fbpx

5 najpopularniejszych narzędzi do zarządzania projektami

Avatar photo
Różnorodność narzędzi do zarządzania projektami dostępnych na rynku rośnie z roku na rok. Praktycy doceniają przede wszystkim możliwość integracji oraz szybkiego feedbacku, a także elastyczność. Które narzędzia do zarządzania projektami warto znać?
Jak wybrać narzędzia, które sprawdzą się w organizacji? 

Decydując się na narzędzia do zarządzania projektami weź pod uwagę przede wszystkim funkcjonalność. Zastanów się i przetestuj, czy narzędzie odpowiada na realne potrzeby zespołu. Nie warto płacić za funkcje, które nigdy nie będą używane. Sprawdź również możliwość integracji z innymi systemami np. Microsoft Teams. 

Dobre narzędzie pozwala rozpisać projekt na zadania, określić czas realizacji i osobę odpowiedzialną, a także monitorować postęp pracy. Programy zwiększają skuteczność komunikacji i efektywność działań dzięki szybkiemu przepływowi informacji pomiędzy członkami zespołu. 

Większość programów posiada wbudowany kalendarz, powiadomienia, wewnętrzny czat czy systemy do kontroli postępów pracy. Narzędzia w zarządzaniu projektami wpływają na skuteczność i wydajność zespołów. Każdy członek widzi zadania do wykonania, priorytety i kolejne kroki. Programy wysyłają również przypomnienia, które ograniczają ryzyko zapomnienia o zadaniu. 

Jira 

Jira to rozwinięte narzędzie do zarządzania nie tylko w obszarze projektów, ale również pracy zespołów Agile czy zarządzania wymaganiami i przypadkami testowymi. 

Narzędzie można skonfigurować, w taki sposób, żeby pasowało do typu projektu. Indywidualnie stworzone szablony projektu i przepływy pracy pozwalają na dużą elastyczność. Dostępne są również raporty do wygenerowania umożliwiające śledzenie postępów, skuteczności oraz przebiegu pracy. Jira pozwala również na konfigurowanie uprawnień. Pełna wersja narzędzia jest płatna. Sprawdza się w dużych i rozbudowanych zespołach. 

Trello

Trello to narzędzie, które pozwala spojrzeć na procesy od strony wizualnej. Duża elastyczność, możliwość współpracy i łatwość obsługi to największe zalety platformy. W Trello możesz stworzyć indywidualne projekty stosując metodę wizualizacji zadań Kanban. Dobrze sprawdza się w małych firmach oraz wśród freelancerów. Wada Trello to ograniczona funkcjonalność m.in. w zakresie zarządzania dokumentami i raportami. 

Asana

Asana to funkcjonalne i proste w obsłudze narzędzie do zarządzania projektami. Przejrzysty interfejs, możliwość integracji m.in. z Microsoft Teams oraz ponad 200 innymi narzędziami i gotowe szablony skutecznie ułatwiają pracę. Pozwala działać na wykresach Gantta, automatyzować zadania i ograniczyć liczbę błędów. Bezpłatna wersja próbna ma ograniczenia związane m.in. z widokiem formularzy. 

W Asanie możesz dodawać pliki i załączniki z komputera, Dropbox, Box lub Dysku Google do dowolnego zadania lub konwersacji. 

Microsoft Project

Microsoft Project pozwala na łatwą obsługę projektów. Tworzenie harmonogramu, przydzielanie zadań, kontrola realizacji, planowanie i zarządzanie budżetem a do tego wsparcie w formach wizualnych. 

Narzędzie jest zintegrowane z Microsoft Teams co ułatwia codzienną pracę w zdalnych zespołach. 

Google Docs / Sheets 

Główne zalety dokumentów Google to uniwersalność, łatwość obsługi i brak kosztów. Możliwość nadania dostępu wielu osobom ułatwia realizację zadań – nie musisz przesyłać rozbudowanych plików w Excelu czy Wordzie, które często generują problemy z obsłudze np. z otwieraniem czy zapisywaniem. 

W Google Sheets stworzysz harmonogramy, plany kosztów i pracy bez zbędnych funkcjonalności wprowadzających chaos w mniejszych organizacjach i grupach projektowych. 

IC Project 

IC Project to jedno z niewielu polskich darmowych narzędzi dostępnych na rynku. Pozwala na monitorowanie postępu zadań i projektów, delegowanie oraz raportowanie. Posiada własny komunikator i CRM usprawniające pracę. 

Total
0
Shares
Poprzedni wpis

Gaz taniał w Europie. Eksplozja w USA zatrzymała spadek

Następny Wpis

Fuzja Orlenu z Lotosem coraz bliżej. W planach rozwój OZE, wzmocnienie pozycji i konkurencyjności na rynku

Powiązane wpisy

Małe reaktory modułowe pomogą w kryzysie energetycznym?

Małe reaktory modułowe (SMR) generują mniej energii niż standardowe elektrownie, ale są również łatwiejsze w budowie i eksploatacji. W Polsce coraz więcej spółek z branży energetycznej podejmuje kroki w celu wdrożenia technologii SMR, która pozwala na większą niezależność gospodarczą i środowiskową.
Avatar photo
Więcej

9 rad, jak skutecznie sprzedawać przez telefon

Sprzedaż przez telefon to jedno z najstarszych i wciąż najskuteczniejszych działań marketingowo-sprzedażowych. Reklama w wyszukiwarce, media społecznościowe czy e-mail marketing pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać pierwszy kontakt, ale to rozmowa telefoniczna pozwala zamknąć sprzedaż. Mimo rozwijającej się cyfryzacji większość osób zajmujących decyzyjne stanowiska wciąż stawia na komunikację twarzą w twarz albo rozmowę telefoniczną. Jak skutecznie sprzedawać i o czym musisz pamiętać?
Avatar photo
Więcej