fbpx

5 narzędzi marketing automation, które warto znać

Avatar photo
Marketing automation zwiększa skuteczność działań w wielu obszarach. Jedna platforma łączy narzędzia umożliwiające prowadzenie wielokanałowych kampanii. Pozwala ograniczyć powtarzalne czynności, np. wysyłkę e-maili powitalnych do nowych klientów czy segmentowanie odbiorców.
1. GetResponse

GetResponse to popularna platforma do e-mail marketingu, która sprawdza się w organizacjach o różnej wielkości i profilu działania. Narzędzie umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości do określonych grup, segmentację klientów, tworzenie newsletterów czy zautomatyzowany skrót informacji z bloga. GetResponse to intuicyjny kreator, który ułatwia tworzenie skutecznych wiadomości. Użytkownik może również skorzystać z 30 gotowych szablonów z opcją personalizacji i dopasowania do brandingu organizacji.  Kilka pakietów cenowych pozwala na dopasowanie rozwiązania najlepszego dla danej firmy. Dodatkowym atutem jest dostęp do 2 mln darmowych grafik od Shutterstock i tysięcy GIF-ów od GIPHY. GetResponse pozwala na integrację e-mail marketingu z innymi narzędziami w celu prowadzenia kampanii na kilku kanałach. Narzędzie umożliwia tworzenie landing pages, promocje webinarów czy integrację z platformami e-commerce oraz do analityki.

2. SALESmanago

SALESmanago to platforma obowiązkowa dla e-commerce. Umożliwia tworzenie wielowariantowych scenariuszy dopasowanych do zachowań użytkowników na stronie i ich transakcji. SALESmanago pozwala projektować omnichannelowe procesy poprawiające konwersje na wszystkich etapach życia klienta. Użytkownik platformy ma szansę monitorować zachowania klientów na stronach, a następnie tworzyć rozbudowane bazy na podstawie danych behawioralnych. Marketing automation w SALESmanago to m.in możliwość projektowania reguł odpowiedzi na relacje klientów czy angażowania odwiedzających dzięki spersonalizowanej komunikacji. Platforma pozwala łączyć działania w sieciach reklamowych, kanałach mobilnych oraz email, sprzedaży bezpośredniej, a także przy wykorzystaniu dynamicznych treści na stronach internetowych.

3. Edrone 

Edrone to kolejna platforma dedykowana e-commerce bez względu na wielkość i specyfikę działania. System pozwala na wysyłanie automatycznych wiadomości i zwiększenie konwersji z każdej wizyty. Użytkownik buduje własną bazę odbiorców, przesyła rekomendacje produktów czy odzyskuje utracone koszyki. Do wyboru jest ponad 20 gotowych do wdrożenia automatyzacji dla e-commerce. Edrone pozwala również na tworzenie rekomendacji produktowych na stronie czy w newsletterach.  możliwia prostą integrację z platformami e-commerce. Automatyzacja z Edrone zwiększa ruch, zaangażowanie i sprzedaż w e-commerce.

4. HubSpot

HubSpot to platforma dedykowana inbound marketingowi. Największą korzyścią jest system CRM przydatny nie tylko z perspektywy sprzedawców, ale również obsługi klienta oraz marketerów, właścicieli i kadry zarządzającej. Poza tym HubSpot to narzędzia do e-mail marketingu, CMS oraz SEO. Umożliwia również m.in. monitoring social mediów czy automatyzację w obszarze tworzenia angażujących treści. HubSpot pozwala także na projektowanie live chatów i chatbotów, które przekładają się na zwiększenie konwersji. Wszechstronne narzędzie, które zapewnia rozwój marketing automation i nie tylko. Chociaż HubSpot rozwija się w Stanach Zjednoczonych to produkty i usługi oferuje dla klientów niemal z całego świata. W Polsce działają oficjalni partnerzy, którzy wspierają w zawarciu wszystkich formalności oraz odkryciu pełnego potencjału narzędzi.

5. ActiveCampaig

ActiveCampaig to platforma przede wszystkim do e-mail marketingu, ale nie tylko. Szereg funkcji pozwala na automatyzację procesów marketingowych, m.in. wysyłek wiadomości SMS, integrację z mediami społecznościowymi, CRM a także możliwość tworzenia landing pages. Platforma polecana jest przede wszystkim małym i średnim organizacjom. Dużą zaletą jest łatwość obsługi. Z wykorzystaniem narzędzi radzą sobie nawet mniej doświadczeni marketerzy. Active Campaign oferuje 14-dniowe konto testowe, wsparcie klienta przez e-mail, chat, telefon, 24/7 czy funkcjonalności dopasowane do potrzeb użytkownika dzięki możliwości dopasowania planu. Już w podstawowym pakiecie dostępne są narzędzia do automatyzacji. Użytkownik zyskuje możliwość segmentowa klientów i tworzenia komunikacji dopasowanej do konkretnej grupy. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Metaverse, innowacje i konkurencyjność w branży gier. Główne motory napędowe gamingu

Następny Wpis

Deep tech w Polsce. Szanse, wyzwania i perspektywy rozwoju

Powiązane wpisy

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – o czym pamiętać?

Pozycjonowanie strony internetowej pozwala zwiększyć widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Długofalowy proces umożliwia dotarcie do klientów szukających produktów lub usług wpisując konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarkę internetową. Jak zacząć skuteczne pozycjonowanie? O jakich elementach pamiętać, żeby dotrzeć do klientów i zwiększyć konwersję w sklepie albo na stronie?
Avatar photo
Więcej

Martech w Polsce coraz mocniejszy. Jak wyglądał 2022 rok w branży marketing technology?

Technologia w marketingu odgrywa coraz większą rolę. Martech to połączenie marketingu i nowych technologii, które w centrum działań stawia odbiorcę. W Polsce funkcjonuje nawet ok. 740 startupów oferujących narzędzia pozwalające na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb klientów w cyfrowej rzeczywistości. W Europie działa nawet 3647 organizacji, a polskie startupy to niemal 20 proc. łącznej liczby. Emergen Research szacuje, że do 2030 roku wartość rynku wyniesie ok. 660 mld dolarów.
Avatar photo
Więcej