1. GetResponse
GetResponse to popularna platforma do e-mail marketingu, która sprawdza się w organizacjach o różnej wielkości i profilu działania. Narzędzie umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości do określonych grup, segmentację klientów, tworzenie newsletterów czy zautomatyzowany skrót informacji z bloga. GetResponse to intuicyjny kreator, który ułatwia tworzenie skutecznych wiadomości. Użytkownik może również skorzystać z 30 gotowych szablonów z opcją personalizacji i dopasowania do brandingu organizacji. Kilka pakietów cenowych pozwala na dopasowanie rozwiązania najlepszego dla danej firmy. Dodatkowym atutem jest dostęp do 2 mln darmowych grafik od Shutterstock i tysięcy GIF-ów od GIPHY. GetResponse pozwala na integrację e-mail marketingu z innymi narzędziami w celu prowadzenia kampanii na kilku kanałach. Narzędzie umożliwia tworzenie landing pages, promocje webinarów czy integrację z platformami e-commerce oraz do analityki.
2. SALESmanago
SALESmanago to platforma obowiązkowa dla e-commerce. Umożliwia tworzenie wielowariantowych scenariuszy dopasowanych do zachowań użytkowników na stronie i ich transakcji. SALESmanago pozwala projektować omnichannelowe procesy poprawiające konwersje na wszystkich etapach życia klienta. Użytkownik platformy ma szansę monitorować zachowania klientów na stronach, a następnie tworzyć rozbudowane bazy na podstawie danych behawioralnych. Marketing automation w SALESmanago to m.in możliwość projektowania reguł odpowiedzi na relacje klientów czy angażowania odwiedzających dzięki spersonalizowanej komunikacji. Platforma pozwala łączyć działania w sieciach reklamowych, kanałach mobilnych oraz email, sprzedaży bezpośredniej, a także przy wykorzystaniu dynamicznych treści na stronach internetowych.
3. Edrone
Edrone to kolejna platforma dedykowana e-commerce bez względu na wielkość i specyfikę działania. System pozwala na wysyłanie automatycznych wiadomości i zwiększenie konwersji z każdej wizyty. Użytkownik buduje własną bazę odbiorców, przesyła rekomendacje produktów czy odzyskuje utracone koszyki. Do wyboru jest ponad 20 gotowych do wdrożenia automatyzacji dla e-commerce. Edrone pozwala również na tworzenie rekomendacji produktowych na stronie czy w newsletterach. możliwia prostą integrację z platformami e-commerce. Automatyzacja z Edrone zwiększa ruch, zaangażowanie i sprzedaż w e-commerce.
4. HubSpot
HubSpot to platforma dedykowana inbound marketingowi. Największą korzyścią jest system CRM przydatny nie tylko z perspektywy sprzedawców, ale również obsługi klienta oraz marketerów, właścicieli i kadry zarządzającej. Poza tym HubSpot to narzędzia do e-mail marketingu, CMS oraz SEO. Umożliwia również m.in. monitoring social mediów czy automatyzację w obszarze tworzenia angażujących treści. HubSpot pozwala także na projektowanie live chatów i chatbotów, które przekładają się na zwiększenie konwersji. Wszechstronne narzędzie, które zapewnia rozwój marketing automation i nie tylko. Chociaż HubSpot rozwija się w Stanach Zjednoczonych to produkty i usługi oferuje dla klientów niemal z całego świata. W Polsce działają oficjalni partnerzy, którzy wspierają w zawarciu wszystkich formalności oraz odkryciu pełnego potencjału narzędzi.
5. ActiveCampaig
ActiveCampaig to platforma przede wszystkim do e-mail marketingu, ale nie tylko. Szereg funkcji pozwala na automatyzację procesów marketingowych, m.in. wysyłek wiadomości SMS, integrację z mediami społecznościowymi, CRM a także możliwość tworzenia landing pages. Platforma polecana jest przede wszystkim małym i średnim organizacjom. Dużą zaletą jest łatwość obsługi. Z wykorzystaniem narzędzi radzą sobie nawet mniej doświadczeni marketerzy. Active Campaign oferuje 14-dniowe konto testowe, wsparcie klienta przez e-mail, chat, telefon, 24/7 czy funkcjonalności dopasowane do potrzeb użytkownika dzięki możliwości dopasowania planu. Już w podstawowym pakiecie dostępne są narzędzia do automatyzacji. Użytkownik zyskuje możliwość segmentowa klientów i tworzenia komunikacji dopasowanej do konkretnej grupy.