Fabuła Wild Side (Odludzie) przenosi do lat 80. dwudziestego wieku. Magia Bieszczad przełamana prawdziwą lekcją przetrwania. Studio VeCube tworzy gry zaskakujące nie tylko wciągającą fabułą, ale również dopracowaną warstwą graficzną.
Podkarpackie lasy w nowej odsłonie
Wild Side (Odludzie) to gra przygodowa z rozbudowanymi elementami survivalu. Walka z niedźwiedziami, wilkami, a może głodem? VeCube Studio stworzyło świat, gdzie bohater zmaga się nie tylko z przyrodą, ale również własnymi słabościami. Wciągająca fabuła umożliwia rozwiązywanie zagadek o różnym poziomie trudności m.in. naprawą mechanizmu starej widy, budową szałasu czy rozpalaniem ogniska. Odludzie pozwala na zatopienie się w niepowtarzalnym klimacie bieszczadzkiej głuszy.
Przygoda opiera się na głównych aspektach obejmujących:
- polowanie – sposób na zdobycie pożywienia, które uzupełni energię i poprawi kondycję w trakcie przemierzania lasu. Umiejętność polowania jest niezbędna do przetrwania w trudnych warunkach;
- budowanie – wędrówka wymaga odpoczynku i miejsca, do którego można wracać. Bohater może stworzyć m.in. szałas, bombę, daszek chroniący przed deszczem, stojak na skonstruowane wcześniej przedmioty oraz drabiny i kładki;
- przedmioty – samodzielne tworzenie przedmiotów dzięki systemowi craftowemu. Wykonywanie jest w pełni animowane i realistyczne. Pojedyncze składniki można zdobyć w trakcie polowania, a także odkrywając pobliskie tereny;
- wspinaczka – umiejętność zaawansowanej wspinaczki pozwala na przedostanie się do niedostępnych, ukrytych miejsc. Wspinaczka zależy od obecnej kondycji postaci.
Bohaterowi towarzyszy pogoda – zmienna temperatura, ale także słońce, deszcz czy mgła.
Odludzie – opis fabuły
Główny bohater traci panowanie nad szybowcem i trafia w sam środek głębokiego lasu. Traci przytomność, uderzając w pobliskie drzewa. Po przebudzeniu orientuje się, że telefon jak i radio zostało zniszczone. Bohater może zdać się jedynie na siebie. Wyrusza w długą wyprawę w walce o własne życie.
Na drodze napotka drapieżniki m.in. niedźwiedzie, wilki czy dziki (w większości naszym zadaniem będzie unikanie kontaktu; napotkane na drodze zwierzęta będą atakować czując się zagrożone) oraz zwierzęta roślinożerne.
Wraz z upływem czasu bohater traci siły i szybkość. Połów ryb, zbieranie grzybów i owoców leśnych pozwoli uzupełnić utraconą energię.
Twórcy zaplanowali dwa scenariusze zakończenia, na które wpływ mają decyzje podejmowane przez gracza. Rozgrywka zajmie od 15 do 20 godzin. Gra powstaje głównie z myślą o platformach PC z systemem operacyjnym Windows, konsolach PlayStation i Xbox.
VeCube Studio – mocny gracz wśród survivali i horrorów
VeCube Studio wykorzystuje rozbudowany silnik graficzny Unreal Engine. Zaawansowany system umożliwił stworzenie jednego z najbardziej realistycznych survivali na polskim rynku gier. W trakcie rozgrywki widzimy gracza z perspektywy trzecioosobowej, a w przypadku tworzenia przedmiotów i interakcji – pierwszoosobowej. Spółka doskonale rozumie rozwijające się potrzeby graczy nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej.
VeCube zajmuje się również tworzeniem modeli 3D i ich teksturowaniem. Wykonuje również postaci do gier komputerowych oraz animacje, posługując się profesjonalnym sprzętem do przechwytywania ruchu – Motion Capture.
Polskie studio działa na rynku od 2016 roku specjalizując się w tworzeniu gier z gatunku survival, horror i przygodowe opartych na silniku Unreal Engine.
Spółka pracuje również nad horrorem Puppet House oraz grą przygodową Adventures of Wubin.