fbpx

7 polecanych platform do założenia sklepu internetowego

Avatar photo
Eksperci prognozują, że do do 2026 roku łączna wartość polskiego rynku e-commerce wyniesie nawet 162 mld zł. Proces podejmowania decyzji zakupowych zmienił się na zawsze – coraz więcej osób robi zakupy online. Pandemia przyspieszyła rozwój na całym świecie nawet o pięć lat, wskazują szacunki IBM. Zastanawiasz się nad otworzeniem sklepu internetowego? Poznaj 7 polecanych platform i zobacz na co warto zwrócić uwagę.
sklep internetowy

Jaka platforma sprawdzi się najlepiej? Zanim podejmiesz decyzję przemyśl potrzeby i wymagania przyszłego biznesu. Postaraj się mierzyć długofalowo i przewidzieć rozwiązania niezbędne do rozwoju sklepu. Platforma to narzędzia umożliwiające sprzedaż produktów oraz usług online. Powszechność technologii SaaS sprawiła, że obecnie nawet początkujący przedsiębiorcy mogą korzystać z profesjonalnych i zaawansowanych rozwiązań. Nowoczesne platformy dostarczają kompleksowe narzędzia do projektu i zarządzania wyglądem oraz funkcjonalnością sklepu, a także marketingiem, wysyłką czy podatkami. Część platform działa w oparciu o technologię open-source oferując jeszcze większą elastyczność w projekcie i obsłudze. 

Shopify

Jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Wykorzystuje model subskrypcyjny, a osoba otwierająca sklep może liczyć na profesjonalne poradniki i wsparcie merytoryczne. Shopify sprawdza się zarówno w początkujących biznesach, jak i dużych sieciach e-commerce. Dba o bezpieczeństwo oraz prywatność sklepu i klientów. Design jest elastyczny i pozwala dopasować rozwiązania do własnych potrzeb w szybki i intuicyjny sposób. Wady platformy wiążą się głównie z płatnościami, np. można mieć tylko jedną aktywną zniżkę automatyczną. Część użytkowników narzeka również na prowizję od sprzedaży pobieraną przez Shopify. 

WooCommerce

WooCommerce daje możliwość stworzenia sklepu internetowego bezpłatnie. Platforma to rozszerzenie popularnego CMS – WordPress. Posiada silnik typu open-source, który pozwala na wprowadzanie zmian przez każdego. WooCommerce sprawdzi się głównie w małych sklepach internetowych z niewielkim asortymentem. Jeżeli e-commerce zacznie się rozwijać, a na stronie pojawi się wiele produktów, silnik zwolni. Niezbędne jest również regularne aktualizowanie wtyczek oraz silnika. 

PrestaShop 

Kolejna bezpłatna platforma do otwarcia sklepu internetowego. PrestaShop działa na zasadzie open-source. Użytkownicy mają możliwość rozszerzania funkcjonalności przez instalację płatnych oraz bezpłatnych wtyczek. Już na podstawowym etapie platforma posiada intuicyjne panele SEO. Zarządzanie PrestaShop komplikuje się na kolejnych etapach rozbudowywania sklepu. Niezbędna okazuje się zaawansowana wiedza i doświadczenie. 

BigCommerce

Oferuje rozwiązania zarówno dla małych firm, jak i dużych e-commerce. BigCommerce to m.in. prosty interfejs użytkownika, przejrzyste panele do optymalizacji SEO i wsparcie ekspertów. Pozwala szybko i wygodnie skalować rozwijający się biznes. Dużą zaletą jest możliwość integracji kilku kanałów sprzedaży. Platforma to jednak zamknięty system, a możliwości samodzielnej modyfikacji są ograniczone. 

Wix

Wix to dobra opcja dla dopiero powstających i małych e-commerce. Szeroki wybór narzędzi pozwala szybko i nawet bez doświadczenia otworzyć własny sklep internetowy. Umożliwia 

sprzedaż na wielu platformach, integrację z bezpiecznymi bramkami płatniczymi czy zarządzanie realizacją zamówień. Wix sprawdzi się wśród przedsiębiorców, którzy nie planują rozbudowy sklepu. Możliwości tworzenia własnych rozwiązań są ograniczone. Wadą są również znikające optymalizacje SEO w podstawowych pakietach. 

Magento 

Magento to oprogramowanie open-source dające wiele możliwości rozwoju. Dobra platforma dla przedsiębiorców, którzy realnie planują wzrost firmy. Magento zawiera rozwiązania płatne i bezpłatne. Stabilna i bezpieczna platforma pozwalająca na skalowalność biznesu. Tworzenie i zarządzanie sklepem wymaga jednak minimum podstawowej wiedzy programistycznej z zakresu PHP. Dla początkujących system okazuje się zbyt złożony oraz trudny w konfiguracji. 

IdoSell

IdoSell działa w ramach SaaS czyli oprogramowania jako usługi. Klienci mogą wybrać jeden z pakietów abonamentowych i korzystać z rozwiązań. IdoSell dba o bieżące utrzymanie silnika systemu, dostępność oraz sprawność. Klient otrzymuje wiele rozwiązań dopasowanych do różnych oczekiwań. IdoSell pozwala m.in. na integrację z porównywarkami cen czy zarządzanie stanami magazynowymi. Wady? Użytkownik nie ma wpływu na wiele elementów systemu, w tym pracę silnika, a platforma nigdy nie będzie w pełni należeć do klienta. 

Total
11
Shares
Poprzedni wpis
lider

Jak być dobrym liderem i dlaczego warto?

Następny Wpis
zimny lead

Jak zacząć rozmowę z zimnym leadem?

Powiązane wpisy

Employer branding, czyli jak budować wizerunek pracodawcy

Chcesz, żeby do Twojej firmy trafiały największe talenty? Szukasz ludzi, którzy będą rozwijać organizację i jednocześnie czerpać satysfakcję z pracy? Employer branding to zestaw działań i narzędzi, które pozwalają nie tylko pozyskać pracowników, ale również utrzymać ich w firmie. Proces budowania marki pracodawcy warto zacząć już na początkowym etapie rozwoju.
Avatar photo
Więcej

Zarobki w e-commerce i digital. Nawet 45 tys. zł brutto miesięcznie

E-commerce zalicza się do branż, które odnotowały wysokie wzrosty w okresie pandemii. Przymusowe kwarantanny i lockdown zamknęły klientów w domach, a sklepy i platformy online zaczęły budować nową normalność odbiorców. Branża zwiększyła zatrudnienie szukając specjalistów nie tylko w obszarze e-commerce, ale również szeroko pojętego digital. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych?
Avatar photo
Więcej