwiązania wykorzystujące AI.

Total
1
Shares
Poprzedni wpis

Fulfillment, czyli jak rozwijać biznes online bez własnego magazynu

Następny Wpis

Inflacja większym zagrożeniem niż wojna? Opinie polskich prezesów

Powiązane wpisy

Sam Altman i Gregory Brockman dołączają do Microsoftu

W donośnym ruchu na arenie światowej sztucznej inteligencji, były CEO OpenAI, Sam Altman, i współzałożyciel tej pionierskiej organizacji, Gregory Brockman, oficjalnie dołączają do zespołu giganta technologicznego - Microsoftu. Satya Nadella, obecny CEO Microsoftu, ogłosił tę strategiczną zmianę, podkreślając, że Altman i Brockman będą kierować zespołem odpowiedzialnym za rozwój sztucznej inteligencji w ramach korporacji.
Avatar photo
Więcej

Outdoor wciąż zaskakuje. Innowacje w cyfrowych reklamach zewnętrznych 

Transformacja cyfrowa nie omija również reklam zewnętrznych. Innowacyjne technologie pozwalają na kreowanie nowych form komunikacji marketingowej, zwiększając skuteczność zakładanych celów. Narzędzia cyfrowe dostarczają więcej danych dotyczących podejmowanych kroków w reklamie outdoor. Eksperci zwracają uwagę na tworzenie się nowego medium wykorzystującego najlepsze cechy tradycyjnej reklamy zewnętrznej w połączeniu z rozwiązaniami online. 
Avatar photo
Więcej

Ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Cross-border w e-commerce

Polski e-commerce coraz śmielej wkracza na międzynarodowe rynki. Z badań agencji Strix wynika, że ponad 50 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicą. Obecna sytuacja gospodarcza związana z rosnącą inflacją, skutkami konfliktu w Ukrainie czy spadającym popytem stawia nowe wyzwania przed branżą, ale rozwój jest nieunikniony. PwC prognozuje, że do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł, czyli do 187 mld zł.
Avatar photo
Więcej